waarom altijd zo negatief over dravers ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 19:06

Ik dring mijn mening aan niemand op, maar er wordt hier door de TS een vraag gesteld, hier antwoorden wij op.
Jullie gaan dan in de verdediging, waarop wij natuurlijk daar weer op in gaan, aangezien iemand met een draver hier degene was die de vraag stelde!

@ *Mandy, ik ben het ook met jou eens hoor, maar zoals ik al eerder zei, iemand met een draver stelde deze vraag, en nou zal ik maar eerlijk zijn, dat ik het dan heerlijk vind om daar ff goed mijn mening over te geven Haha!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 19:10

Er wordt gevraagd waren er negatief over dravers wordt gepraat, er staat niets van wel of niet kunnen dressuren of springen

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 19:11

Zo, eerst even deze discussie aangekeken, maar nu toch maar even een reactie.

Ik heb geen echte rij-ervaring met een draver. Ik rijd ze alleen voor de sulky. Maar ik weet wel dat ze heel trouw zijn, en graag doen wat je wilt. Vaak schaffen mensen een draver aan als rijpaard, omdat hun budget niet verder reikt. En tja, dan moet je kiezen: altijd toe blijven kijken hoe anderen rijden met hun mooie KWPN-er, of zelf een leuke draver kopen en de uitdaging aangaan en veel plezier beleven.

Tuurlijk, ze zijn niet gefokt voor de dressuur- of springsport, maar voor de DRAFsport (niet de rensport, das weer iets anders). Daar zijn ze meestal ook het meest geschikt voor, maar degene die als rijpaard worden verkocht, zijn juist meestal degenen die het net niet redden in de drafsport. Maar goed, het staat buiten kijf dat de meeste dravers minder geschikt zijn voor dressuur dan een KWPN-er.

Maar waarom mensen dan gelijk negatief moeten zijn over een draver? Dat is jammer. Laat de eigenaren van dravers toch in hun waarde, net als het andersom ook moet gebeuren. Laten we elkaar niet zo aanvallen, maar leren van elkaar, want ik denk dat daar zeker een raakvlak ligt. Enne, feit blijft dat je niet alle dravers over 1 kam kan scheren. Er zitten echt wel talentvolle dressuurpaarden bij, en ook springers... Knipoog

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 19:20

Peetje schreef:
Vaak schaffen mensen een draver aan als rijpaard, omdat hun budget niet verder reikt. En tja, dan moet je kiezen: altijd toe blijven kijken hoe anderen rijden met hun mooie KWPN-er, of zelf een leuke draver kopen en de uitdaging aangaan en veel plezier beleven.

Maar waarom mensen dan gelijk negatief moeten zijn over een draver? Dat is jammer. Laat de eigenaren van dravers toch in hun waarde, net als het andersom ook moet gebeuren. Laten we elkaar niet zo aanvallen, maar leren van elkaar, want ik denk dat daar zeker een raakvlak ligt. Enne, feit blijft dat je niet alle dravers over 1 kam kan scheren. Er zitten echt wel talentvolle dressuurpaarden bij, en ook springers... Knipoog

Zo dat is even goed gezegd, ik kon maar niet op die woorden komen OK dan! Knipoog
Maar goed, ieder ras heeft toch zo zn goede en minder goede paarden... Scheve mond

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 19:25

KindnessM schreef:
Er wordt gevraagd waren er negatief over dravers wordt gepraat, er staat niets van wel of niet kunnen dressuren of springen

*Zucht* Snap je nou écht niet dat mensen DAAROM negatief over dravers praten??

En over dat mensen in hun waarde laten, kom op mensen, laat me niet lachen, er word hier een vraag gesteld waarop geantwoord word, als je het niet wilt weten, stel dan gewoon de vraag niet..
En ik heb respect voor iedereen hier en voor hun paarden hoor, en ik vind het hartstikke leuk voor ze dat ze een paard hebben waar ze gelukkig mee zijn..

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 19:33

Mariek87 schreef:
*Zucht* Snap je nou écht niet dat mensen DAAROM negatief over dravers praten??

Nee want ze kunnen het wel, het maakt dan niet uit hoe maar ze kunnen het wel... OK als je in de top mee wil draaien red je t niet met n draver, maar er zijn ook maar zeer weinig paarden maar mee t wel kan...

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 19:44

zozo dat gaat weer lekker hier Scheve mond
dravers zijn super. Lovers
die van de manege spring goed. en word al steeds wat ronder. ook galopeert ze lekker. en kan bovendien goed wijken!
maar hoezo word er dan gelijk gereageerd van dravers kunnen niks. misschien wilt iemand die een draver koopt/heeft geneens Anky de 2e worden. en als hij leuk galopeerd en maakt een sprongetje wat maakt het dan uit wat voor tacktiek hij/zij allemaal heeft.
als ze der maar plezier van hebben.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:10

KindnessM schreef:
Nee want ze kunnen het wel, het maakt dan niet uit hoe maar ze kunnen het wel... OK als je in de top mee wil draaien red je t niet met n draver, maar er zijn ook maar zeer weinig paarden maar mee t wel kan...

