Dravers zijn cool!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

flamingo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 16:08

Had even een vraagje: Ik heb zelf ook een draver, en ik rijd nu L2 met hem. Op zich gaat alles heel goed, maar hij heeft nog steeds heel veel moeite met de galop. Het probleem licht vooral bij het behouden van sprong. Zijn er hier nog meer mensen die ook dressur rijden met hun draver en die hetzelfde probleem hebben?

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 16:11

Ilse rijdt ook dressuur met haar draver, ikzelf niet, maar ik vind het wel heel knap dat je al zover bent met je draver! (hoe heet ie trouwens). Ik weet ook niet hoe je dat moet verbeteren, ik denk veel oefenen Tong uitsteken Misschien dat veel schakelen helpt? er stond ook in de bit twee of 3 maanden geleden een vraag over een draver hoe die meer sprong moest krijgen, amar ik weet niet meer wat daar nou op geantwoord was

flamingo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 16:12

Haha ja dat was ik!! Hij heet flamingo

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 16:17

Wat ik veel heb geoefend is vanuit galop terug naar stap of zelfs halthouden en weer aanspringen in galop. Ook tempowisselingen in galop helpen. Vooral goed voorwaarts rijden.
Die van mij was 8 a 10 toen ik hem kocht en toen kon hij nog geen lange zijde in galop.... Uiteindelijk heb ik in de L nog een 7 en 8 gehaald voor de galop. Buiten kan ik nu ook heerlijk rustig galopperen

flamingo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 16:23

Ik oefen ook heel erg veel met stappen, aanspringen, terug, dan weer overnieuw enz. Idd in de galop naar voren en weer terug, en in de draf veel travers en schouderbinnenwaarts om hem op zijn achterhand te zetten. Ik heb van de bit een les gekregen bij Christa Laarakkers, wat op zich ook wel leerzaam was. Maar verder ken ik eigenlijk niemand die ook een draver heeft, en ik vroeg me af wat jullie zoal deden om toch de galopsprong vooral te onderhouden

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 16:34

Oefenen oefenen en oefenen. Haha! Ofir hield ik in het begin ook niet in galop. Twee giga passen en hij draafde weer. Ik kan hem nu een rondje laten galopperen, maar hij vindt het nog wel moeilijk. Het wordt al beter maar het kost hem gewoon heel veel moeite

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 16:38

Rechte lijnen lukt bij mij in het begin niet. Alleen een grote volte in turbosnelheid. Was best eng in het begin. Nu kan hij heel relaxed galopperen (heb hem bijna 11 jaar), maar zijn voorbenen hebben veel meer sprong dan de achterbenen. Voor sommige lijkt het op de rechterhad of hij van achteren draaft, maar het voelt echt als galop. Als ik dan iets meer tempo maak is het wel goed.
Laatst bijgewerkt door Djilna op 20-10-04 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

flamingo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 16:38

Ja inderdaad, het kost allemaal heel veel tijd. Maar als je bekijkt hoe je vooruitgaat als je volhoud, dan is het het ook wel waard. Ik kon in het begin Flamingo alleen maar in galop laten vallen, en dan gigantisch snel plat door de bocht racen. Dat is nu toch al wel anders *LOL*

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 17:41

Mijn halve draver heeft nooit problemen gehad met zijn galop. Het is zelfs zijn fijnste, mooiste en meest relaxte gang. Scoort er meestal 7-ens op in de dressuur en soms een enkele 8, is ook goed uit te zitten. Loswerken doen we ook vaak vanuit de galop. Ik denk dat hij die van zijn vaders kant heeft meegekregen. Juist de draf is voor hem wat problematisch: hij gaat zich snel spannen, heeft moeite zijn achterhand er goed onder te brengen voor hij volkomen los is en bij de midden- en uitgestrekte draf staat er vaak op zijn protocol: 'Gaat wijd van achteren'. Joh... Tong uitsteken

marjoleinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 19:03

tof joh dat nu iedereen reageerd. ik denk dat als nozem stopt hij het springen wel leuk zo vinden.
Maar noos houd het nog wel ff vol hoor dus die zien we nog voorbij draven.

flamingo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 20:56

Flamingo heeft juist geen enkel probleem met draf, dat is echt zn beste gang. Bij mij staat er meestal op mn coupon: galopsprong, takt ed. Goh... Tong uitsteken

Saltow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 21:02

Dravers zijn idd vreselijk leuke paarden.
Vind het erg dat mensen erover gaan oordelen voor ze er 1 hebben gezien/gereden .
Heb zelf ook een dravertje.
Schat van een beest.

marjoleinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 23:16

he leuk vertel er eens meer over?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 08:47

Zijn er hier ook mensen die een draver hebben die nooit op de baan heeft gelopen? Ik ben nl wel benieuwd hoe de galop van die dravers is....

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 09:09

Rival, een van onze vier, heeft alleen kwalificatie gelopen, maar dat ging zo slecht dat ze nooit heeft gekoerst. Ze is waarschijnlijk een keer achterover geklapt en zit ontzettend vast in de rug. Er wordt nu alleen nog maar op gereden. Haar galop is prima, beter als de draf zelfs. Scheve mond Ze kan ook prima wisselen in tempo in de galop.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 09:36

Djilan schreef:
Zijn er hier ook mensen die een draver hebben die nooit op de baan heeft gelopen? Ik ben nl wel benieuwd hoe de galop van die dravers is....

