Minst favoriete ras

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Denise_

Re: Minst favoriete ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:01

Van die minipaardjes die nu helemaal in opkomst zijn. Vind het net de chihuahua's onder de paarden :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:02

_Denise_ schreef:
Van die minipaardjes die nu helemaal in opkomst zijn. Vind het net de chihuahua's onder de paarden :+

Dat is ook niet zo mijn ding, vooral omdat ze vaak van die gigantische hoofden hebben. := Sommige zien er wel leuk uit maar bij veel lijkt het wel alsof ze toch wat dwerg-achtigs hebben.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 17-06-14 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Toothless

Ik heb niks met tinkers, friezen en haflingers! Ook sommige mini's vind ik niet mooi.

Ben zelf echt van de Andalusiërs :D

Ik heb niks met tinkers omdat ik het vaak van die beukers vind, ontzettend eigenwijs en met mij botst dat heel erg ( zelf ook zo koppig als een ezel :Y) )
Friezen, tja, die zijn zo gevoelig... Heel erg vatbaar voor alles, de meeste dan hé.
En haflingers, tja, heb met elke haflinger die ik heb gereden, wel een ongeluk gehad.

lotlot2

demo_love schreef:
Akhal Teke en arabieren vind ik toch wel erg lelijk. Veel te breekbaar en heet.

precies mijn gedachten!

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:03

Fiffill schreef:
Heb je mijn post wel gelezen?

Tuurlijk heb ik die gelezen, maar daar ging het in dit topic helemaal niet om ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:03

Dan heb je wss niet zo goed gelezen want ik zeg heel duidelijk dat iedereen vooral zelf moet weten wat 'ie wel of niet mooi/leuk vindt :)

YoeriTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:04

DewieDribbel schreef:
Ik heb niks met tinkers, friezen en haflingers! Ook sommige mini's vind ik niet mooi.

Ben zelf echt van de Andalusiërs :D

Ik heb niks met tinkers omdat ik het vaak van die beukers vind, ontzettend eigenwijs en met mij botst dat heel erg ( zelf ook zo koppig als een ezel :Y) )
Friezen, tja, die zijn zo gevoelig... Heel erg vatbaar voor alles, de meeste dan hé.
En haflingers, tja, heb met elke haflinger die ik heb gereden, wel een ongeluk gehad.

Tinkers beukers? Juist helemaal niet!

Ik vind arabieren allemaal écht heel lelijk. Alle ranke slanke iele paardjes vind ik helemaal niks

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:05

Sommige tinkers dan haha, ik heb er ervaring mee

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:06

Arabier, ik vind ze oerlelijk! Net van die opmaak poppen. :=

YoeriTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:07

Ja maar in elk ras heb je beukers zitten, dat ligt gewoon aan het karakter van dat paard, niet helemaal aan het ras. Misschien dat mensen ze sneller 'beukers' noemen omdat ze breder gebouwd zijn

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:07

Ja zou ook kunnen YoeriTinker haha

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:09

En daarbij ben ik niet zo van de grote logge paarden haha, ik ben veel meer van de arabieren, andalusiers en akhal teke vind ik ook mooie paarden, evenals engelse volbloeden

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:14

Paarden die mij minder aanspreken zijn Arabieren, Friezen, Fjorden, Dravers en die mini-paardenrassen. En warmbloedpaarden heb ik ook erg weinig mee (KWPN etc). Maar ik zie ook vaak genoeg een paard van een van die rassen voorbij komen die ik wel mooi vind :j Zijn alleen wel rassen die ik zelf niet zo snel zou uitkiezen (als ik de keus had, je kan natuurlijk altijd verliefd worden op een paard van een ras waar je minder mee hebt :)) )

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:16

Van die smalle, iele arabieren... heb steeds het idee dat ze door hun benen zakken met rijden of dat hun neus breekt door het hoofdstel ofzo :')

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:17

ik heb echt helemaal niks met tinkers, hier loopt een tinker x kwpn en dat eigewijze tinker gedrag is ook duidelijk merkbaar :')
verder vind ik dat je in elk ras leuke en minder leuke paarden hebt.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:18

Offtopic maar wow die zwarte akhal teke <3

leuk om te zien dat meningen zo verschillen, ieder zijn smaak.

