Advies gevraagd: welke (ICS)hengst voor mijn tinkermerrie??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_28

Re: Advies gevraagd: welke (ICS)hengst voor mijn tinkermerri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 22:07

jacqie70 schreef:
Thunder was ook altijd 1 van mijn favorieten, maar hij staat voor mij zo verrrrr.............Ik ga daar niet zomaar eventjes langs en aangezien Henk niet naar de hengstenshow komt, kan ik hem vooralsnog enkel op dvd bewonderen. Frusty
Zo ver is het niet joh.. Haha! En als je na eind maart komt kun je meteen veulentjes kijken van Katinka en Kila (Okey geen Thunderveulens maar een O`Malley veulen en een Cash veulen).. En kunnen we misschien ook wel even met paard en wagen het bos in! Kortom, KOMEN! Haha!

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 22:15

Mariska_28 schreef:
jacqie70 schreef:
Thunder was ook altijd 1 van mijn favorieten, maar hij staat voor mij zo verrrrr.............Ik ga daar niet zomaar eventjes langs en aangezien Henk niet naar de hengstenshow komt, kan ik hem vooralsnog enkel op dvd bewonderen. Frusty
Zo ver is het niet joh.. Haha! En als je na eind maart komt kun je meteen veulentjes kijken van Katinka en Kila (Okey geen Thunderveulens maar een O`Malley veulen en een Cash veulen).. En kunnen we misschien ook wel even met paard en wagen het bos in! Kortom, KOMEN! Haha!

Ennneeh heb je dan ook nog een bed over??? Of ik neem Kayleigh mee en maak er een weekendje weg van. Kunnen jullie me de weg wijzen hihi. Mag mams toch ook wel eens toch??? Even off-topic: hoe oud ben jij nou Maris, of mag ik dat niet vragen?? Want als ik mams schrijf voel ik me ineens zo oud, terwijl veel mensen die mij niet kennen waarschijnlijk in de verste verte niet verwachten dat ik 3 kids heb.....

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 22:47

jacqie70 schreef:
Ennneeh heb je dan ook nog een bed over??? Of ik neem Kayleigh mee en maak er een weekendje weg van. Kunnen jullie me de weg wijzen hihi. Mag mams toch ook wel eens toch??? Even off-topic: hoe oud ben jij nou Maris, of mag ik dat niet vragen?? Want als ik mams schrijf voel ik me ineens zo oud, terwijl veel mensen die mij niet kennen waarschijnlijk in de verste verte niet verwachten dat ik 3 kids heb.....

Jawel hoor, heb nog wel een logeerbed staan. Gezelli *LOL*

Ik wordt 21 februari alweer 31... Nagelbijten / Gniffelen Huilen

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 05:51

Hai Jacqui,

Chakotay heeft ook een superbraaf karakter hoor Haha!
maar dat zullen de meesten wel over hun hengst zeggen, maar degene die hem persoonlijk kennen vinden dat ook, gewoon een lekkere knuffelbeer Vingers aflikken

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 06:42

Mariska_28 schreef:
jacqie70 schreef:

Jawel hoor, heb nog wel een logeerbed staan. Gezelli *LOL*

Ik wordt 21 februari alweer 31... Nagelbijten / Gniffelen Huilen
broekie

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 11:03

Hé Jacqie

Afstand in NL is toch erg betrekkelijk, zou daar mijn hengstenkeuze niet op beperken Knipoog.

Las in ander topic dat Jean zelfs een merrie in Ierland gaat laten logeren dus ... Knipoog

Ik zou wellicht ook wel verder weg gaan logeren als ik daar echt Dé HENGST voor Sayla gezien heb... ennuh dacht dat Thunder ook met KI dekte of is dat alleen O'Malley Verward

Als je voor zwaarder en meer behang gaat, heeft de Patriot dat wellicht te weinig. Je moet er ook nog rekening mee houden dat hengsten zowiezo iets zwaarder zijn meer sok/behang hebben dan merrie's, dus als je dit al weinig vindt -->bij een merrie zou dat nog minder zijn Knipoog

Verder zou ik je niet kunnen adviseren. Heb nu zoveel gezien dat ik het voor Sayla ook niet zou weten (al zou ik dus graag vos of ander kleurtje fokken en wellicht ook daar rekening mee houden, dus dat beperkt e.e.a. al een beetje Bloos )

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 13:39

Ik vind het een moeilijke keuze. Je hebt mij zaterdag aangesproken en we hebben nog even foto's bekeken. Een hengst die bij haar zou passen vind ik vrij moeilijk. Zoals ik al zei valt ze hoogstwaarschijnlijk binnen het type Grai. Eigenlijk vind ik dat je dan ook binnen dat type moet blijven, dus dekken met bijvoorbeeld een hengst als Glenn King Hill of Ryon O Malley.

Maar, ik begrijp ook dat je zwaarder wilt, ik hou daar zelf ook van. Ook al ben ik er niet helemaal voor ga ik toch even denken wat voor hengst geschikt zou zijn. Ik kom met het volgende lijstje:

Zippo, Thunder, Rocky Mountain, Drumshambo, Chakotay of Smithwicks.
Al deze hengsten zullen iig de zwaarte erin fokken. Vooral Smithwicks.
Ik zou dan gaan kiezen uit dingen als : stokmaat, beweging, karakter en nakomelingen. Daarna afstand, prijs en eigenaar.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 15:28

Esme_27 schreef:
Daarna afstand, prijs en eigenaar.

Zou je echt op eigenaar selecteren?

Hoeveel verschil in prijs zit er eigenlijk zo'n beetje bij de hengsten in NL?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 15:55

snowdon schreef:
Esme_27 schreef:
Daarna afstand, prijs en eigenaar.

Zou je echt op eigenaar selecteren?

Hoeveel verschil in prijs zit er eigenlijk zo'n beetje bij de hengsten in NL?

Merk wel op dat eigenaar als laatste op mijn lijstje staat!!
Maar realiseer je ook dat mijn merrie daar 2 weken naartoe moet. En dan moet de eigenaar dus voor haar zorgen. Als ik de faciliteiten niet voldoende vind dat doe ik het niet nee. Het gaat niet om of ik iemand aardig vind.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 15:55

prijzen gaan van €200,- tot €395,- voor goedgekeurde hengsten

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 16:08

Esme_27 schreef:
Merk wel op dat eigenaar als laatste op mijn lijstje staat!!
Maar realiseer je ook dat mijn merrie daar 2 weken naartoe moet. En dan moet de eigenaar dus voor haar zorgen. Als ik de faciliteiten niet voldoende vind dat doe ik het niet nee. Het gaat niet om of ik iemand aardig vind.

Ja, ik snap t, zelf nooit echt over nagedacht eigenlijk.

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 18:46

ja chakotay zou ik ook voor gaan knuffelbeertje hij is echt mooi zit mega fijn en is heeel braaf (ik heb hem in t echt gezien en hij is heel lief)

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 18:49

en ik ben na 1 middag al verliefd op m geworden

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 07:56

Dit is een erg oud topic, vandaar een slotje.