Djilan, mijn paard heeft wel op de baan gelopen, maar ze heeft een prima galop. Is eerder een kwestie van aanleg dan van wel of niet gekoersd hebben. Haar vader had erg veel Engels Volbloed in zijn stamboom, daar zal het wel door komen Lachen.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 10:51

Die van mij heeft wel op de baan gelopen, niet zo heel lang hoor,hij was te langzaam!
Ik heb m vandaag precies een jaar:D maar daarvoor heeft ie heel lang stil gestaan vanwege een operatie aan zn been en zn eigenaar had geen tijd voor m (daarom heb ik m nu)
Toen ik m net had kon ik echt zeer weinig met hem, alles moest ie weer opnieuw onder de knie krijgen, in augustus heb ik hem voor het eerst fatsoenlijk in galop gekregen!!!! ik blij!!!
op zich gaat dat heel goed!!!!
Zo zie je maar, de tijd leert het wel en heb geduld, dat wil ik je mee geven!
Afbeelding
Dit is trouwens mn dravertje

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 11:38

promptertje schreef:
Djilan, mijn paard heeft wel op de baan gelopen, maar ze heeft een prima galop. Is eerder een kwestie van aanleg dan van wel of niet gekoersd hebben. Haar vader had erg veel Engels Volbloed in zijn stamboom, daar zal het wel door komen Lachen.

Met afstammingen ben ik wat dravers betreft helemaal niet bekend. Ik ken eigenlijk alleen Manza Buitenzorg een beetje omdat ik denk dat dat de papa is van mijn (halve) draver... (denk draver x arabier, maar heb geen papieren)

Ik ben op zoek naar een jong paard voor de endurance vanaf het voorjaar 2005 en ik ben aan het kijken voor een:
arabier
draver
arabier x draver
arabier x engels volbloed

Ik wilde eerst geen draver, maar ze zijn wel sterk en erg goedkoop. Dus heb ik hem opgenomen in mijn rijtje

Het moet een dier zijn met een goede draf en makklijke galop van niet ouder dan 5 en nog onbereden.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 11:47

Stuur eens een mailtje naar Esther Maring: cowgirlesther@yahoo.com
Haar vader Roelof is trainer (wij hebben er To The Point staan), ze komt vaak daar op stal en heeft ook wel contact met een andere trainer daar op het complex, Rosalie Janssen. Ze hebben regelmatig jonge dravers te koop, die net ingereden zijn, maar waar verder nog niets mee gedaan is. WendyK hier op bokt heeft een dravertje bij Rosalie Janssen vandaan. Esther rijdt zelf ook endurance met Somebody Joe, ik reed samen met haar in Onstwedde.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 12:15

Esther ken ik al een beetje via de endurance. Ik zal eens contact met haar opnemen. Bedankt voor de tip

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 12:18

Djilan schreef:
Met afstammingen ben ik wat dravers betreft helemaal niet bekend. Ik ken eigenlijk alleen Manza Buitenzorg een beetje omdat ik denk dat dat de papa is van mijn (halve) draver... (denk draver x arabier, maar heb geen papieren)

Ik ben op zoek naar een jong paard voor de endurance vanaf het voorjaar 2005 en ik ben aan het kijken voor een:
arabier
draver
arabier x draver
arabier x engels volbloed

Ik wilde eerst geen draver, maar ze zijn wel sterk en erg goedkoop. Dus heb ik hem opgenomen in mijn rijtje

Het moet een dier zijn met een goede draf en makklijke galop van niet ouder dan 5 en nog onbereden.

Er zijn veel dravers met een makkelijke galop, zeker buiten. Op rechte lijnen hebben ze er meestal geen enkele moeite mee, alleen voor het galopperen in de bak missen ze vaak de coördinatie (die is trouwens wel aan te leren, maar dat kost tijd). Kwestie van uitproberen.

Op www.xs4all.nl/~justy kun je een gratis oproepje plaatsen, dat je zo'n paard zoekt. Zo is mijn vriendin ook aan haar draver gekomen vorig jaar, enorm leuke grote ruin van 6 jaar oud die nog nooit in de baan geweest was.

De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik zelf liever een uitgekoerste draver heb, die zijn toch vaak gezonder en harder dan paarden die de baan niet gered hebben - maar ook dat kan van geval tot geval verschillen.

Mijn eigen merrie heeft dus een heerlijke galop, dat kun je buiten kilometers volhouden Lachen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 12:48

Cookie heeft ook een heerlijke galop maar dan vooral buiten. In de bak krijgt ze altijd het idee dat ze hard moet. Ze kan buiten zelfs zo rustig galoperen dat een halfinger in een gewone arbeidsdraf haar bij kan houden. Wel heeft ze een sterke voorkeur voor de linkergalop.
Het is zelfs zo dat galop haar makkelijkste gang is. Dat is dus tevens ook de reden dat ze nooit op de baan gelopen heeft.
Enne als je een draver zoekt is een advertentie op justy een hele goede tip. Ik krijg op mijn advertentie ook heel veel reactie's.

marjoleinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 17:32

als je nozem in de padock ziet geloperen is hij nogal uit elkaar gevallen maar ik denk als je goed met hem onder zadel gaat oefenen dat je er nog een leuk gelopje vanaf krijgt Knipoog

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 17:39

soms hebben dravers zo'n 4-takt galop waarop ze achter eigenlijk blijven draven en van voren springen, is natuurlijk niet helemaal een goede gang, maar het zit wel heerlijk en is echt uren vol te houden

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 21:45

Hey mensen, ik ga zo op mijn topic (Kindnessmeadow) fotos zetten!
ook van zn wonden:(