Arabier, korte of lange manendracht ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ankie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 18:08

nou das maar goed ook dat smaken verschillen maar goed dat het "warmbloedje"met korte manen wel een goedgekeurde dekhengst is alleen jammer van dat deukje in zijn neus......

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 18:19

Ik vind hem knap hoor Ankie *LOL* En je hebt gelijk....beter korte manen die lekker vol zijn, dan van die sliertige, miezerige lange kapsels. Je paard heeft het of heeft het niet (lange manen dus) en als hij het niet heeft kun je ze maar beter mooi kort en vol houden

SophieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 18:20

En als je ze nu weer aan zou laten groeien? Worden ze dan weer dun?

dosator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 18:23

Ja oke dat smaken verschillen is maar goed ook. En inderdaad op de foto van ankie 1 moeten we toegeven dat het deze arabier wel staat. En als je alleen het meeste dressuur rijdt, dan is het wel zo makkelijk om korte manen te hebben.

Alleen jammer van het commentaar van Tamary. Denk maar dat ze weer snel in haar boeken moet gaan lezen vwb rasbeschrijving arabier! Want als je Pajk een warmbloedje met een deukje in zijn neus noemt dan schort er wel heel wat aan je rassenkennis. Schroef deze kennis eerst maar eens op en kom dan maar weer eens terug op bokt. Nu kraam je alleen maar onzin uit en heb je geen respect voor de keuze van andere. Maar dit verder ter zijde.

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 22:23

Kort misstaat niet, maar ik heb het ook liever lang. Die van Tica beginnen echt mooi lang te worden, alleen jammer dat het meestal onder viezigheid ( modder) zit Haha!.

Sam, prachtige foto's by the way

Mirkayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 16:50

hoi,
m'n Mitch heeft korte manen [dressuur invlecht lengte] en wel omdat ze niet mooi zijn als ze lang zijn Verdrietig , hij heeft zulk dik en veeeeel haar dat je tegen een muur van manen aanloopt en daar houd ik niet van maar daar in tegen heeft zijn moeder weer heel mooi fijn maar vol haar en dus wel lange manen OK dan! ...vol van boven naar beneden en van achter d'r oren tot haar schoft..... Cheese!
gr,sas....

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 11:21

Hoe langer, hoe beter (wat mij betreft). Ik knip of trek NOOIT manen of staarten. Helaas heb ik nogaleens veulens die het erg noodzakelijk vinden om de manen en/of staart van hun moeder op te eten (wat ik er ook insmeer, helpt allemaal niks), dus zijn ze niet bij alle paarden even lang.
Wat Halcon betreft, zijn staart hing inderdaad ruim een halve meter op de grond, maar aangezien die dus het hele jaar in een staartzak moest zitten, hij bijna nooit meer op show komt, en het toch wel een heel gedoe is om iedere maand die meterslange vlecht eruit te halen, te wassen en opnieuw in te vlechten, heb ik hem een paar maanden geleden toch maar een stuk afgeknipt. Hij hangt nog steeds op de grond, maar wel op een lengte dat hij er zelf niet op kan gaan staan. Halcon's staart hangt dus weer gewoon lekker los, geen gekl**t met staartzakken en vlechten meer. Ik moet zeggen dat ik het met pijn in mn hart heb gedaan, maar het scheelt een hoop werk, en hij heeft nog steeds een schitterende lange dikke staart. En de rest......? Er hangt nu een lange vlecht aan mijn muur...

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 12:21

Lange manen!!! Veel mooier

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 14:56

Ik vind lange staarten tot ver op de grond ook niet mooi hoor. Dan liever gewoon mooi lang tot net boven de grond. Komt veel mooier uit. *LOL*

animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 16:35

Ik vind bij arabieren korte manen helamaal niet mooi staan.......ik vind lange veel deftiger en mooier staan.........dus ikgeef een tip laat ze lang!!!!! Knipoog Haha!

SophieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 17:01

Franca schreef:
Ik vind lange staarten tot ver op de grond ook niet mooi hoor. Dan liever gewoon mooi lang tot net boven de grond. Komt veel mooier uit. *LOL*

Ja juist wel! In draf, van die mooie lange golvende staarten... Kwijl

Anouk01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 17:48

Festima heeft haar staat ook op de grond. Maar met rijden enzo heeft ze haar staartje de lucht in dus dan hangt ie niet meer op de grond..

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 18:35

Het is zelfs gevaarlijk....ze kunnen op hun eigen staart gaan staan en let op...dan blijft er weinig van over Knipoog Ik heb het eens zien gebeuren.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 18:35

Ik vind bij een Arabier lange manen passen.

robbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 20:43

Absoluut lang.. is vet zonde als je ze eraf haalt... vin ik althans

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 14:23

Het is je persoonlijke smaak, over het algemeen vind ik lange en korte mooi. Die van ons hebben het kort, omdat het gewoon best lastig is op de wedstrijden.
Een voorbeeld van een arabier met korte manen, Voltrack:
Afbeelding
Niet heel goed te zien, maar het gaat om het idee Haha!

Anouk01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 14:36

Maar Guinni arabieren hoeven niet worden ingevlochten op wedstrijden...

ankie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 16:00

Guinni schreef:
Het is je persoonlijke smaak, over het algemeen vind ik lange en korte mooi. Die van ons hebben het kort, omdat het gewoon best lastig is op de wedstrijden.
Een voorbeeld van een arabier met korte manen, Voltrack:
Afbeelding
Niet heel goed te zien, maar het gaat om het idee Haha!

hehe! eindelijk ook een arabierenfan met korte manen! ik d8 dat ik de enige was! Haha!

Indie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 19:02

mijn lespony (3 kwart arabier) heeft ook korte manen simpelweg omdat dat gewoon veel handiger is, lang is wel mooier maar eist veel verzorging.

bij mij lespony staat het vind ik best goed.

Afbeelding

heb helaas geen duidelijkere foto

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 20:53

idd!!lange manen!!vind ik persoonlijk veel mooier,je moet het natuurlijk zelf weten, heb je al een besluit Verward De mensen hier zijn duidelijk!! Knipoog

dosator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-04 00:02

Ja heb een besluit genomen, lang laten maar.
Hoewel ik kort wel heeeeeeeeeeeeeel erg mooi vind Haha!

patrice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 02:26

goed zo!!

Hazzebaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 12:19

Franca schreef:
Het is zelfs gevaarlijk....ze kunnen op hun eigen staart gaan staan en let op...dan blijft er weinig van over Knipoog Ik heb het eens zien gebeuren.

Het is natuurlijk noodzakelijk om een lange staart op te vlechten c.q. binden, ipv los te laten hangen. Alleen op shows komt de staart los, en wanneer hij de ring uitkomt, gaat er direct weer een knoop in.

Als je er gewoon goed op let en zorgt dat de staart niet op de grond komt, is het onmogelijk om erop te gaan staan.

Het geeft alleen een hoop werk, maar dan heb je wel iets aparts......

Ach.....en een staart aan de muur staat ook heel gaaf, wij hebben ze ook maar opgehangen.

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 18:55

Anouk01 schreef:
Maar Guinni arabieren hoeven niet worden ingevlochten op wedstrijden...

In de Endurance, niet omdat ze moeten ingevlochten. Maar omdat we ze snel moeten koelen op hun nek, als daar dan de manen overheen hangen gaat het minder makkelijk en snel. We zijn natuurlijk ook wel een beetje lui, je kan ook een hengstenvlecht erin doen ofzo. Ik vind korte manen zelf eigenlijk ook wel mooier. Lang vind ik niet verkeerd, maar kort heeft toch... Ik weet niet wat, maar gewoon, ik vind het net ietsje mooier.

En ankie1, ik vind jouw arabiertje met zijn korte manen supermooi, lekker sportief Haha!

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 20:54

LANG Haha! Knipoog