*Wat*vinden jullie van dit Ras/Type

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mcrielaard

Re: *Wat*vinden jullie van dit Ras/Type

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 20:36

punkies schreef:
Vrijalover ben het met je eens, doe mij maar gewoon een fjord, haflinger, trekpaard, tinker ofzo, die vliegen niet de boom in als ze een blaadje zien vallen

Zulk soort opmerkingen kun je beter niet maken in het gezelschap van Arabierenliefhebbers.. *Spreekt uit ervaring.. Haha!*

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 20:56

punkies schreef:
Vrijalover ben het met je eens, doe mij maar gewoon een fjord, haflinger, trekpaard, tinker ofzo, die vliegen niet de boom in als ze een blaadje zien vallen

*Zucht*.... Ik respecteer andermans mening, maar afkraken is TOTAAL niet nodig

Ik ben evengek op fjordjes, haflingers of Belgen (heb toevallig met allemaal gewerkt), maar ben alleen wat gekker op Arabjes Knipoog

Mag ik zo vrij zijn om te zeggen dat je opmerking heel dom overkomt Clown ... Heel kortzichtig... Slapen . Dit is dan ook mijn eerste èn laatste keer dat ik hiervan iets zeg.... Heel frustrerend Gestoord

Saar01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 21:12

Barcelano schreef:

Maar vraag me af of jij verstand heb van Arabische Volbloeden om te vertellen dat de hals niet klopt.

Die hals kan best bij een arabisch volbloed passen, maar ik vind die hals op het 1ste plaatje echt niet goed in verhouding tot de rest van het lichaam.
Het ziet er ook niet echt meer uit als een ''paardenhals'' .
Dan heb ik wel een mooiere arabieren gezien (ik vind niet alle arabieren lelijk )

Maar wel dit type Nagelbijten / Gniffelen

Maar volgens mij is deze discusie al veeeeel vaker gevoerd en ik denk dat er geen uitkomst is.
Want de mensen die van smalle paarden houden zullen vast niet opeens van bredere paarden houden en andersom ook niet Haha!

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 21:25

Ik houd niet van Arabieren, maar sommige kunnen best een leuke uitstraling hebben.
Zoals die El Shaklan (schrijf ik 't goed..? Tong uitsteken) vind ik ook helemaal niet lelijk ofzo, best wel mooi zelfs. Maar het is gewoon helemaal niet mijn type.
Hoewel ik een Arabier wel weer gaaf vind om zo af en toe is op te rijden. Het is zowiezo leuk om veel verschillende paardenrassen te rijden. Maar Trekpaarden en andere koudbloeden zijn gewoon mijn favoriet.. Lachen
En ik vind ook die bruine op de 1e pagina de 1e foto echt een rare hals hebben.. Dat is ook de enigste met zo'n hals.. Verward

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 21:26

punkies schreef:

Niet iedereen ken een Arabische volbloed verzorgen/berijden nee daar moet je echt ver gevorderd voor zijn om zo wild nerveus schrikachtig paard te kunnen houden.
Is inderdaad voor veel mensen niet weg gelegd. Clown Clown Clown Clown Clown Clown Clown LOL

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 21:37

Barcelano schreef:
punkies schreef:

Niet iedereen ken een Arabische volbloed verzorgen/berijden nee daar moet je echt ver gevorderd voor zijn om zo wild nerveus schrikachtig paard te kunnen houden.
Is inderdaad voor veel mensen niet weg gelegd. Clown Clown Clown Clown Clown Clown Clown LOL

Ik denk eerlijk gezegt dat een Arabier stukken makkelijker te houden is dan mijn paard.. Bloos Tong uitsteken

loesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 21:49

ik heb wel eens gelezen over deze spaanse arabieren... (in de penny een paar jaar geleden Bloos ) er stond dat deze arabieren een handiger en vriendelijker karakter hebben dan de andere arabische volbloed paarden ?? Verward
zelf vind ik ze mooier, maar dat paardje dat ik toen had gezien, dat was wel echt heel erg mooi! (ik houd zelf van wat bredere paarden, maar deze vind ik heel erg mooi!)

