meestal vind ik tinkers niet zo leuk

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 09:41

Haarbal schreef:
Nog even stiekem tussendoor over types... Sheek is 1.58, en voor de bouw, zie bovenstaande foto. Welk type is hij? Ik zie door de bomen het bos... eh... door de vlekken de Tinkers niet meer!

Weet niet meer precies waar de grens van de stokmaat ligt maar ik denk (gezien zijn hoogte) dat hij bij het NTS onder de Vanner zal vallen (= De Cob alleen dan wat cm´s groter Haha!)

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 14:03

ach bij bijna elk topic zie je uitpsraken, ook over de kleur wel eens,
vind het mega irri..
de grappigste opmerking bij buddy (fjord) was wel, "goh ik hou helemaal niet van haflingers maar deze is echt mooi voor een haf"
Ehmmmm sssttt tis een fjord Haha!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-04 22:12

hihi die waterkippie... Haha!

ik denk dat hij dankzij zijn stokmaat ook net wel, net niet onder de vanners valt. ik dacht dat het rond de 1.56 lag. maar bij het ics is hij gewoon een cob hoor Lachen

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 15:47

Ik vind Tinkers geweldig... om te zien!
Het kunnen prachtige paarden zijn!
Alleen het innerlijk staat me niet zo aan, vaak rustig en lomp, let wel; er zijn uitzonderingen! Net als dat ik het actieve van de Welsh leuk vind, maar ook die zijn verschillend en lang niet allemaal leuk.
Maar goed, over het algemeen kijk ik met veel plezier naar Tinkers, zonder dat ik ermee hoef te werken; haha!

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 15:48

Ik vind het eerlijk gezegd nogal beschuldigend overkomen.
Zolang jij je beestje leuk vind is het toch goed?
Tsja, en dat sommige mensen er van houden en anderen niet blijf je altijd houden...

Ik houd ook niet echt van tinkers, het is gewoon niet mijn type paard.
Ik houd van snelle, bloederige paardjes. Het volbloed/KWPN type.
Dat betekent niet dat ik tinkers meteen lelijk vind, maar het is gewoon niet mijn favoriete paardenras.
Hoewel ik(wij) ook 3 keer op he punt hebben gestaan een tinker te kopen.

Ik vind bijvoorbeeld sommige tinkers wel leuk als ze een leuke uitstraling hebben, lief koppie of een mooie kleur.
Zo vind ik Sheek van Haarbal mooi, en Sya van Thirza ook
Die hebben gewoon iets "aparts" (boven al die andere aparte Knipoog).
Tiko van Tiko heeft gewoon een hele leuke uitstraling, die raakt me gewoon op een of andere manier, hoewel die dan weer niet "egaal" van kleur is.

Ik zei dan wel net dat ik meer van het "volbloedtype' houd, maar dat betekent lang niet dat ik alle volbloeds mooi vind!

Het is en blijft gewoon altijd een kwestie van smaak, en over smaak valt niet te twisten.
Als je die opmerkingen niet leuk vind moet je of geen foto's meer plaatsen, of je er niks van aantrekken. Lachen

Delinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 17:32

Ik heb er ook een, en dat terwijl ik in eerste instantie nooit van plan was om er daadwerkelijk een aan te schaffen...
De meeste Tinkers vind ik wel leuk om te zien, maar dat is meer vanwege het bonte, vaak niet vanwege de bouw Knipoog
Tot ik op een dag een Tinkertje te koop zag staan die me op de een of andere manier erg aansprak, terwijl ze niet eens zo bijzonder is qua kleur (zwartbont) en bouw... maar voor mij had ze blijkbaar iets aparts, aangezien ze nu bij mij staat Haha!

Als ik met haar op straat loop krijg ik uiteenlopende reacties, meestal leuk of grappig (`Oooooh, een bonte Fries!!`), maar het negatieve commentaar komt typisch genoeg van mensen met `normale`rijpaarden (zoals ze dat zelf noemen), als ik grieten met paarden van de naastgelegen (luxe) manege passeer kan ik regelmatig rekenen op gegniffel achter mijn rug
Niet dat dat mij een #piep# kan schelen trouwens, als ik er maar happy mee ben, toch? Net of diezelfde bruine KWPNers alles zijn ( no offence Knipoog ),
Zoveel mensen zoveel smaken, ´t zou anders maar verdomd saai worden in Paardenland Haha!

Hmmm, ik ga zo wel een beetje off topic geloof ik Haha!
Ik heb dat ik me kan herinneren ooit weleens 1 keer zo`n uitspraak bij een foto topic gezet (`normaal vind ik dit ras niet zo mooi, maar deze..`), dat was bij de arabier Avalon van Youko en ik meende het echt

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 20:04

Feetje schreef:
Tsja, en dat sommige mensen er van houden en anderen niet blijf je altijd houden...

Het is en blijft gewoon altijd een kwestie van smaak, en over smaak valt niet te twisten.
Als je die opmerkingen niet leuk vind moet je of geen foto's meer plaatsen, of je er niks van aantrekken. Lachen

hé feetje... er ontgaat me iets geloof ik. ik zie iets niet wat jij wel ziet. tegen wie heb je dit nou ? Lachen

Gelukkig ben ik nog nooit gniffelende meiden tegen gekomen barokkie, lijkt me erg vervelend.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 21:27

Dan woon jij in een leuk gebied, Pellie... Hier zijn ze jammergenoeg bij bosjes...

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 22:00

Pellie"]
[quote="Feetje schreef:

hé feetje... er ontgaat me iets geloof ik. ik zie iets niet wat jij wel ziet. tegen wie heb je dit nou ? Lachen

Gelukkig ben ik nog nooit gniffelende meiden tegen gekomen barokkie, lijkt me erg vervelend.
[/quote]

Ik bedoelde het over het algemeen, hoewel er wel een paar Boos! reacties tussen stonden Tong uitsteken

Gniffelende meiden had ik ook wel eens last van met mijn hafje, niet dat ze zo lelijk was ofzo (tenminste, oordeel zelf, foto's in m'n profiel ), maar gewoon omdat ze haar maar een dikke, lompe haflinegr vonden, die toch nooit snel genoeg liep.
Maar jaloers dat ze waren als mijn superhafje netjes aan de teugel liep Tong uitsteken

Achja, ga er verder niet veel meer op in.
Dat iedereen gewoon lekker lol heeft met zijn/haar paardje, je eigen knol is toch de mooiste/liefste/weetikwat Haha!