Arabian Fever

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DunjaR

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 13:23

O Idje wat een verhaal en wat leuk dat ook jij dan toch besmet bent!!!
geweldig die reactie weer van die penny ik hou netjes mn mond Slapen

als je 1 x een AV hebt gereden wil je niet anders meer zo denk ik erover Haha!

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 14:45

mango schreef:
O Idje wat een verhaal en wat leuk dat ook jij dan toch besmet bent!!!
geweldig die reactie weer van die penny ik hou netjes mn mond Slapen

als je 1 x een AV hebt gereden wil je niet anders meer zo denk ik erover Haha!

... niet alleen gereden.....
Alleen maar in je bezit hebben, ermee omgaan, een band mee krijgen.
Het is dat ze niet kunnen praten, anders ........ Ooit contact gehad met een arabisch veulentje ? De opvoeding ervan ? Er gaat een wereld voor je open Cool Pling
Kortom: De intelligentie straalt er van af. Haha!

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 15:22

remsy schreef:
Manuutje1990 heb jij je stamboom van je paard dan ook tot op de bodem uitgezocht (kan zijn dat het niet tot heel ver terug gaat maar is even een idee hoor)want dan denk ik dat je uiteindelijk allemaal warmbloeden tegenkomt dus en dan kun je met zekerheid reageren zoals je nu reageert
zullen we nu dan ook maar weer on-topic gaan is veel leuker tuurlijk heeft ieder zijn mening en vooroordelen heeft iedereen wel eens
tuurlijk zijn er ook drukke arabjes maar jah dat is met alle rassen wel zo du je kan niet elk paard en daardoor een speciafiek ras over een kam halen moest dit even kwijt hoor

groetjes bren

p.s ben trots op mijn arabje Haha!

Nee, ik heb niet de stamboom van m'n paard tot de bodem uitgezocht.. Die gaat helemaal niet zo ver terug..
Maar dat neemt niet weg dat aan veel paardenrassen Arabisch Volbloed word toegevoegd.. Elk paard moet tegenwoordig geschikt zijn voor topsport lijkt wel.. Verward
En iedereen heeft een andere smaak, de 1 houd van een Arabier de ander van een Shire.. Bijna alles word gekruisd met een Arabier.. En ook veel pony-rassen worden ranker en ranker.. Kijk maar naar de Haflinger bijv.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 15:28

Manuutje1990 schreef:
[ Bijna alles word gekruisd met een Arabier.. En ook veel pony-rassen worden ranker en ranker.. Kijk maar naar de Haflinger bijv.
[/quote]

Ja, de mensen zien nu eindelijk het 'licht' Cool Tong uitsteken
Het is ook gewoon mooier Bloos Clown Nogmaals, de arabier zit foktechnisch het best in mekaar.

Maris_Winner

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 15:41

Een tip: zet een rij knappe Arabjes naast elkaar,en je ziet niks liever meer Haha!
Kijk nu maar naar mij,ik vond het niks,maar ben verslaafd aan Arabjes!!
Al heb ik er zelf geen eentje Huilen

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 15:55

spettic schreef:
Tsja, daar gaan we weer.
De arabier is gewoon een topknol, maar daar hebben we het hierzo al heel vaak over gehad. En inderdaad, smaken verschillen.
Maar iedereen moet toch wel toegeven dat een arabier echt een droompaardje is.
Wie droomd(e) er (vroeger) niet van om een prachtige arabier te berijden/bezitten??? Vingers aflikken Echt een meisjesdroom.

Voor sommigen onder ons is die droom uitgekomen. Die weten wat het is een beeldschoon, intelligent, trouw, aanhankelijk, vriend voor het leven enz. dier te bezitten.
Al die andere negatieve dames hier weten niet waar ze over praten laat staan dat ze weten wat ze missen.
Ook ik vind de ene arab mooier als de ander, dat is gewoon een kwestie van smaak.

En Penny-kinderen onder ons, als je goed naar de tekeningen kijkt in jullie zo geliefde strip, dan zijn de doorsnee pony's allemaal luxe pony's die allemaal nauw verwant zijn aan de arabier. Leuk strip-blad he Haha!

