Manuutje1990 schreef:Wauw, wat een gaaf beest!
Wat is zn stokmaat..?
Hij is ook behoorlijk qua stokmaat, namelijk ong. 1.50
Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Manuutje1990 schreef:Wauw, wat een gaaf beest!
Wat is zn stokmaat..?
Manuutje1990 schreef:Zoro schreef:Ik vind mijn vorige pony het geweldige type haflinger Indd het barokke type is ook heel mooi..
Hier mijn type haflinger
Dat is best een mooi beestje..
Maar het is in mijn ogen geen Haflinger meer..
Maxielover schreef:_kruimeltje : die haflinger op jouw plaatje is idd best mooi, alleen vindt ik z'n hoofd en nek te schriel en onbespierd. de kleur kan ook wel beter. verder is ie erg mooi, valt precies tussen het moderne en het boerentype in !!
Maxielover schreef:_kruimeltje : zeg nou zelf, wat zou iemand nou meer aanspreken :
*een prachtige donkere haf met lange zwierende manen en een droog hoofd, mooie droge benen en een flinke stokmaat, 1.45m. ong. een volle staart, niet teveel aftekeningen op het hoofd en een stoere uitstraling, mooie ronde, maar grote hoeven, veel sokken, geen snoeksneus en een lange voorpluk die toto de neusriem rijkt.
*of : een vrij kleine haflinger, heel licht (zeg maar isabel), stokmaat zo rond de 1.38m, niet zoveel manen, meer een stapel dan mooie wappermanen, korte beentjes, kleine hoefjes, vaak een bles en soms zelfs sokken, en een lichte snoeksneus met een klein voorplukje.
Woestein schreef:
Aangezien er weinig vraag is naar Haflingers van "het oude" type fokken de fokkers met de slanke moderne hengsten slanke en moderne nakomelingen, want je fokt tenslotte niet voor de slacht.
Maxielover schreef:hoe denk je dat we aan de moderne haflinger zijn gekomen ? juist, da's een zusje van de boerehaf, met een druppeltje arabier er doorheen !! simpel tog, als je er zo over nadenkt...
Amulet schreef:Woestein schreef:
Aangezien er weinig vraag is naar Haflingers van "het oude" type fokken de fokkers met de slanke moderne hengsten slanke en moderne nakomelingen, want je fokt tenslotte niet voor de slacht.
En toch......als ik zo eens om mij heen kijk is er best nogal wat vraag naar het oude type. Voor mij is het vrij makkelijk; als ik na Stupa geen haflinger naar mijn zin kan vinden MET papier, dan ga ik voor een zonder papier. En ik wil een met gangen die naar mijn zin zijn en daarbij moet 'ie ook nog eens een beetje klassiek zijn. Ja, ze zijn er
Woestein schreef:
En als er inderdaad mensen zijn die toch nog steeds dat "boeren" typje willen laat je dan horen op de diverse bijeenkomsten van het stamboek, want als er alleen geluiden komen van luxer en rijtypischer dan zal het fokdoel ook alleen maar die kant op gaan.
Zet bijv. een demonstratie team op met enkel ouderwetse Haf's erin...