Ja, als je zo begint, dan kan alles dressuren en een sprongetje maken, zelfs een koe kan dat (clinic koe rijden J.I.M.)

Het lijkt mij wél relevant HOE!

Maar goed, ik geloof best dat het fijne recreatiepaarden zijn hoor, maar ga niet proberen om mij wijs te maken dat het goede sportpaarden zijn (behalve dan voor de drafsport, voordat ik weer de hele lading over me heenkrijg )..

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:11

En er zijn idd zat paarden die het ook niet redden in de top, maar vergeleken met een draver of een ander paard in die richting zouden ze toch echt een stuk hoger komen.

Ook lopen er overigens heel veel talentjes in de basissport waarvan de ruiter gewoon tekort schiet.

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:13

dat is met alle rassen. je kan me ook niet wijs maken dat elke kwpn top niveau presteert.
en een draver kan in iedergeval nog wel springen en dresuur[maakt niet uit welk niveau]
en een bijv. kwpn zal nooit in de drafsport mee kunnen lopen.

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:18

ze kunnen wel dressuur, op club rijdt iemand L2 met een draver!
aen ze springt nu B.

dravers zijn fijne paarden, en er is echt wel een verschil tussen een koe en een draver.!

stap zelf eens op een draver, dan praat je vast anders.
ze kunnen genoeg leren.

ze maken niet een sprongetje, ze kunnen ook hele parcoursen.

dan kan je ook over friezen gaan kletsen of haflingers, fjorden ect. die hebben ook 4 benen en die kunnen het net zo goed een parcours of dressuur als dravers!

kijk een koe, dat is niet geschikt als sportpaard, das immers een koe!

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:21

jockeygirl schreef:
dat is met alle rassen. je kan me ook niet wijs maken dat elke kwpn top niveau presteert.
en een draver kan in iedergeval nog wel springen en dresuur[maakt niet uit welk niveau]
en een bijv. kwpn zal nooit in de drafsport mee kunnen lopen.

helemaal meeens!

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:26

Mariek87 schreef:
Wij laten jullie ook wel in jullie waarde hoor, en het is ook niet de bedoeling dat jullie je beledigd voelen of afgekraakt ofzo. Maar de TS vraagt waarom mensen negatief zijn over dravers, en wij lichten die kijk op de zaak gewoon even toe..

Dat van die fijn springende draver was idd sarcastisch, want ik heb persoonlijk nog nooit een goed springende draver gezien (het hele pakketje hebben we het dan over he!)

En dat punt van de recreatie is nou precies mijn punt, ik geloof best dat ze daar prima voor zijn en dat ze heel lief en leuk en braaf zijn enzo! En ik vind het ook allemaal prima, leuk, super, gaaf, tof enzo als mensen met een draver in de sport willen rijden hoor! Niets daartegen.

Dan nog even, ik word liever niet vergeleken met de blijkbaar verwende trutjes van jouw club, lovemaan, want zo een ben ik er dus absoluut niet, en als je dacht dat ik niet hard hoefde te werken voor wat ik 'gekregen' heb, dan heb je het ook verkeerd (sorry hiervoor, maar ik voelde mij daar even persoonlijk door aangevallen Tong uitsteken)

Maar goed, het leuke is, de TS stelt in de titel een vraag, waarop ze antwoord krijgt, en dan gaan jullie allemaal in de verdediging! Stel dan geen vraag!!
En jullie weten best dat ik gelijk heb wat sport betreft, maar jullie zijn te eigenwijs om het toe te geven Vork

ow, srry dat dat zo banketstaaf overkwam Bloos! ik had het niet zo bedoeld! Nee, ik bedoel niet dat de meiden op mijn club verwende trutjes zijn hoor. Mijn beste vriendin heeft ook een prachtige pony gekregen (jong beesie) en die is er nu ook heel hard mee bezig OK dan! (en zij behoord ook bij die groep met goede sportponys). Dus dat bedoelde ik niet hoor! maar het ging me erom dat zij echt voor de wedstrijden gaan, en daar ook echte sportpony's voor hebben, en dat ik met m'n dravertje ze er dan uitrij......en daar was ik dus heel trots op .

Nogmaals excuses Scheve mond

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:34

@ lovemaan, dat geeft verder niet hoor Knipoog
Ik snap ook wel dat jij en anderen met jou er heel trots op zijn en ik vind het ook superknap van jullie hoor, daar gaat het mij helemaal niet om.