Als je zegt dat een arabier een stom zenuwachtig hysterisch paard is, kijk dan eens naar je zelf, door jou stomvervelende aard en het niet om kunnen gaan met een temperament vol en intelligent paard, maak je zelfs nog van een halfdood paard een zenuwpees.

Dat is zo.. Haha! Toen ik nog een echte penny was.. En ik net een beetje op de rustigste manegepony kon rondhobbelen droomde ik ook van een prachtige zwarte arabier.. Haha!
Maar inmiddels vind ik koudbloeden gewoon veel leuker.. Tong uitsteken
En Arabische paarden.. Prima hoor.. Maar ik vind het zonde dat bijna elk paard pony tegenwoordig steeds ranker word gemaakt en veel gekruisd word met de Arabier..

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 15:57

horseranch schreef:
Manuutje1990 schreef:
[ Bijna alles word gekruisd met een Arabier.. En ook veel pony-rassen worden ranker en ranker.. Kijk maar naar de Haflinger bijv.
[/quote]

Ja, de mensen zien nu eindelijk het 'licht' Cool Tong uitsteken
Het is ook gewoon mooier Bloos Clown Nogmaals, de arabier zit foktechnisch het best in mekaar.

Maar dat vind jij.. En ik vind dat ze het dan bij de haflo-arabier moeten houden, en niet de echt Haflinger steeds ranker moeten maken..

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 19:00

Citaat:

dat het je smaak niet is dat kan(Kan het alleen niet begrijpen maar oke ieder zijn ding Tong uitsteken Clown )

Maar wat ik nou zo jammer vind dat mensen dingen zeggen over AV paarden dat ik denk waar heb je dat in gods naam (of in dit geval Allah)vandaan.(sorry voor de gods lastering als mensen dit vinden Clown )
Sommigen lezen echt het Grote Fabeltjes Boek der Arabisch volbloeden denk ik dan weleens.

Ze zeggen dan dingen dat ik denk dat is echt bullshit............

Als je meningen geef doe het dan op waarheid beruste dingen...
En niet vooroordelen of als je het zo hoort of op school leer.

En dat geld voor elk ras....

Tjah.. Vooroordelen heb je van elk ras..
De Arabieren die ik ken (dat zijn er maar 3 oor.. Haha! Tong uitsteken) zijn allemaal paardjes die al schrikken van een blaadje in de berm etc.
De vooroordelen die ik altijd te horen krijg over mijn paard is dat ze sloom zou zijn.. Ze is een Westfalisch Koudbloed merrie.. Nou, op het strand staat ze af en toe op en neer te stuiteren dat wil je ook niet weten.. Tong uitsteken
Of soms wind ze zich zo op, en dan maakt ze zichzelf heel sterk en gaat ze soms helemaal moeilijk doen.. En dan vliegen de mensen de berm in voor d'r.. Schijnheilig
Maar het is wel een paard, dat haast nergens van schrikt, en bijna niks eng vind.. En dat vind ik het grote voordeel van een koudbloed.. Ja
[/quote]

Ja...dat is wel zo...mn verzorgpony is een Gelderse en daar zeggen ze ook van dat het ras heel rustig, lief en erg braaf met rijden is, maar Ches schiet er graaf ff tussen uit...en op het strand gaat ze het liefst nog harder dan wel renpaard wat ooit bestaan heeft (weet ik hoe hard die konden rennen...haha...maar ff als voorbeeld) Pling Maarja...zo is er bij bijna elk ras wel een vooroordeel.

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 20:25

Manuutje1990 schreef:
remsy schreef:
Bijna alles word gekruisd met een Arabier.. En ook veel pony-rassen worden ranker en ranker.. Kijk maar naar de Haflinger bijv.