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 23:15

Barcelano schreef:
punkies schreef:

hahaha precies Knipoog
gevorderd hoef je niet te zijn,maar deze paarden zijn lang niet voor iedereen 'weggelegd' en dat is juist bijzonder aan ze,als je eenmaal met deze paardjes om kunt gaan.
op een fjord of haflinger kan idd een rondje maken Knipoog en dat is niet afkrakend bedoeld!voordat ik dadelijk iedereen op mijn nek heb hangen Clown

ik zelf heb dan een engels volbloed,ik hou wel van paardjes die hoog in het bloed staan.

ik zelf vind het paardjes waar je respect van moet verdienen,als je dit eenmaal hebt gaan ze voor je door het vuur!
Laatst bijgewerkt door Bruintje_87 op 10-03-05 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 23:16

Youko schreef:
Heb ik ook zo vaak gehoord over Om El Extreem, dat zijn koppie zo extreem gedished was etc.. Ik heb Extreem in het echt gezien, en nee, niet van kilometers afstand, absoluut niet te extreem, gewoon mooi gevormd....

Om el Extreem heeft een prachtig koppie, nét goed, precies mooi gevormd/gelijnd, lekker bekkie Vingers aflikken
Afbeelding

PRACHTIG, deze mogen ze wél bij mij thuis afleveren, heb nog een paar stallen over, dus ............ Haha!

ArabianStars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 10:12

Er is niks mis met de hals van El Perfecto, niet in het echt, en niet op die foto. Mooi of niet mooi is een kwestie van smaak, maar "technisch" mankeert hier helemaal niks aan.

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 16:45

En dan waren er hier mensen die de hals van mijn paard te lang en dun was!! De hals van dat paard op die eerste foto is twee keer zo lang en dun als die van mijn paard!!

Hanney

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 17:06

Vet mooi zeg! vind ze echt kei mooi! Bloos

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 18:46

zippora schreef:
En dan waren er hier mensen die de hals van mijn paard te lang en dun was!! De hals van dat paard op die eerste foto is twee keer zo lang en dun als die van mijn paard!!

Ligt er natuurlijk ook aan wat voor ras je hebt Tong uitsteken
Gaat om de verhoudingen Knipoog Clown

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 18:02

ik kan met mijn haflinger een stuk meer dan gewoon een rondje hobbelen hoa Clown en somige mensen kunnen helemaal niet op der rijden, die zijn dus niet weggelegd voor Rosa. want die rijden meestal wel op mijn niveau Haha! Knipoog en ik heb rosa niet gekocht omdat ze mischien wel een makkelijk paard zou zijn(is ze echt niet) maar gewoon omdat ik het een geweldig paard is Knipoog

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 14:23

mickeytje schreef:
Barcelano schreef:

hahaha precies Knipoog
gevorderd hoef je niet te zijn,maar deze paarden zijn lang niet voor iedereen 'weggelegd' en dat is juist bijzonder aan ze,als je eenmaal met deze paardjes om kunt gaan.
op een fjord of haflinger kan idd een rondje maken Knipoog en dat is niet afkrakend bedoeld!voordat ik dadelijk iedereen op mijn nek heb hangen Clown

ik zelf heb dan een engels volbloed,ik hou wel van paardjes die hoog in het bloed staan.

ik zelf vind het paardjes waar je respect van moet verdienen,als je dit eenmaal hebt gaan ze voor je door het vuur!

Dat is ook gel*l, er zijn genoeg koudbloedpaarden die absoluut respect willen anders voeren ze geen reet voor je uit. Kijk maar naar die van ons. Een Belgisch Trekpaard, er zijn maar zeer weinig mensen die daar mee om kunnen gaan.. Je hoeft d'r echt niet zomaar een klap of zo te geven, want dan word ze ontzettend kwaad. Zo kwaad dat ze gewoon gevaarlijk is.
Als je onder het rijden even een iets te harde hand naar haar zin hebt, staat ze gelijk stijl overeind.
Als je bij een marathonwedstrijd moet halthouden om te groeten dan staat ze ook te springen en te steigeren voor de kar, omdat ze zo graag wilt.
Ze is ontzettend eenkennig en de enige die er echt alles mee kan doen is m'n vader, en nu begint ze ook naar mij te luisteren, en kan ik er na jaren eindelijk ook fatsoenlijk een buitenrit op maken.
Dat heeft er dus niks mee te maken hoe hoog een paard in het bloed staat.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 19:03

Helemaal mee eens hoor manuutje!
Ook niet iedereen kan zomaar een rondje hobbelen op een haf...

