Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
san4nie schreef:Beiden hier al eerder genoemd, maar ik haal ze nog even omhoog. Een Irish draught of een Groninger, dat zijn ook forse paarden. Maar wel gewoon leuke rijpaarden.
MCE schreef:Succes met zoeken, zeker buiten de UK.Suffolk Punch
Uiterlijk
De stokmaat van dit trekpaard ligt tussen de 165 en 178 centimeter. Het ras komt uitsluitend voor in de vachtkleur vos (zweetvos). Het Engelse stamboek noemt deze kleur volgens een traditionele spelwijze chesnut (in plaats van: chestnut). Het profiel toont een lichte ramsneus. De hals is krachtig en gebogen en gaat over in een vlakke schoft. De romp is lang en rond en gaat over in een zeer krachtige achterhand. De benen zijn robuust met stevige hoeven. De gangen zijn energiek met vooral een ruime draf.
Mkango schreef:Dølahest was ook mijn eerste ingeving.Kijk anders even op Instagram bij Matildebrandt, zij heeft er twee: een volwassen dier en een veulen. Ontzettend leuke dieren!
MCE schreef:Succes met zoeken, zeker buiten de UK.Suffolk Punch
Uiterlijk
De stokmaat van dit trekpaard ligt tussen de 165 en 178 centimeter. Het ras komt uitsluitend voor in de vachtkleur vos (zweetvos). Het Engelse stamboek noemt deze kleur volgens een traditionele spelwijze chesnut (in plaats van: chestnut). Het profiel toont een lichte ramsneus. De hals is krachtig en gebogen en gaat over in een vlakke schoft. De romp is lang en rond en gaat over in een zeer krachtige achterhand. De benen zijn robuust met stevige hoeven. De gangen zijn energiek met vooral een ruime draf.
axel_1997 schreef:Oké dan moet een midden formaat tot grote Dølahest toch heel behoorlijk met mijn gewicht overweg kunnen.
Haflinger x Fries, Fjord × Fries, Noriker, Schwarzwalder Fuchs, Noordzweed, Comtois, alvast weer zes goede opties rijker dan gisteren. Zijn er nog meer kruisingen die echte pretpaarden opleveren? Ik wil wel af en toe kunnen lachen namelijk.