geweldig die reactie weer van die penny ik hou netjes mn mond
als je 1 x een AV hebt gereden wil je niet anders meer zo denk ik erover
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
mango schreef:O Idje wat een verhaal en wat leuk dat ook jij dan toch besmet bent!!!
geweldig die reactie weer van die penny ik hou netjes mn mond![]()
als je 1 x een AV hebt gereden wil je niet anders meer zo denk ik erover
remsy schreef:Manuutje1990 heb jij je stamboom van je paard dan ook tot op de bodem uitgezocht (kan zijn dat het niet tot heel ver terug gaat maar is even een idee hoor)want dan denk ik dat je uiteindelijk allemaal warmbloeden tegenkomt dus en dan kun je met zekerheid reageren zoals je nu reageert
zullen we nu dan ook maar weer on-topic gaan is veel leuker tuurlijk heeft ieder zijn mening en vooroordelen heeft iedereen wel eens
tuurlijk zijn er ook drukke arabjes maar jah dat is met alle rassen wel zo du je kan niet elk paard en daardoor een speciafiek ras over een kam halen moest dit even kwijt hoor
groetjes bren
p.s ben trots op mijn arabje
Manuutje1990 schreef:[ Bijna alles word gekruisd met een Arabier.. En ook veel pony-rassen worden ranker en ranker.. Kijk maar naar de Haflinger bijv.
[/quote]
Nogmaals, de arabier zit foktechnisch het best in mekaar.
spettic schreef:Tsja, daar gaan we weer.
De arabier is gewoon een topknol, maar daar hebben we het hierzo al heel vaak over gehad. En inderdaad, smaken verschillen.
Maar iedereen moet toch wel toegeven dat een arabier echt een droompaardje is.
Wie droomd(e) er (vroeger) niet van om een prachtige arabier te berijden/bezitten???Echt een meisjesdroom.
Voor sommigen onder ons is die droom uitgekomen. Die weten wat het is een beeldschoon, intelligent, trouw, aanhankelijk, vriend voor het leven enz. dier te bezitten.
Al die andere negatieve dames hier weten niet waar ze over praten laat staan dat ze weten wat ze missen.
Ook ik vind de ene arab mooier als de ander, dat is gewoon een kwestie van smaak.
En Penny-kinderen onder ons, als je goed naar de tekeningen kijkt in jullie zo geliefde strip, dan zijn de doorsnee pony's allemaal luxe pony's die allemaal nauw verwant zijn aan de arabier. Leuk strip-blad he![]()
Als je zegt dat een arabier een stom zenuwachtig hysterisch paard is, kijk dan eens naar je zelf, door jou stomvervelende aard en het niet om kunnen gaan met een temperament vol en intelligent paard, maak je zelfs nog van een halfdood paard een zenuwpees.
Toen ik nog een echte penny was.. En ik net een beetje op de rustigste manegepony kon rondhobbelen droomde ik ook van een prachtige zwarte arabier.. 
horseranch schreef:Manuutje1990 schreef:[ Bijna alles word gekruisd met een Arabier.. En ook veel pony-rassen worden ranker en ranker.. Kijk maar naar de Haflinger bijv.
[/quote]
Ja, de mensen zien nu eindelijk het 'licht'![]()
![]()
Het is ook gewoon mooier![]()
Nogmaals, de arabier zit foktechnisch het best in mekaar.
Citaat:
dat het je smaak niet is dat kan(Kan het alleen niet begrijpen maar oke ieder zijn ding![]()
)
Maar wat ik nou zo jammer vind dat mensen dingen zeggen over AV paarden dat ik denk waar heb je dat in gods naam (of in dit geval Allah)vandaan.(sorry voor de gods lastering als mensen dit vinden)
Sommigen lezen echt het Grote Fabeltjes Boek der Arabisch volbloeden denk ik dan weleens.
Ze zeggen dan dingen dat ik denk dat is echt bullshit............
Als je meningen geef doe het dan op waarheid beruste dingen...
En niet vooroordelen of als je het zo hoort of op school leer.
En dat geld voor elk ras....
) zijn allemaal paardjes die al schrikken van een blaadje in de berm etc. 