Herkenbaar ook trouwens hoor dat plaatjes van internet en boeken een heel ander beeld kunnen geven van een ras, want in het echt vind ik arabieren bijvoorbeeld ook echt reuze meevallen, terwijl ik ze van foto's in show conditie met alle poespas en rare nekhouding vaak eerder abnormaal, raar en lelijk vind. Tennessee walkers en morgans idem, de extreme show en stand foto's van die rassen stoten mij in elk geval behoorlijk af, en als je dan een redelijk normale foto voorbij ziet komen van zo'n paard dan blijkt het ook allemaal reuze mee te vallen. Sommigen zijn zelfs gewoon mooi :D

Bij falabella's en friezen heb ik het dan wel weer omgekeerd, die zijn van de foto vaak heel leuk maar in het echt vind ik ze vaak niet zo mooi in verhouding.
Laatst bijgewerkt door Telpeva op 17-06-14 10:23, in het totaal 2 keer bewerkt

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:18

Ik heb eigenlijk niet echt een minst favoriet ras.

Houd wel van wat meer paard, waar arabiertjes en akhal teke dus niet onder vallen. Maar ook in die rassen heb je er hele leuke dieren tussen zitten.

Gaat mij vooral om uitstraling en karakter, dat maakt een héél groot verschil :)

Lovethokkaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:23

Het ligt idd per paard eraan, ik zei tijd dat ik Arabieren vreselijke Barbie poppen zijn maar 'train/help trainen' nu een Arabier, recreatief gefokt, die is nog lomper als de tinker bij ons :+ Overigens wel een pracht en schat van een beest. Toch heb ik OVER HET ALGEMEEEEN niks met:

-Tinkers ~ te veel sok, te veel breedte, te lompen benen.
-Dravers ~ ik vind ze lelijk (langwerpig en detail loos hoofd) en ik houd niet van draver sporten.
-akhal teke~die halsen :wow: :') sorry fiffill, ook de paarden die jij liet zien hebben vreselijk dunne lange halsen (in mijn ogen) ook al zijn ze 'voller'. Nee, zou er niet naar kijken.
-Friesen~lelijke bouw, lelijk hoofd, irritante gangen.
-Harlingers & fjorden~sommige zijn wel mooi, maar gewoonweg té veel breedte. En ze zijn vreselijk eigenwijs en het lijkt me een ramp om daar actief dressuurmatig mee rond de rijden (bot gezegt sorry)
-KWPN'ers~toppunt van standaard. Ik kan ze bijna niet uit elkaar houden ...

Lang bericht, sorry! :o
Mijn mening, die veranderd waarschijnlijk niet.

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:31

Die sporttypes heb ik ook niks mee.
Dit is toch niet meer te vergelijken? (foto's van internet)

Afbeelding

Afbeelding

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:34

Ik heb echt totaal niks met Friezen en Tinkers.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:49

Akhal Teke, draver, welshjes, arabieren. Zelfs Kwpn'ers vind ik niks. Geef mij maar een drumhorse, Shire, Brabander, zeeuws trekpaard of een Noriker. Heerlijk!!

Marjolein158

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 18:57

Ik vind die trekpaarden zo gaaf en leuk maar ze mochten best wat vlotter zijn haha (ik ben ook wel eens vlottere trekpaarden tegengekomen hoor, zelfs in de hogere dressuur). En die miniatuur paardjes, brrrr, ooit een foto gezien waarbij ze alleen het hoofd hadden geschoren en er babyolie ofzo overheen hadden gedaan en dat zag er gewoon niet uit. Shetties daarentegen vind ik wel hartstikke leuk! En over arabieren, die showtypes daar heb ik ook echt niets mee met zo'n enorme dish, maar een kennis van me heeft prachtige arabieren thuis staan. Kortom, binnen vrijwel elk ras heb je tegenwoordig fokkerijen voor verschillende takken in de paardensport.

xemmosx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 15:19

Tinkers vind ik echt vreselijk, veels te lomp en persoonlijk vind ik ze niet echt bepaald mooi!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 16:02

lotlot2 schreef:
Die sporttypes heb ik ook niks mee.
Dit is toch niet meer te vergelijken? (foto's van internet)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Nou die onderste is gewoon veels te vet. Dat heeft niets met het type te maken.

Ik hou niet van paarden zonder een duidelijk opwaarts front en of te harig.

Dus, Tinkers, Dravers, Quarters, Paints en van dat soort types.

Het rijdt ook zo ongelukkig. Net of je er aan de voorkant af kukelt.

loeloemoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 16:08

Ik heb niks met KWPN, engels volbloed en dravers.
Ook vind ik de opkomst van mini paardjes maar niks, ze zijn idd net de keffertjes van de paardenwereld.