Uhm, dus niet he. Het Haflinger stamboek is een gesloten stamboek. Daar wordt alleen gefokt met raszuivere haflingers. Anders spreek je over een haflo en die wordt ingeschreven bij het EASP of het NRPS.
En dat de Haflinger steeds ranker en luxer wordt is alleen maar fijn. Nu kun je er ook fijn mee de sport in en hoeft de Haflinger niet alleen maar voor de kar.
En als je van Arabieren houd betekend dat niet dat je andere paarden lelijk vind. Als je besmet bent met arabitus dan is de Arabier voor jou gewoon het paard, maar als ik een tuigpaard hengst als bijv. Manno voor de kar zie gaan.... Vingers aflikken Echt gaaf, wat een actie. Toch ben ik echt besmet met arabitus.
Het verschil is dat wij arabieren liefhebbers andere paarden in hun waarde laten en andersom ligt dat wel anders Clown Dat zal wel aan onze rustige aard liggen Cool

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 20:49

"Uhm, dus niet he. Het Haflinger stamboek is een gesloten stamboek. Daar wordt alleen gefokt met raszuivere haflingers. Anders spreek je over een haflo en die wordt ingeschreven bij het EASP of het NRPS.
En dat de Haflinger steeds ranker en luxer wordt is alleen maar fijn. Nu kun je er ook fijn mee de sport in en hoeft de Haflinger niet alleen maar voor de kar.
En als je van Arabieren houd betekend dat niet dat je andere paarden lelijk vind. Als je besmet bent met arabitus dan is de Arabier voor jou gewoon het paard, maar als ik een tuigpaard hengst als bijv. Manno voor de kar zie gaan.... Vingers aflikken Echt gaaf, wat een actie. Toch ben ik echt besmet met arabitus.
Het verschil is dat wij arabieren liefhebbers andere paarden in hun waarde laten en andersom ligt dat wel anders Clown Dat zal wel aan onze rustige aard liggen Cool
"

Ow, ik dacht dat er bij Haflingers ook gekruisd werd met Arabier, en als dan een Haflinger een kwart Arabier in zich had gewoon gezien werd als Haflinger, en dus ook gewoon mee gefokt werd..
Sorry, dan had ik het dus fout..
Maar ik vind het wel zonde dat alles ranker word..
En het is niet zo dat een wat stevige Haflinger alleen geschikt is voor het tuig.. >;)
En net zoals bij ontzetten veel rassen.. Prima dat ze het ranker fokken, maar niet alles moet rank worden.. Fok dan bijv. 2 types...
En ik laat een Arabier best in z'n waarde.. Ik vind het prima dat ze bestaan.. Ik vind ze alleen niet mooi.. En het is gewoon niet mijn smaak.. En soms is er wel is een enkele Arabier die ik wel mooi vind..

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 22:42

supertygetje schreef:
Nou we het toch over arabieren hebben.

Ik las een advertentie voor een arabische merrie van vijf jaar. Betekent dit (bijna) zeker, SNEL en wegschieterig bij een buitenrit, of niet?
Wat vinden jullie?

Arabieren zijn wel stoere paardjes hoor! Sommige zijn idd nogal iel, en dat vind ik dan niet zo mooi, maar er zitten echt HEEL mooie beestjes tussen! Lachen

Huh? waar baseer jij dat op? je ziet een advertentie van een 5 jarige arabische merrie, en dus is ze snel, en wegschieterig??

in 1 woord BELACHELIJK!!!

ik heb zelf ruim een half jaar terug ook een 5 jarige arabische volbloedmerrie gekocht, en ze was nog nooit naar buiten geweest, maar met 3 weken, reed ik grote buitenritten van 3 uur.. En hier hebben wij geen bossen, dus we moeten gewoon over de weg, dwars door alle dorpen en langs al het verkeer.
En nix wegschieterig!
tuurlijk is ze snel, maar al ben je bang voor snelle paarden, moet je op zoek naar een paard van 30, waarvan je zeker weet dat die nix zal doen!

Kortom hou eens op met al die vooroordelen over arabieren, wij eigenaars van arabieren, zitten toch ook niet in jullie topics over rassen, de rassen maar af te kraken? en allemaal vooroordelen rond te strooien?

zucht.. doe het dan ook hier niet....

