nieuwe soort haflinger?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 21:21

josientjuhh schreef:
ze wouden toch weer gaan fokken met haflinger met minder arabisch bloed dus meer naar de oudere vorm toe dat dacht ik tenminste want mijn verzorgpony s als dekhengst afgekeurd omdat ie teveel arabisch bloed heeft Clown

Ze willen het moderne bereiken door zuiver te fokken. Dus geen Arabisch bloed, maar doorfokken met de beste paarden.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 21:32

oo ja dat kan ook well ik heb het wel ooit gehoord maar ik wist het nog maar half Clown maargoed

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 21:37

marianna schreef:
Het gaat hier ook niet om puur alleen arabisch bloed

bedoel je dat ze niet puur het arabisch bloed er uit willen fokken of dat mijn verzorgpony niet alleen om het arabisch bloed afgekeurd is ??

naja volgens mij is hel allebij niet.. Schijnheilig

Hafie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 14:40

Je heb idd een nieuw model haflinger.
Je heb nog de echt oude model die zijn best fors en stevig en hebben ook een iets groter hoofd.
Het nieuw model is iets meer veelzijdig en smaller .

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 22:35

Ik 'heb' ook zo'n moderne uitvoering Knipoog Ambers vader is Alcantara en ik vind haar (natuurlijk) echt prachtig, maar als ik Stupa (van Amulet) door de wei zie rennen met die wat dikkere krachtige benen dan spreekt dat mij veel meer aan.
Ik vind het persoonlijk zonde dat het barokke type steeds minder en minder graag gezien wordt door het stamboek en keuringsmeesters... Bij de CK van afgelopen jaar stonden de barokke types achteraan, terwijl er erg mooie paarden bijzaten... Zonde.

M_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 13:43

mijn haffie is niet echt het "nieuwe" maar ook niet echt het "oude" hij zit er een beetje tussen in. Maar zelf vind die echte ouderwetse haflinger heel leuk hoe breder hoe beter Haha! .Ik vind het ook zonde dat ze de haflingers steeds dunner en slanker gaan maken dan kan je het gewoon bijna geen haflinger meer noemen.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 17:29

Alet schreef:
Ik vind het persoonlijk zonde dat het barokke type steeds minder en minder graag gezien wordt door het stamboek en keuringsmeesters... Bij de CK van afgelopen jaar stonden de barokke types achteraan, terwijl er erg mooie paarden bijzaten... Zonde.

Ehm, barokke paarden zijn de Spaanse types, zoals Andalusiers enzo. De 'ouderwetse' Haflinger is gewoon een koudbloed, en heeft niets met barok te maken.

Kaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 21:08

Mijn haf zit er tussenin. Hij is niet zo groot, maar kan toch best leuk lopen, en echt dik is hij ook niet.

Perfect dus Tong uitsteken