Hoe vinden jullie de karakter van een draver?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 21:29

Hoop moet je altijd blijven houden! Ik had in het begin soms ook wel eens het idee of het helemaal niks werd en dat ik nooit verder zou komen maar het is me uiteindelijk toch gelukt! Tijd en geduld zijn de belangrijkste dingen bij een draver Tong uitsteken (bij andere paarden ook hoor!)

Maar dat springen moet ik mijn paard ook nog leren hoor! Ze springt namelijk niet echt geweldig! soms wel maar soms ook niet! Maar wilde eerste het dressuur leren! Dus ik wil nu gaan beginnen met het springen als het wat mooier weer word! Dan is ze ook op een mooie leeftijd! (Word in maart 4 jaar)

yannique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 22:35

jah, maar het springen komt ook wel als de galop iets beter wordt, maar ik spring meestal nog wel gewoon uit draf. in het begin sprong hij dwars door de hindernis heen. maar het is heel handig om em afentoe eens los te laten springen, dat werkt echt super. ik heb met mijn pony laatst een oxer van 1 meter gesprongen, en 60 cm breed, echt gaaf!!!!!!!! Haha! Haha!

_isaatje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 14:15

Mooie foto's en errug leuk paardje Haha! Knipoog
Hoe hoog spring je nu??

_isaatje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 14:16

oow oeps Bloos had 2e pagina niet gelezen, staat antwoord al Bloos Bloos!

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 17:16

Gaaf! Mijnes kan juist in draf heel slecht springen! Doet ze wel maar vaak gaat ze door de hindernis heen of ze springt veel te laat of te vroeg! Maar in galop gaat het vaak juist heel goed! Wil nu gaan oefenen aan de longe of los in de kleine bak! Zodat zij eerst beter springt voordat ik erop ga zitten! Boos! Ben zelf alleen niet zo heel goed erin!

yannique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 20:30

ik heb de laatste tijd niet meer gesprongen, die 1 mtr, en 60 cm breed was m'n record hahaha. maar in de eerste week van de kerst vakantie heb ik twee springlessen en een onderling wedstrijdje......ben benieuwd!

yannique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 20:39

_isaatje_ schreef:
Mooie foto's en errug leuk paardje Haha! Knipoog
Hoe hoog spring je nu??

Haha, dankje.......dat hoor ik eigenlijk niet zo vaak bij mij in de buurt...watn het is maar een dravertje....(je kent et wel)!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 20:43

Ohw Yannique, die reactie ken ik maar alte goed, toch ergenis aan toe!!!
en hij s echt wel mooi...

_isaatje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 20:55

Ik hem juist wel leuk Knipoog misschien wel juist omdat het een draver is...!
ik heb nog niet zulke slechte reacties gekregen... maar misschien komt het nog.. hoop ut niet Bloos!

yannique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 21:06

bij mij bij de club deden ze het erg. want mijn vorige verzorgpony was een een heel fijn welshje x arabietje. Dus toen ik met manuel naar de club kwam vonden ze het meer een lelijk lomp beest, dat niet netjes kon lopen enzo. (mijn verzorgpony liep super) dus volgensmij vonden ze het een achteruitgang van mij dat ik zo'n pony had.
Maar toen ik bij de Apeldoornse kampioenschappen eerste werd hadden ze niks te zeggen!!!! :-D

En ook nu het stukken beter gaat op de club krijg ik steeds meer reacties van:,, Het gaat al een stuk beter he?!'' En daar kan je al uithalen hoe ze eerst over je dachten. hahahaha......maar wij weten wel beter...Knipoog

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 21:46

Ik heb hiervoor een KWPN'er gehad van 1.70 die best ver in de dressuur en springen kon maken maar niet met mij! Ik kwam niet verder met hem! Of makkelijker gezegt ik kon hem gewoon niet aan! Dus heb ik hem geruild met een handelaar met Liberty (draver die ik nu heb) en ik ben er super blij mee! Maar veel mensen snappen het niet want ze zeggen allemaal van die KWPN'er was veel geld waard en dat ruil je toch niet met een goedkoop dravertje!

Sorry maar het gaat er toch om dat je lol hebt in het rijden en dat je vrienden word met je paard? Ik vind dat belangrijker dan geld hoor!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 19:06

helemaal mee eens...
Ik reed op de manege altijd jonge, paarde die ik dan opleide... bij mij was daar de lol echt vanaf, vaak zo'n standaard karakter... en natuurlijk dat ze steeds verkocht werden.
Toen kon ik KM krijgen... nou dat wilde ik wel, ging hem bekijken en het was echt liefde op eerste gezicht, onze band heeft nog wel moete groeien maar nu gaat ie door t vuur voor mij!!!