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 21:56

_Margarita_ schreef:
supertygetje schreef:

Ik las een advertentie voor een arabische merrie van vijf jaar. Betekent dit (bijna) zeker, SNEL en wegschieterig bij een buitenrit, of niet?
Wat vinden jullie?

Arabieren zijn wel stoere paardjes hoor! Sommige zijn idd nogal iel, en dat vind ik dan niet zo mooi, maar er zitten echt HEEL mooie beestjes tussen! Lachen

Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Sorry hoor maar dit slaat echt alles.
Nergens dus op Huilen moet er gewoon van huilen zo triest

Sommigen mensen kunnen beter en stok paardje kopen>>Al hoewel die kunnen ook gevaarlijk wezen }> Als je Struikel dan is het gevaar niet te over zien Clown

Soms vraag ik me af of ik wel van deze planeet kom... Clown
Volgens mij kom ik van Planet Arabian vandaan.........
De mensen(iedereen die niks met dit ras heeft of verkeerde gedachtes)
ik bergrijp ze gewoon niet Cool Clown

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 22:17

Barcelano schreef:
De mensen(iedereen die niks met dit ras heeft of verkeerde gedachtes)
ik bergrijp ze gewoon niet Cool Clown

Ook sommige 'arabierenmensen' zijn soms niet te begrijpen hoor Slapen Je wordt er soms zo moe van Dromen

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 23:14

[quote="Barcelano"][quote="_Margarita_"]
[quote="supertygetje"]

Wat vinden jullie?

wwwwwwwwwwwwwhhhhhhhhhhaaaaaaaahhhhhhaaaaaaahhhaaa
dat is het raarst wat ik ooit gelezen heb!!

of je hebt te veel naar die andere non arabian fans geluister.
want die zeggen ook maar wat!!

Vraeghoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 17:22

haha dit topic is hilarisch!!
dat ik er nog niet eerder op gekomen ben!
daar gaan we dus weer, wat zijn Arabieren toch rotknollen hé Clown
daarom dat het het meest gefokte paard ter wereld is, omdat het onhandelbare nerveuze knollen zijn, en wie wil dat nu niet hé!
pffff...

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 18:09

Citaat:
Wat vinden jullie?

Zelf ik, Manuela die absoluut niet van Arabieren houdt, en er niks mee te maken heeft, kan deze link niet leggen.. Verward
Mijn ervaring met Arabieren met Arabieren is dan wel dat ze schrikkerig enzo zijn..
Maar dat als je een advertentie leest het dan gelijk al zeker is, dat ze schrikkerig is.. Verward

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 21:23

MORGEN DE HENGSTEN KEURING!!
Ben echt benieuwd ik moet morgen heeeeeeeel vroeg op.
Denk ook dat ik bijna niet zal slapen Clown

skara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 10:53

Manuutje1990 schreef:
Maar dat vind jij.. En ik vind dat ze het dan bij de haflo-arabier moeten houden, en niet de echt Haflinger steeds ranker moeten maken..

Ik zal er ook maar even tussenkomen.
Ik heb een koudbloed (een meer slankere en groter gefokte koudbloed). En weet je wat ik gedaan heb? Die koudbloed laten dekken door een arabier. Bloos!
Dat was gewoon een persoonlijke keuze; Dat wil niet zeggen dat ik vind dat je alles met de arabier moet kruisen.
Maar er is een heel leuk veulen uitgekomen. Ik heb nu de "best of both worlds" in 1 paard en ben er superblij mee.
Het ziet er uit als een iets steviger arabiertje met een prachtig arabierenhoofdje en en de showbewegingen van een arabier, de mooie kleur van een fjord, de volle (2-kleurige) manen van een fjord en de gehardheid van de fjord. Iets beters kon ik me gewoon niet voorstellen. Haha!

Ik merk wel dat we er iets schrikachtiger is dan een fjordveulen. Maar dat is gewoon een kwestie van opvoeden. Ik ken geen enkel paard dat niet schrikt wanneer er in de 1ste keer van haar leven een vrachtwagen voorbijrijdt. Dat moet je een paard leren (en dat is de taak van de ruiter).

