Erkenning ICS: het vervolg

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

twist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 12:29

wat ben ik nogsteets blij dat ik niet bij 1 van de stamboek blah blah zit zeg

pffffffffffff ik zou hier dus echt geen raad mee weten allemaal
maar mensen ik hoop dat jullie eruit komen hoor

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 15:59

ik hoef nergens uit te komen.. want ik ga dus never nooit niet naar het ics toe...

IK weet wel waar ik een beter gevoel bij krijg ( MAAR DAT IS MIJN EIGEN MENING) ik respecteer iedereen die bij het andere stamboek zit!

sproetendame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 21:38

Ik zet dit maar onder het door mij begin dit jaar gestartte topic over de ICS om zo te voorkomen dat er onder Mariska haar oproep een eindeloze nieuwe discussie start.

Zoals jullie je wellicht wel kunnen voorstellen ben ik heel erg blij dat bij jullie eindelijk de schellen van de ogen zijn gevallen. Gedonderd is misschien wel een beter woord....!!!

Ik wens jullie heel veel sterkte en succes maar PAS OP: het echtpaar Heijkoop is slinks en slim en ze zullen er echt alles aan doen om aan de macht te blijven. De zeggenschap over de ICS (in zowel Nederland als Ierland en ook in de branchelanden) geven ze echt niet zonder slag of stoot uit handen. Vergeet niet: het is hun alles, hun leven!

Wat ik jullie zeker wil aanraden te doen is bij een wetswinkel langs te gaan om daar advies in te winnen. Jullie streven naar een nieuw bestuur is prima maar zorg er in hemelsnaam voor dat je niet de ellende en financiele perikelen van het huidige bestuur overneemt. Dit is echt heel erg belangrijk.
Hou er rekening mee dat er claims kunnen gaan komen van mensen die een ICS paspoort hebben voor hun geregistreerde Irish Cob Crossbred of Ierse Tinker. Jullie hebben mij toen niet geloofd, en misschien doen jullie dat nogsteeds niets. Maar echt, ik verzin dit niet. Het moederstamboek mag het niet en de dochter mag het ook niet. Vraag maar na bij het PVE. En het Bestuur van de ICS zowel in Ierland als ook in Nederland is dit diverse malen medegedeeld.
Alle mensen met een door de ICS uitgegeven ICS paspoort waarin staat dat het paard geregistreerd is in de boeken als een Irish Cob Crossbred of als een Ierse Tinker hebben een waardeloos document in handen. Sterker nog: er is door de ICS valsheid in geschrifte gepleegd.....
Deze paarden worden door de Nederlandse en Ierse overheid niet in de boeken geaccepteerd!!!!!!!

Ik herhaal nogmaals: DE ICS MAG GEEN IRISH COB CROSSBREDS OF IERSE TINKERS REGISTREREN.

Waar jullie ook heel goed naar moeten kijken zijn de statuten. Wat staat daar precies in beschreven over het voorzitterschap, de duur daarvan, de mogelijkheid tot afzetten etc.
Wanneer je toch langs zo'n wetswinkel gaat, neem dan die statuten mee....

En verder spreek ik de wens uit, en die komt echt uit de grond van mijn hart, dat er met het vertrek van Wim en Marijke nu eindelijk eens een einde komt aan die vete tussen de twee stamboeken.
Marijke en Wim hun haat richting het Nederlands Stamboek voor Tinkers was zo vreselijk verzengend, zo alles vernietigend, zo beangstigend indoctrinerend, dat ik er echt naar van werd.
Hun constante uithaal in o.a. de Tinkertales naar "dat andere stamboek voor bonte paarden" was echt te walgelijk voor woorden en heeft mij er toe aangezet de waarheid te achterhalen.