En op de manege iedereen maar zeuren: hier kan je nooit een goede proef mee rijden!!!
Alsof ik dat zo graag wil.... Nee doe mij maar vriendschap en lol met me schatje

yannique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 22:17

Tegen mij hadden ze ook gezegd dat we manuel veel te duur gekocht hebben, en dat dravers slachtprijs zijn enzovoort. maar bij mij in de straat woont een dieren arts, en daar heb ik zeer goede contacten mee, en hij zei:,, Als je zelf geen winst uit een dier moet/wil maken, en het voldoet aan jouw eisen, en je bent er blij mee dan is een paard nooit, maar dan ook nooit te duur!''
Ik blij dat hij dat ook tegen mijn ouders heeft gezegt, die hebben nml niet veel verstand van paarden kopen enz. Dus ze wisten niet goed waar ze op moesten letten. en toen maan door de vee arts gekeurt was maakte de prijs al niet zoveel meer uit, als ik er maar blij mee was, en dat ben ik!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 22:23

tjah, indd groot gelijk hoor als je er maar blij mee bent...
ik snap t echt niet hoor waarom je nou een sterotype paard moet hebben, dis veel leuker...
bij ons op de manege heeft een draver gestaan, super mooi beestje en bij mij heel lief Schijnheilig maar op de manege vonden ze m maar niets, hij was dan ook zo weg!

met dravers moet je overweg kunnen... kan je niets met t diertje, wordt het ook echt niets, dravers moeten je vertrouwen, da heb k al wel door

yannique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 15:13

jah ,klopt. bij mij op de pension stal zijn ook mensen die problemen met mijn paard hebben om hem bijv. naar de paddock te brengen, en er weer uit te halen. hij wil niet door een plas, of hij loopt weg als ze hem halen. maar bij mij komt hij altijd naar me toe lopen als hij me ziet, en hij loopt normaal achter me aan...........geen probleem!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 20:03

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 20:15

Beetje een rare vraag! Nouja raar ook weer niet maar het gaat niet over het onderwerp! Maar hoe komen jullie aan je paard zijn of haar naam??? Ben daar wel nieuwschierig naar!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 20:49

uhm, ik ben via een vriendin haar vader aan mn schatje gekomen.. die wist m te staan enne, officieel heet hij al Kindness Meadow vanaf zn geboorte Haha! en zn vorige eigenaar heeft m toen Tess genoemd, maar k noem m zelf vaak eigenlijk Goodie (engels he,hahaha)

yannique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 21:39

Toen ik mijn pony kreeg, heette hij daarvoor al manuel. ik vind et zelf eigenlijk geen mooie naam..........of misschien moest ik er wel even aan wennen. Ik vond het een beetje softie klinken. maar als ik hem roep dan zeg ik gewoon 'Maan'.

(rijden ging vandaag niet sow goed, hij had vanaf zondag al stilgestaan, omdat de bak de hele week bevroren was dus hij had wel energie vandaag, met de kop omhoog in midden drag hoor! Knipoog )

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 21:52

Ik werd verliefd op mijn paard toen ie nog in training stond en ik heb toen met de iegenaar afgesproken dat ie van mij zou worden als hij uitgekoerst was.... dus zo kom ik aan hem. Zijn naam had ie al. Meegekregen van de fokker. Die noemde al zijn fokproducten ......speed Mac, op een paar na. Mores zijn broers en zussen heten:
- Fullspeed Mac
- Greatest Fighter
- Highspeed Mac
- I'm Maggie
- Jetspeed Mac
- Kimberly Kit; die heeft 2 kinderen gekregen; Sarahspeed Mac en Topspeed Mac
- Lover Boy
- Morespeed Mac
- Onespeed Mac
- Speedy Angela
- Speedy Anke
en nog meer, maar die weet ik niet. De laatste 2 zijn gefokt door iemand anders, omdat Nanne de merrie had verkocht

yannique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 21:56

yannique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 22:41

Afbeelding kijk!! ik kan fotoos erop zetten......ik snap et jippie! hahahah (het lukte me steeds niet)

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 00:13

Gaaf! Nou zal meteen ff over mijnes vertellen!

Ik heb mijne dus geruild met m'n vorige paard met een handelaar! Deze handelaar had geen papieren bij zich dus ze had geen naam. We dachten toen aan Liberty (na veel zoeken hoor) omdat bij dravers toch wel de naam vrijheid hoort vond ik Tong uitsteken

Maar via dravers site heb ik haar papieren opgevraagt en zo kwam ik erachter dat ze in het echt True Victory heet maar we noemen haar gewoon Liberty (vaak gebruik ik Libby als afkorting)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 09:39

Leuk paardje!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 18:45

ik heb t touwhalster besteld.... dus geen idee waar t van gemaakt is...