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 19:47

Orchid schreef:
Helemaal mee eens hoor manuutje!
Ook niet iedereen kan zomaar een rondje hobbelen op een haf...

Idd.. Ik heb wel is op een Haf gereden, en die was zo ontzettend eigenzinnig. Er waren genoeg NRPS pony's die veel en veel makkelijker waren.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 21:11

godzeidank heeft niet iedereen de zelfde mening, dan hadden we er allemaal het zelfde uitgezien en wouden we allemaal het zelfde paard.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 21:42

Manuutje1990 schreef:
punkies schreef:

Zulk soort opmerkingen kun je beter niet maken in het gezelschap van Arabierenliefhebbers.. *Spreekt uit ervaring.. Haha!*

mijn opmerking was ook uit ervaring hoa Haha! Knipoog Tong uitsteken

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 15:31

ieuw. die nek van de eerste is écht lelijk..verder vind ik het gewoon te smalle/iele paardjes. Geef mij maar een slanke maar bespierde KWPN'er..

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 16:50

punkies schreef:
Manuutje1990 schreef:

mijn opmerking was ook uit ervaring hoa Haha! Knipoog Tong uitsteken

Mijn ervaring is ook dat ze nogal schrikkerig enzo zijn.. Maar dat geloofde ze niet om dat ik 14 ben.. Rolleyes

Shahim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 17:19

ondanks dat ik arabierfreak ben zijn de zuiver spaanse niet mijn ding. Omdat ik er ook niet zo veel vanaf weet. Maar ze zijn niet weg te denken uit de bloedlijnen bij de arabische paarden. Ze staan gekend om hun zachtaardige en vriendelijke karaktertjes. Anderzijds ga ik wel wegkwijnen van Golden cross zoals Navaronne "P"
Lobeke in Nederland doet denk ik ook wel ieders hart sneller slaan

Shahim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 17:23

Citaat:
Mijn ervaring is ook dat ze nogal schrikkerig enzo zijn.. Maar dat geloofde ze niet om dat ik 14 ben.. Rolleyes

Ik snap niet waarom iedereen vooroordelen heeft over een arabier. Dat is hetzelfde als zeggen: alle vreemdelingen stelen... of zijn terroristen!
je kan enkel over uiterlijk discusieëren over innerlijk mag niet gepraat worden want elke dier is uniek
[/quote]

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 20:41

xxappiexx schreef:
ieuw. die nek van de eerste is écht lelijk..verder vind ik het gewoon te smalle/iele paardjes. Geef mij maar een slanke maar bespierde KWPN'er..

Alsof er in deze nek/hals geen bespiering zit Sigaar
Daar kijk jij nog van op.

Ook zoiets als een paard al arabisch uitstraald en een pittige/nerveuze weet ik het wat karakter heeft waarvan hun denken dar dat AV eigen is.
Heeft diegene opeens een Arabier Clown

Dan vraag je de papieren.
*Hebben ze niet
Lampje bij mij gaat aan Tong uitsteken
Vraag je waar ze paard gekocht hebben
*Handelaar
Dan zeg je dat het geen Arabier is (grote kans)
*Krijge je gemaar en hoe karakter van paard is>>nerveus/pittig krijg je te horen
Zeg je stuur dan dan op weet je het zeker.
*Wil ik niet want papier doet er niet toe

Dan denk ik bij me eigen ga dan niet lopen roepen dat je ook een Arabier heb Boos!

Heb ik meegemaakt:) Clown

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 21:35

Barcelano schreef:
xxappiexx schreef:

Alsof er in deze nek/hals geen bespiering zit Sigaar
Daar kijk jij nog van op.

Dat heb ik ook niet gezegd. Ik bedoel ermee dat ik meer van slanke KWPN''ers hou die een beetje bespierd zijn...anders zijn het maar van die dikbuiken Knipoog

Arabieren zijn gewoon een stuk ieler maar dat wil niet zeggen dat er geen spieren op zitten. Ik weet zelf ook wel dat ze spieren hebben
Heb zelf ook iets in de richting arabier gehad voordat ik m'n KWPN'er had gekocht.

Maar de nek van dat eerste paardje ziet er gewoon zo onnnatuurlijk uit...vind ik.