minst favoriete rassen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 18:19

He bah, je zou toch een tinker hebben Haha! Tong uitsteken

1. Achal Teke, net hazewindhonden.... en dan die enge halzen erop...
2. Dravers, trekken mij helemaal niet.
3. Quarter/Paint, ik vind de bouw niet mooi, uit verhouding.

Urbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 18:26

Citaat:
KWPN, veel te gewoon, lijken allemaal erg op elkaar

Dit hoor ik wel vaker, maar dat vind ik juist helemaal niet Schijnheilig Van fjorden/ haflingers enzovoort snap ik het wel, allemaal dezelfde kleur, zelfde manen en vaak ook hetzelfde temperament. Bij KWPNers is dit juist helemaal niet, ze komen in (bijna?) alle kleuren voor en bij de 1 zit temperamentvoller bloed dan bij de andere. Ook kent het KWPN drie fokrichtingen:
1. Rijpaard
2. Tuigpaard
3. Gelders paard
Dus er zijn juist veel verschillen binnen de KWPNers

Nu jullie argumenten Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 18:36

1. Fjurd
2. Paarden met snoekhoofden (ramsneus?)
3. Tankers

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 19:02

1. Tinkers (veel te breed, geen leuke koppies (ben verslaafd aan koppies) en houd al helemaal niet van bont eigelijk..)
2. KWPNers (Veelst te gewoon)
3. Falabellas (dat noem ik ook gewoon haast geen eens pony's en je kunt er dus echt niks mee en vind ze vaak niet mooi)

Valesjie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 19:06

1. KWPN
2. Quarter
3. Falabella's

Tja ik vin alle rasse eigelijk wel leuk dus beetje met moeite gekozen Tong uitsteken Maja KWPN vind ik wel iets te gewoon ik hou gewoon van stevige paardjes zoals mijn tinkertje. Maar iedereen zijn eige smaak he!

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 19:08

Valesjie schreef:
1. KWPN
2. Quarter
3. Falabella's

. Maar iedereen zijn eige smaak he!

ja en laten we dat ook zo houden Haha!

Valesjie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 19:12

Ja Tong uitsteken Ik vin KWPN op zich geen lelijke paarden ofzo en ze zijn ook goede sportpaardjes maar geef mij toch maar gewoon mijn bokkende tonnetje ronde tinker Tong uitsteken

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 21:26

Valesjie schreef:
Ja Tong uitsteken Ik vin KWPN op zich geen lelijke paarden ofzo en ze zijn ook goede sportpaardjes maar geef mij toch maar gewoon mijn bokkende tonnetje ronde tinker Tong uitsteken

En Ranger dan? Rolleyes

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 21:26

Valesjie schreef:

En Ranger dan? Rolleyes

Valesjie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 21:32

En Ranger natuurlijk ook Knipoog Racemonstertje! Ook super gaaf beesiej hoorz mensen!

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 22:28

>;)

Maar ik vind ook echt rasssen niet lelijk, maar gewoon niet zo mooi als de andere.
Alle rassen zijn eigelijk top, vind trouwens eigelijk de Shire ook niet echt mooi! Maar wel stoer

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 22:34

IK hou niet zo van warmbloeden geef mij maar paardjes met stevige kontjes. ach ja iedereen vind z'n eigen paardje toch het moois van allemaal
P.S tinkers zijn niet sloom tenminste die van mij is een racemonster.

Raya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 00:04

Ik denk dat je in bijna alle rassen snelle en minder snelle paarden hebt dus denk ik niet dat je echt kunt zeggen nou dat ras is echt sloom ofzo.... Knipoog Het hangt er ook vanaf hoe het paard gereden wordt. Ook een arabier kan sloom zijn, een kwpn ook Je hebt evengoed snelle haflingerd, Fjorden en IJslanders en Tinkers enz.... Haha!
Ik denk echt dat het puur gaat om bouw dus uiterlijk en karakter dat een paard je niet aanpreekt Lachen

Maar je kunt dus nooit alle paarden over 1 kam scheren Schijnheilig

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 00:50

1.Appaloosa..Vind ik echt lelijk!..gewoon niet mijn type, al zitten er wel leuke tussen, maar ik vind niet zo veel Tong uitsteken.

2.Haflinger..Ik zou eigenlijk niet weten waarom, maar vind er niet veel aan..al heb ik een tijdje een hele leuke gereden, die ik toen wou huren..maar dat was gewoon de pony waar ik op viel.

3.Fjord..Ik weet niet, heb een kruising Fjord x Quarter gehuurd, die vond ik echt geweldig..Maar een Fjord vind ik wel leuk om te zien, maar zou er nooit 1 zelf willen..