Rest mij jullie allen hele gezellig en warme kerstdagen te wensen en een super voorpoedig 2005 met een nieuw, positief, open en vooral constructief ICS Bestuur (ook richting het NST)

Jasmine

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 21:57

dus mijn ics paspoort is niet meer geldig denk je ik weet niks van de laatste ontwikkelingen dus ik ben wel benieuwd

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 22:05

dames ga dan naar mariska's forum daar staat alles op

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 22:06

als jullie willen weten hoe het zit kun je daar het beste kijken

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 22:08

waar moet ik dan heen heb je het internet adres voor mij

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 22:10

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 22:10

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 22:29

ja bedankt ik heb er net gekeken en ik vind het echt een zooitje.
ik heb wel een paspoort van de ics maar ben verder geen lid heb tenminse geen contributie betaald en ik heb me net lid gemaakt van de nts meschien dan nog maar mijn paspport laten aanpassen.
ik ga het in iedergeval goed in de gaten houden.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 22:34

dobbel schreef:
ja bedankt ik heb er net gekeken en ik vind het echt een zooitje.
ik heb wel een paspoort van de ics maar ben verder geen lid heb tenminse geen contributie betaald en ik heb me net lid gemaakt van de nts meschien dan nog maar mijn paspport laten aanpassen.
ik ga het in iedergeval goed in de gaten houden.
Je vind toch niet mijn forum een zooitje?/ Schijnheilig Haha! Maar dat het een zooitje is in het bestuur is nou net de reden waarom wij dit doen.. Dus wacht nou nog even met dat paspoort.. Haha! Ik hoop en denk dat we met de support die wij nu hebben, Wim en Marijke kunnen vervangen en er een goed bestuur neer kunnen zetten. Want aan de ICS als vereniging en de Irish Cob als ras is niets mis!! Alleen die vervelende voorzitter... Schijnheilig

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 22:47

ja mariska dit was ook geen aanval naar jou maar naar de ics.
Ik ben geen officieel lid en een nieuw bestuur zou dan ook zeker een heel goede optie zijn en ik als ik daar bij zou kunnen helpen zou ik het zeker willen doen.

Koetje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 23:09

[quote="Bonte"]He, he, eindelijk gerechtigheid. Het bestuur van het NST verspreidt dit nieuws ook nooit!!!!

De waarheid mag voor mij door iedereen verspreidt worden.

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 23:19

Koetje4"]
[quote="Bonte schreef:
He, he, eindelijk gerechtigheid. Het bestuur van het NST verspreidt dit nieuws ook nooit!!!!

De waarheid mag voor mij door iedereen verspreidt worden.

Maar het NST vind dat de waarheid alleen door de PVE of andere overheid naar buiten gebracht moet worden. het wordt anders toch als lasterpraat getiteld.

Ik ben heel blij dat Marijke eindelijk van haar voetstuk is gevallen. Ik had haar al veel eerder door.
Ik hoop dat dit goed afloopt voor de leden van het ICS.

twist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 23:46

jeetje wist niet eens dat het zo erg was

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 23:50

sproetendame schreef:
En verder spreek ik de wens uit, en die komt echt uit de grond van mijn hart, dat er met het vertrek van Wim en Marijke nu eindelijk eens een einde komt aan die vete tussen de twee stamboeken.

Rest mij jullie allen hele gezellig en warme kerstdagen te wensen en een super voorpoedig 2005 met een nieuw, positief, open en vooral constructief ICS Bestuur (ook richting het NST)

Jasmine

IK denk inderdaad dat we eerst dit af moeten handelen, Marijke en Wim dus.
Ze moeten toch onderhand weten dat iedereen ze zat zijn.
En dan eerst een nieuw gezond bestuur neerzetten, ik denk dat dat voor dit moment het belangrijkste is .

Koetje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 09:30

Ja, vrede op aarde tussen de 2 stamboeken.

