"Tinker volk"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 01:27

theodorus"]
[quote="Sharmila schreef:
Hij bokt zo hoog dat je af en toe n been voorbij ziet vliegen.

Dat bedoel ik nou, dwars en lomp. Maar goed, mijn mening doet er niet toe heb ik al begrepen, maar mijn stal genoot blijft bij haar Tinkers.......
Gelukkig heb ik van een paar zeer vriendelijke tinker eigenaren een PB-tje ontvangen, met zeer goede tips. Daar kunnen we dus wat mee.

Jammer dat deze mensen hun PB niet openlijk in dit topic gezet hebben, zij kunnen op een wat "vriendelijkere" manier beschrijven wat ik bedoel.
Groet Theo

PS. iedereen bedankt voor de tips!!!
[/quote]

dat bedoel ik nou, te lomp om te reageren op de vragen en reacties. Gelukkig zijn wij de onvriendelijke tinker eigenaren waar je niks mee kan Doei, doei

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 02:21

De tinker van mijn beste vriendin zie jij die maar eens bij te houden en jij noemt ze sloom???? Verward
Valt reuze mee hoor en ze zijn echt bereid dingen te leren en hard voor je te werken, mijn vriendin kan er alles mee! Terwijl toen ze haar kocht ze net een harry hengst was dus als je zelf er wat aan doet kan het echt wel hoor
enne.....Zo lomp zijn ze dus niet!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 13:37

Esme_27 schreef:
Er stond pasgeleden een Tinker te koop die best hoog reed in de endurance. Volgens mij ook op bokt.

Dat is Harvey, stond in Nijkerk. Liep idd in de endurance en een cross ging hem ook goed af OK dan! Jammer genoeg had zijn eigenaar wegens gezondheid geen tijd meer voor hem...

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 13:41

Ik hoop van harte dat je stalmaatje een flinke LOMPE knol koopt die je 's goed omverloopt ~~}> ... Dan komen je hersens misschien 's in de juiste plooi te liggen Rolleyes

Helpen noemen ze dat ... wat een pretentie Lips are sealed

Dubbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:28

Yorghos schreef:
Ik begrijp de titel van het topic niet helemaal in verhouding met de inhoud... Wat heeft het "Tinkervolk" nou te maken met deze vooroordelen over de lompigheid van het ras..?
Ik heb het gevoel dat dit topic begonnen is om weer eens een flauwe discussie uit te lokken.

Hahaha, toch is onze Theodorus niet dom...... Hij is verdwenen (reageert helemaal niet meer op de berichtjes) en wij blijven erover doordiscussieren...

Of hebben wij, tinkertrutten, hem nu weggejaagd (hihihi) Extreme duivel

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:33

Dubbeltje"]
Hahaha, toch is onze Theodorus niet dom...... Hij is verdwenen (reageert helemaal niet meer op de berichtjes) en wij blijven erover doordiscussieren...
[/quote]

Nee, Theodorus reageert alleen nog maar op hetgeen wat in zijn straatje past:

[quote="theodorus"]
[quote="Sharmila schreef:
Hij bokt zo hoog dat je af en toe n been voorbij ziet vliegen.

Dat bedoel ik nou, dwars en lomp.
[/quote]

Ach, ieder zijn eigen mening en vooral ieder zijn eigen smaak.
Persoonlijk vindt ik Fjordjes onmeunig lelijke tanken, andere mensen gaan door het vuur voor dit ras.

haffiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 22:21

Levy"]
[quote="Kiara schreef:
Ben het helemaal eens met iedereen hierboven...............
Jammer dat je zo'n negatief beeld hebt.

Ik vind dat persoonlijk. Theodorus weet wel heel goed wat hij zoekt. Dat zijn mening over tinkers anders is dan die van andere bokkers is duidelijk, maar een mening mag geuit worden toch?
Hij vraagt enkel om hulp om wel die werkwillige tinker die HIJ zoekt....
[/quote]

ik sluit mij hier ook bij aan, die jongen uit alleen maar zijn mening en daar is deze site voor bedoelt.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 22:41

ja ik vind zijn mening ook onderhevig aan de manier waarop hij op zoek is voor iemand anders... dat boeit me echt het minst. deze man roep met zijn negatieve uitspraken emoties op bij mensen, er worden vragen gesteld maar lijkt te arrogant om ze fatsoenlijk te gaan antwoorden... ben je dan sneu of niet?

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 00:44

Liever een hele Tinker dan een kwart paard!!! Haha!

daantjeschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 08:19

TINKERS ZIJN APSOLUT NIET STOM OF SLOM
als je mijn tinker een keer ziet lopen dan weet je heel goed dat ze niet sloom zijn.en er word heel veel western gereden met tinkers dat doe ik zelf ook. Boos! dus
gr danielle

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 11:28

daantjeschot schreef:
TINKERS ZIJN APSOLUT NIET STOM OF SLOM
als je mijn tinker een keer ziet lopen dan weet je heel goed dat ze niet sloom zijn.en er word heel veel western gereden met tinkers dat doe ik zelf ook. Boos! dus
gr danielle

Heeeeeeeeeey Daniël zins wanneer rijd jij western?
Heb je western lessen dan? Dat wist ik niet wat leuk zeg..