Horseranch voor wanneer is jouw Extremeveulen uitgerekent? Schijnheilig

skara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 10:55

skara schreef:
Manuutje1990 schreef:

Ik heb een koudbloed (een meer slankere en groter gefokte koudbloed). En weet je wat ik gedaan heb? Die koudbloed laten dekken door een arabier. Bloos!
Dat was gewoon een persoonlijke keuze; Dat wil niet zeggen dat ik vind dat je alles met de arabier moet kruisen.
Maar er is een heel leuk veulen uitgekomen. Ik heb nu de "best of both worlds" in 1 paard en ben er superblij mee.
Het ziet er uit als een iets steviger arabiertje met een prachtig arabierenhoofdje en en de showbewegingen van een arabier, de mooie kleur van een fjord, de volle (2-kleurige) manen van een fjord en de gehardheid van de fjord. Iets beters kon ik me gewoon niet voorstellen. Haha!

Ik merk wel dat we er iets schrikachtiger is dan een fjordveulen. Maar dat is gewoon een kwestie van opvoeden. Ik ken geen enkel paard dat niet schrikt wanneer er in de 1ste keer van haar leven een vrachtwagen voorbijrijdt. Dat moet je een paard leren (en dat is de taak van de ruiter).

Veel succes aan degene die met de HK meedoen. OK dan!

Lotje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 15:11

Nu ik toch bij een zooitje Arabieren kenners en freaks zit.... (Daar hoor ik toch ook wel een beetje bij, als bezitster van een NRPS merrie)
Wie kent, weet, enz. de Arabische Volbloedhengst Bai ox?

Hij is geboren in 1981, is donkerbruin en zijn (Russische) afstamming is:
V: Pesniar (v: Nabeg)
VM: Topol (v: Priboj)

Deze hengst is de vader van de moeder van mijn pony. Ik kan over zijn voorouders vanalles vinden (en ik ben dus ook super trots op haar afstamming), maar deze hengst is op een 1 of andere manier onvindbaar.

Wie kan mij verder helpen?

Alvast bedankt,

Groetjes Charlotte

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 15:28

skara schreef:
Manuutje1990 schreef:

Ik heb idd wel is gehoord dat kruising Fjord Arabier heel leuke pony's kunnen zijn, superveelzeidig..
Ik heb er zelf nog nooit 1 meegemaakt of gezien..
Zou je misschien een foto kunnen plaatsen..? Schijnheilig

En dat veel paarden schrikken als er een vrachtwagen langs rijdt voor de eerste keer dat is ook geen probleem..
Maar ik heb een keer op een Arabier gereden en die vond de takjes en paaltjes in de berm ook al iets om zowat een meter voor in de lucht te springen.. Tong uitsteken

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 15:37

vandaag de keuring ik ben benieuwt!!!!!
zijn er al dingen bekend en foto's???!!

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 18:49

skara schreef:

Veel succes aan degene die met de HK meedoen. OK dan!

Hoi hoi,

Rashmine is rond 7 april uitgerekend van een veulen van Extreme Haha!

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 20:39

Manuutje1990 schreef:
Maar ik heb een keer op een Arabier gereden en die vond de takjes en paaltjes in de berm ook al iets om zowat een meter voor in de lucht te springen.. Tong uitsteken

Ja en als je zelf dan rustig en zelfverzekerd bent dan denk je alleen maar : Zucht... en je rijd gewoon verder. De volgende keer dat je er langs komt is er niks aan de hand. Maar dan... dan staat het paaltje een beetje schever en is het nog veel enger Haha! Daar lach je gewoon om, je wrijft je paard even over z'n nek en het is alweer goed. Want als je een goede vertrouwensband hebt met een arabier gaan ze voor je door het vuur.
Jij bent gewoon geen type voor een arabier

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 21:21

Nou, ik ben benieuwd naar de Extreme kindjes hoor. Ik vind het een supermooie hengst en ik wil later ook nog eens een Puur poolse Arabier eruit fokken. Maar eerst wil ik mijn merrie dekken met een Egyptenaar of eentje met veel Egyptisch bloed Tong uitsteken .