Ingeborg67

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 09:31

Nou sproetendame toppie..OK dan!
Ikzelf ben sinds een jaartje ofzo een groot Tinkerfan, en heb inmiddels een prachtige Tinkermerrie met een veulen van 8 maanden in de wei hier staan. Omdat ze niet ingeschreven staan en ik erachter kwam dat er dus 2 stamboeken waren, ben ik lid geworden van allebei de stamboeken. Ik was eigenlijk van plan om naar een keuring te gaan die het dichtste bij mij thuis was, maar door omstandigheden is dat er niet van gekomen. Ben ik even blij!!!! Ik vind de informatie die je geeft hier op bokt erg nuttig en totaal niet opruiend ofzo. Ik (en ik denk vele met mij) vind het toch al verwarrend dat er 2 stamboeken zijn, want welk stamboek moet je nou kiezen?? Je wilt uiteindelijk toch allemaal het beste voor jouw "mooiste tinker"! *LOL* Ik wacht in ieder geval tot het voorjaar met het inschrijven van mijn 2 mooie dames(dan kan ik die 2 smeerkezen eerst lekker wassen!!) , maar ik vrees dat het ICS door deze hele toestand toch wel een aantal inschrijvingen mis zal lopen.
Al met al.....Ik ben wel blij met deze toppic en nog bedankt voor alle info sproetendame.
Groetjes Ingeborg

Afbeelding

Cheese! Zomaar even 2 plaatjes om de sfeer wat op te lichten Schijnheilig

Afbeelding

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 09:40

Bambi37 schreef:
.... maar ik vrees dat het ICS door deze hele toestand toch wel een aantal inschrijvingen mis zal lopen...
Misschien nu even wel, maar zoals het nu was kostte het slechte bestuur ook al veel leden, of zorgde ervoor dat leden weggingen alleen maar door het bestuur... Als wij straks een goed nieuw bestuur neer kunnen zetten, en een aantal punten op het gebied van bijv. keuringen grondig aanpakken, dan denk ik dat het op de lange termijn het stamboek alleen maar vruchten kan afwerpen..

Koetje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 09:54

quote:Ik ben wel blij met deze toppic en nog bedankt voor alle info sproetendame.
Groetjes Ingeborg

Ja voor mij is ook alle informatie welkom.
Ook hier vandaan bedankt.
Het gaat toch om onze paardjes.

Ingeborg67

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 10:01

Mariska_28 schreef:
Misschien nu even wel, maar zoals het nu was kostte het slechte bestuur ook al veel leden, of zorgde ervoor dat leden weggingen alleen maar door het bestuur... Als wij straks een goed nieuw bestuur neer kunnen zetten, en een aantal punten op het gebied van bijv. keuringen grondig aanpakken, dan denk ik dat het op de lange termijn het stamboek alleen maar vruchten kan afwerpen..

Ik hoop dat dat inderdaad zal gaan lukken Mariska, en nogmaals ik ben dus totaal niet op de hoogte van welk bestuur dan ook, maar was wel blij met de informatie ik heb gelezen.
Ik wens jullie in ieder geval alle goeds toe, en hoop dat het nu wel gaat lukken voor de ICS
groetjes Ingeborg

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 10:06

ben erg blij dat we van het zomer niet onze merrie hebben laten inschrijven.
We zouden het bij het ics hebben gedaan vanwege de hengst.
Maar ook door tijd gebrek en niet profesionele reacties op mail van ons, door Marijke hebben we het laten varen.
Maar mijn eerste indruk was al niet echt vriendelijk en behulpzaam.
Niet fatsoenlijk de mail beantwoorden, niet netjes blijven etc.

Dan maar een merrie met een "onbekende"vader

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 12:31

Ik zit net op de ics site het verhaal van Marijke te lezen, en wat lees ik weer zoals alle jaren daarvoor????

iedereen is fout behalve MARIJKE..

Mon

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 14:01

gelukkig kan nu ook iedereen het verhaal van de leden en bestuursleden die weg gegaan zijn zelf lezen op het forum van Mariska

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 17:36

Amaai zeg. Ik hoop ook echt dat de strijdbijl tussen de stamboeken nu begraven zal worden.
Ik Vind het echt tof van je Mariska dat je iedereen zo goed op de hoogte probeerd te houden.