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 18:19

Nou....kep ook wat gezegd met dat been voorbij vliegen... Bedoelde ermee dat een tinker net zo temperamentvol kan zijn als een warmbloedig paardje. Die doen dat ook heel vaak. Zijn die dan ook lomp?? hahahahahaha dom antwoord dus Theodorus!

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 18:21

Hmmm kzie net dat Theodorus leraar is.... Zou hij zijn leerlingen ook leren om mensen in hokjes te plaatsen.... Leuke leraar met zo'n debiele mentaliteit!

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 19:41

Natuurlijk brengt de topicstarter het een beetje ongelukkig(nou ja een beetje Haha! )......
Maar ik snap heus wel een beetje wat hij bedoelt.
Hier word nu door sommigen net gedaan of iedere tinker perfect aangereden is en ze op de minste hulpen reageren,voorwaarts enz. kortom het ideale paard.
Ik ben ook dol op Tinkers en zou mijn mannekke nooit meer kwijt willen....maar het grootst aantal tinkers komt nog uit de "snelle" handel en is echt niet goed getraind(zadelmak that's it)....
Pas de laatste tijd zie je meer en meer goed aan de hulpen lopende tinkers maar dit zijn tinks die al wat jaren bij een eigenaar zijn.
Het is best moelijk om een compact,zwaar paardje goed te rijden(los in het lijf, achterhand eronder).
Tinkers zijn geen dressuur/western/spring toppertjes.....maar dat zijn ook de meeste warmbloedjes niet.

Ze hebben nu eenmaal beperkingen zoals ieder ras..daardoor is het geen "minder" paard.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 19:57

ja, maar als je goed zoekt vind je wel een tinker die geen lichamelijke beperkingen heeft, ik kan dr zat noemen die ik gezien heb,
maar het komt gewoon over alsof degene die en tinker wil er alleen een wil als hij alles kan wat een 'ZZ-zwaar' paard kan met de looks van een tinker en dat hij dan zelf niks meer hoeft te doen,
lekker lui dus, en heeft geen zin om zelf de vertrouwensband met zn paard op te bouwen en de resultaten en het respect dus echt te verdienen,
tip: koop een LOMPE tinker, breng hem naar een africhtingsstal, en haal hem naar een jaar weer op, heb jij een doorgereden tinker Haha! pfff

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 19:59

en trouwens, in mn 2e berichtje hier schreef ik:
misschien bedeelt de topicstarter het wel heel anders dus ik ga geen l*llige dingen zeggen als het misschien anders was bedoelt...
had daar dan op gereageerd theo, want met dit soort topics komt het vaak negatief over terwijl je het zelf misschien niet zo bedoelt,
dus dan moet je je ook niet aangevallen voelen maar gewoon zeggen hoe het dan wel zat...

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 20:55

nou theo reageert niet meer hoor Haha!

Donna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:17

weet je ik ga aan dit persoon niet eens mijn energie verspillen misschien moet theo maar eens gaan rijden op zo'n lompe ,slome lelijke ***knol kijken of hij dan nog steeds van mening is.

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:08

irish_lady schreef:
Als je al zo begint krijg je weinig support denk ik! Vind het een negatief en beledigend stuk! Voel me ook bij deze aangesproken!

Indd ik ga met je mee irish_lady.

Tinkers zijn helemaal NIET lomp, onwerkwillig en het uiterlijk is juist heel mooi alle tinker mensen zijn het daar denk ik wel mee eens en geen enkele tinker is t zelfde!!!

Veel suc-6 met zoeken en laat haar anders maar eens op www.google.nl kijken en dan gewoon tinkerfokkerij intoetsen dan vind je er genoeg in iedergeval ik wel.

DinkyToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 23:39

Ik heb er ook een, niet te koop voor nog geen miljoen! Als meer mijn paardje (bedoel meer op mij gericht werklustiger gevoeliger etc) en sinds een jaar western gereden! En je staat ervan te kijken hoe goed ze dat oppakt! Oke ze zal nooit een super reining paard worden daar heeft ze de bouw niet voor maar ze blijft in de trail geweldig koel en is in de horsemanship als preciezer te rijden. We zijn natuurlijk nog maar beginners met z'n tweeen maar ben het er dus absoluut niet mee eens dat je geen western kan rijden met een tinker! Wil best!
Oke voordat je er een hebt die je ligt en die klikt met de ruiter moet je misschien even zoeken maar ze zijn er genoeg hoor! En zoeken moet je naar een 'gewoon' paard ook. Zou gewoon eens op internet bij particulieren kijken en bij advertenties. En ga er dan gewoon eens heen en probeer ze. Omscholen van engels naar western is ook een optie, dat wil zeggen ik heb er geen verstand van maar bij die van mij lukt t aardig! Veel succes.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 17:26

Lips are sealed