En sommige zeggen hier dat Tinkers sloom zijn, maar dat zijn ze absoluut niet!
JE kunt een paard zo sloom maken als je wil, Patch is supersnel..en zo ken ik er wel meer.
Je hebt er natuurlijk wel luie tinkers bijzitten..maar dat is niet het ras zelf!

Overigens vind ik dat ieder ras wel wat leuks heeft, De Fjord een aalstreep(dat vind ik wel echt super!)

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 01:34

Minst favo:
1 Fjord
2. Quarter Horse
3. Haflinger

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 10:52

1. Draver.. (De gangen, karakter en bouw.. Het spreekt me allemaal niet aan)
2. Fjord.. (Trekt me totaal niet..)
3. Alles wat rank is.. Je hebt tegenwoordig veel van de "hertjes"..

De fjord is wel in trek zeg.. Tong uitsteken

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 11:01

Ik vind dat je niet snel iets van minst favo ras kan zeggen want eigenlijk hebben alle paarden wel iets moois in zich maar alsk echt moet kiezen:
1. Draver: de gangen en de bouw spreken me niet echt aan.
2. Shire: ik vind ze veel te lomp gebouwd.
3. Tinker: net als de shire zijn ze te lomp gebouwd
Geef mij maar meer de sportpaardjes en trouwens wat die fjordjes en haflingers betreft het oude type vind ik ook niet zo maar het moderne type vind ik geweldig.

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 14:36

Liesjuh schreef:
De fjord is wel in trek zeg.. Tong uitsteken

Hihi, daarom heb ik er maar een genomen, beestje bleef maar staan Tong uitsteken

Ik vind allerlei rassen "iets" hebben. Zoals er minder knappe exemplaren van de fjord zijn, zijn die er ook van de tinker en het KWPN paard.

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 15:01

Raya schreef:
Ik denk dat je in bijna alle rassen snelle en minder snelle paarden hebt dus denk ik niet dat je echt kunt zeggen nou dat ras is echt sloom ofzo.... Knipoog Het hangt er ook vanaf hoe het paard gereden wordt. Ook een arabier kan sloom zijn, een kwpn ook Je hebt evengoed snelle haflingerd, Fjorden en IJslanders en Tinkers enz.... Haha!
Ik denk echt dat het puur gaat om bouw dus uiterlijk en karakter dat een paard je niet aanpreekt Lachen

Maar je kunt dus nooit alle paarden over 1 kam scheren Schijnheilig

ja dat is ook zo, zo staat bij ons op stal en vrij slome kwpner, en een hele snelle fjord Haha! En dan zeggen ze wel dat fjorden soms lui en sloom zijn, nou hij niet dat ligt ook aant het paard zelf *LOL* Maar hier gaat het gewoon even om bouw, karakter en uitstraling enzo

Raya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 15:04

judith_slu schreef:
ja dat is ook zo, zo staat bij ons op stal en vrij slome kwpner, en een hele snelle fjord Haha! En dan zeggen ze wel dat fjorden soms lui en sloom zijn, nou hij niet dat ligt ook aant het paard zelf *LOL* Maar hier gaat het gewoon even om bouw, karakter en uitstraling enzo

Precies OK dan! Maar zei het even omdat bij veel erbij stond van ja die zijn sloom en die zijn dit en die zijn dat enz... Knipoog

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 15:20

1 arabier ( te nerveus. en mij type paard niet)
2 appaloosa (vind ik niet zo mooi)
3 wels (niet mij type)

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 15:30

Raya schreef:
Precies OK dan! Maar zei het even omdat bij veel erbij stond van ja die zijn sloom en die zijn dit en die zijn dat enz... Knipoog

oh oké Raya Knipoog

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 15:51

KWPN (behalve Talida! Bloos ): allemaal hetzelfde, allemaal bruin! Knipoog

Arabieren: te nerveus en als ze zo'n hele erge deuk in hun hoofd hebben en opgedirkt met glimmende ogen vind ik ze ronduit eng! Scheve mond

Robinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 16:23

minst favoriet?? hmmmm moeilijk Verward ik denk tog wel
1 arabier (vooral van die zenuwpeesjes)
2 hele zware trekpaardjes ( dus niet fjorden enz die zijn wel lief Knipoog )
3 alles wat maar draver is...

ORAAKH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:59

arabier nerveus... Verward ... tja je hebt ook kwpn-ers die nerveus zijn...t is maar hoe je het wilt noemen... elk paard schirkt toch wel eens van iets..?