Arabieren, chagrijnig op stal???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 15:35

AnneOmie schreef:
Je bedoeld toevallig niet Omar he Verward Schijnheilig

de buurvrouw van Omar een nrps merrie is wel super sjaggo...

juist ja, ik doelde vooral op die buurvrouw Tong uitsteken

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 15:45

Coentjuh schreef:
ik denk dat het een beetje met 'territorium' te maken heeft...

Ik geloof dat paarden geen territorium hebben, omdat het trekdieren zijn. Ik weet het niet helemaal zeker hoor.
Maar in mijn pony stroomt voor de helft arabisch bloed, en voor de helft welshbloed, en ze is juist heel lief op stal.
En ik heb ook 'n tijdje een arabier gekent, en die moest altijd op stal blijven omdat het een (dek)hengst was en er nogal veel merrie's rondliepen. Hij was wel erg onrustig, maar wel heel lief! Een vreemde heeft het zelfs een keer voor elkaar gekregen om 's nachts de stal binnen te sluipen en z'n staart af te knippen (!)
Misschien dat 1 van de arabieren bij jou op de manege altijd zo deed, en dat hij de andere heeft aangestoken..? Net zoals luchtzuigers andere paarden kunnen 'aansteken'.

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 16:20

Citaat:
Net zoals luchtzuigers andere paarden kunnen 'aansteken'.

dit is echt grote onzin. Luchtzuigen dat is een teken van verveling, dat is niet iets wat paarden van elkaar overnemen.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 16:23

Dat is GEEN onzin, ik heb het zelf meegemaakt!
Een paard (new-forest pony) deed het echt nooit, en toen kwam er een ander paard te logeren, en die deed het wél en toen begon de new-forest het ook te doen. Toen het logeerpaard weer weg ging, stopte ook de new-forest ermee! Dus het kan wel overgenomen worden, misschien dat het per paard verschilt, maar bij deze pony ging het wel zo!

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 07:22

ga dan maar eens navragen bij een veearts.. dan hoor je het vanzelf.. en het is logisch dat wanneer je zoiets 1 keer !!! hebt meegemaakt dat je dan denkt dat het waar is.. maar echt.. het is niet zo

joepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 13:44

jazz-fan schreef:
ga dan maar eens navragen bij een veearts.. dan hoor je het vanzelf.. en het is logisch dat wanneer je zoiets 1 keer !!! hebt meegemaakt dat je dan denkt dat het waar is.. maar echt.. het is niet zo

ik heb ook heel vaak gehoord dat andere paarden ook stalondeugden kunnen overnemen!!
vraag maar eens bij een grote stal inde buurt of ze blij zijn met een luchtzuiger of een wever op stal...

LuckyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 12:04

Ik heb ook een arabier en die is egt superlief op stal! Haha! maar toen ik heb net had, was die ook wel chaggerijnig! Maar dat is over gegaan!

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 13:53

Die van mij is altijd al braaf geweest. Behalve dat die eens is uitgebroken Schijnheilig

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 14:45

Sagrijnen komen in alle kleurtjes voor volgens mij Haha! Niet ras-specifiek.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 14:47

De arabieren die ik ken zijn allemaal schatten van paarden, op een enkele chagrijnige merrie na...
De meesten zijn juist reuze sociaal en echte knuffels.

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 16:56

joepje schreef:
ik heb ook heel vaak gehoord dat andere paarden ook stalondeugden kunnen overnemen!!
vraag maar eens bij een grote stal inde buurt of ze blij zijn met een luchtzuiger of een wever op stal...

naar mijn idee kan dat ook hoor!
ik heb ook wel eens meegemaakt dat paarden stalondeugden van elkaar overnamen.

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 16:58

Kowloon1 schreef:
Die van mij is altijd al braaf geweest. Behalve dat die eens is uitgebroken Schijnheilig

haha, ik heb geen arabier (althans wel heel wat arabier zit erin)
maar toen hij net op de stal stond waar ik nu al 5 jaar sta, is hij ook een paar keer uit zn stal gerend tijdens poetsen..
om vervolgens hele binnebak op zn kop te zetten .. Bloos

*LOL*

xSammyJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 19:07

Ik ken een Arabiertje dies hartstikke leif op stal altidj hinniken naar iedereen die voorbij komt en likken en knuffelen dat ze doet

Melanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:39

chamaya dr moeder is een 3/4 arabier.
chamaya is niet chaggerijnig maar heeft alleen voernijd weet niet of dat ook meetelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 20:03

WendyK schreef:
Ik heb zelf een arabiertje gereden die niet echt chagerijnig was, maar een knuffel was het ook zeker niet. Meestal als ik haar in het land of op stal zette wilde ik nog wel ff tutten, maar daar had ze geen behoefte aan en in het land liep ze weg en op stal ging ze onverschillig staan eten en schonk totaal geen aandacht aan me. Ook als ze in het land lag wilde ik er wel bij gaan zitten, maar dan stond ze op en liep ze weg.

Haha, dit is precies Shaseera! Ze is een echte merrie, en houdt niet van knuffelen (jammer). Behalve als ze even alleen in de bak loopt, dan ben ik opeens wel belangrijk, want dan heeft ze niemand anders om zich heen Haha!

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 20:54

Wij hebben 2 halfbloed arabieren en 1 volbloed arabier op stal.. de 2 halfbloed arabieren zijn egt niet shagarijnig.. maar wel ongeduldig in stal Vingers aflikken . en de volbloed arabier die staat het liefst de hele dag in stal Verward maar shagarijnig is ze egt niet Haha!

mmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:51

Mijn arabje is ook in stal errug lief Haha!

Hij is alleen wel jaloers... als ik zijn overbuurman een aai over zn neus geef wordt hij onrustig en gaat zachtjes hinneken... maar das toch niet shargo Haha!

Arabjes zijn wel erg gevoelig, misschien dat een arab zijn onvrede over de gang van zaken eerder toont...

Methodiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 17:02

Mijn arabiertje is ook nooit saggo..
Bloos! *LOL* Meschien lig het wel aan de stallen of meschien vervelen ze zich want arabiertjes zijn heel actief en houden er niet van om in de stal te blijven staan zonder aandacht

wcb0rstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 15:42

Mijn vriendin heeft een arab.. Die is wel heel erg chagerijnig op stal.. Terwijl die uit zijn stal heel erg lief is.. Als je in zijn stal komt draait ie zich om en wil trappen.. En legt zijn oren in zijn nek..

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 20:10

dan zal die vriendin van jou misschien iets fout doen of het moet iets van vroeger zijn geweest, maar een paardje wat goed is opgevoed is zeker niet sjago op stal

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 20:11

Vriendin van mij heeft een arabier , echt een knuffel op stal , altijd vrolijk , altijd lief !

Mijn paint daarintegen is onwijs chagerijnig naar andere mensen toe op stal...

melaniieeeH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 21:51

Die ik ken is er 1 gewoon gevaarlijk eigenlijk, ook in de omgang,, daar valt niks mee te beginnen, maar nummer 2 is juist heel lief enzo, maar wil wel eens happen...