Maarja...zo is er bij bijna elk ras wel een vooroordeel. Manuutje1990 schreef:remsy schreef:Bijna alles word gekruisd met een Arabier.. En ook veel pony-rassen worden ranker en ranker.. Kijk maar naar de Haflinger bijv.
Echt gaaf, wat een actie. Toch ben ik echt besmet met arabitus.
Dat zal wel aan onze rustige aard liggen
Echt gaaf, wat een actie. Toch ben ik echt besmet met arabitus.
Dat zal wel aan onze rustige aard liggen
"supertygetje schreef:Nou we het toch over arabieren hebben.
Ik las een advertentie voor een arabische merrie van vijf jaar. Betekent dit (bijna) zeker, SNEL en wegschieterig bij een buitenrit, of niet?
Wat vinden jullie?
Arabieren zijn wel stoere paardjes hoor! Sommige zijn idd nogal iel, en dat vind ik dan niet zo mooi, maar er zitten echt HEEL mooie beestjes tussen!
_Margarita_ schreef:supertygetje schreef:Nou we het toch over arabieren hebben.
Ik las een advertentie voor een arabische merrie van vijf jaar. Betekent dit (bijna) zeker, SNEL en wegschieterig bij een buitenrit, of niet?
Wat vinden jullie?
Arabieren zijn wel stoere paardjes hoor! Sommige zijn idd nogal iel, en dat vind ik dan niet zo mooi, maar er zitten echt HEEL mooie beestjes tussen!
Sorry hoor maar dit slaat echt alles.
moet er gewoon van huilen zo triest
Barcelano schreef:De mensen(iedereen die niks met dit ras heeft of verkeerde gedachtes)
ik bergrijp ze gewoon niet![]()
Je wordt er soms zo moe van

Citaat:Ik las een advertentie voor een arabische merrie van vijf jaar. Betekent dit (bijna) zeker, SNEL en wegschieterig bij een buitenrit, of niet?
Wat vinden jullie?

Manuutje1990 schreef:Maar dat vind jij.. En ik vind dat ze het dan bij de haflo-arabier moeten houden, en niet de echt Haflinger steeds ranker moeten maken..
skara schreef:Manuutje1990 schreef:Maar dat vind jij.. En ik vind dat ze het dan bij de haflo-arabier moeten houden, en niet de echt Haflinger steeds ranker moeten maken..

skara schreef:Manuutje1990 schreef:Maar dat vind jij.. En ik vind dat ze het dan bij de haflo-arabier moeten houden, en niet de echt Haflinger steeds ranker moeten maken..
Ik zal er ook maar even tussenkomen.
Ik heb een koudbloed (een meer slankere en groter gefokte koudbloed). En weet je wat ik gedaan heb? Die koudbloed laten dekken door een arabier.![]()
Dat was gewoon een persoonlijke keuze; Dat wil niet zeggen dat ik vind dat je alles met de arabier moet kruisen.
Maar er is een heel leuk veulen uitgekomen. Ik heb nu de "best of both worlds" in 1 paard en ben er superblij mee.
Het ziet er uit als een iets steviger arabiertje met een prachtig arabierenhoofdje en en de showbewegingen van een arabier, de mooie kleur van een fjord, de volle (2-kleurige) manen van een fjord en de gehardheid van de fjord. Iets beters kon ik me gewoon niet voorstellen.![]()
Ik merk wel dat we er iets schrikachtiger is dan een fjordveulen. Maar dat is gewoon een kwestie van opvoeden. Ik ken geen enkel paard dat niet schrikt wanneer er in de 1ste keer van haar leven een vrachtwagen voorbijrijdt. Dat moet je een paard leren (en dat is de taak van de ruiter).
Horseranch voor wanneer is jouw Extremeveulen uitgerekent?

skara schreef:Horseranch voor wanneer is jouw Extremeveulen uitgerekent?
Veel succes aan degene die met de HK meedoen.
Manuutje1990 schreef:Maar ik heb een keer op een Arabier gereden en die vond de takjes en paaltjes in de berm ook al iets om zowat een meter voor in de lucht te springen..
Daar lach je gewoon om, je wrijft je paard even over z'n nek en het is alweer goed. Want als je een goede vertrouwensband hebt met een arabier gaan ze voor je door het vuur.
.