Maar wat ik bedoelde te zeggen, dat mensen imo misschien negatief over dravers zijn omdat het gewoon geen dressuur en springpaarden zijn. En nogmaals, natuurlijk kunnen ze een proef lopen en een parcourtje springen, maar dat zegt niet dat het toppers zijn. En dat geeft ook niet, want het zijn vast leuke paarden voor de recreatie.

Ik wilde ze niet op dat gebied vergelijken met een koe, maar jij zei dat ze konden springen en dressuren en dat het niet uitmaakte hoe, nouja, dan kan alles dressuren en springen, dat slaat natuurlijk nergens meer op in deze discussie.

En weer nogmaals, ik zeg niet dat alle KWPN'ers op topniveau lopen, natuurlijk niet, maar dat is toch ook niet wat iedere ruiter wil.

Kortom: Mensen, wij hebben allemaal dezelfde mening, het enige punt dat verschilt is dat jullie dravers wel leuk vinden en ik niet Haha!
Maar voor de rest zijn we het inhoudelijk gewoon met elkaar eens hoor..

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:34

even goede vrienden, iedereen hun mening verschilt.

maar er lopen draver rond op wedstrijden. (en ze doen ook mee..)

en ik vind ze leuk.

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:38

Mag ik trouwens als trotse eigenaar even vertellen wat mijn dravertje in 1 jaar tijd heeft geleerd??(inrijden zit erbij in)

1. Ontspannen stappen (aan de teugel)
2. '' '' draven '' ''
3. Vierkant halthouden.
4. Super stelling ontwikkeld
5. Achterwaarts.
6. galop, eerst snel, nu steeds langzamer!!
7. Prachtige OK dan! Uitgestrekte draf OK dan!
8. stelling/contrastelling op de lange zeide.
9. wijken vanaf de AC lijn
10. Simpele galops wissel
11. Ben nu travers aan het oefenen, gaat al heel goed!
11. Ook contragalop ben ik aan het oefenen en het gaat heel goed!
12. springen begon met balkjes lopen....
Nu loopt hij al in een rustig tempo een super parcours (al zeg ik het zelf Knipoog )

Dus zeg niet dat ze niets anders kunnen dan stappen draven en galopperen! Haha!

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:40

ut stomme mensen zeggen vaak dat ze niet kunne galoperen,
moeten ze eens een draver in het land zien lope, de meesten galoperen dan ook vaak genoeg:D

het is dat ze geleerd wordt om te blijven draven en ze dat snel kunnen, er voor gefokt zijn:d

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:41

Met draversbloed kun je best een eind komen hoor. Niemand hier gehoord van Jappeloup de Luze? Dat was een halve (franse) draver, en qua bouw ook echt een draver om te zien.
Jappeloup won in 1988 in Seoul de olympische spelen met Pierre Durand. Jappeloup was trouwens ook maar 1.55 hoog.
Afbeelding
Afbeelding

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:42

hoihoi

iemand op bokt rijd met een draver op M1 dressuur met 3 wp zij heeft in een keer gestart in M1 en gelijk 3 wp Wow! dus ik ben nooit negatief over dravers Schijnheilig

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:43

oh jah zij heet hier op bokt fire dus voor info maar pben

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:53

Haha Haha! Eindelijk iemand met harde feitelijke argumenten!! ben ik blij mee! *LOL*

Bedankt Supertje en Th0mas OK dan!

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:53

Supertje schreef:
Met draversbloed kun je best een eind komen hoor. Niemand hier gehoord van Jappeloup de Luze? Dat was een halve (franse) draver, en qua bouw ook echt een draver om te zien.
Jappeloup won in 1988 in Seoul de olympische spelen met Pierre Durand. Jappeloup was trouwens ook maar 1.55 hoog.
[image]
[image]

wauw ""het bewijs""

OK dan!

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:57

Th0mas schreef:
hoihoi

iemand op bokt rijd met een draver op M1 dressuur met 3 wp zij heeft in een keer gestart in M1 en gelijk 3 wp Wow! dus ik ben nooit negatief over dravers Schijnheilig

Zo mogen we het horen Haha! *LOL* Knipoog !!!

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 21:09

Mariek87 schreef:
Ik dring mijn mening aan niemand op, maar er wordt hier door de TS een vraag gesteld, hier antwoorden wij op.

Jammer alleen dat het bij jouw op een sarcastische manier moet.

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 21:11

ik heb niet het hele topic gelezen maar ik wilde gewoon even zeggen dat ik niets heb tegen dravers , ik vind het geweldige paarden !

een vriendin van me heeft een draver en hij is een super goed paard