1. Achal Teke, net hazewindhonden.... en dan die enge halzen erop...
2. Dravers, trekken mij helemaal niet.
3. Quarter/Paint, ik vind de bouw niet mooi, uit verhouding.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Citaat:KWPN, veel te gewoon, lijken allemaal erg op elkaar
Van fjorden/ haflingers enzovoort snap ik het wel, allemaal dezelfde kleur, zelfde manen en vaak ook hetzelfde temperament. Bij KWPNers is dit juist helemaal niet, ze komen in (bijna?) alle kleuren voor en bij de 1 zit temperamentvoller bloed dan bij de andere. Ook kent het KWPN drie fokrichtingen:
Het hangt er ook vanaf hoe het paard gereden wordt. Ook een arabier kan sloom zijn, een kwpn ook
Je hebt evengoed snelle haflingerd, Fjorden en IJslanders en Tinkers enz....
.Raya schreef:Ik denk dat je in bijna alle rassen snelle en minder snelle paarden hebt dus denk ik niet dat je echt kunt zeggen nou dat ras is echt sloom ofzo....Het hangt er ook vanaf hoe het paard gereden wordt. Ook een arabier kan sloom zijn, een kwpn ook
Je hebt evengoed snelle haflingerd, Fjorden en IJslanders en Tinkers enz....
![]()
Ik denk echt dat het puur gaat om bouw dus uiterlijk en karakter dat een paard je niet aanpreekt![]()
Maar je kunt dus nooit alle paarden over 1 kam scheren![]()
En dan zeggen ze wel dat fjorden soms lui en sloom zijn, nou hij niet dat ligt ook aant het paard zelf
Maar hier gaat het gewoon even om bouw, karakter en uitstraling enzo judith_slu schreef:ja dat is ook zo, zo staat bij ons op stal en vrij slome kwpner, en een hele snelle fjordEn dan zeggen ze wel dat fjorden soms lui en sloom zijn, nou hij niet dat ligt ook aant het paard zelf
Maar hier gaat het gewoon even om bouw, karakter en uitstraling enzo