ervaring met Dravers?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sahronaappel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 21:28

Heimdallr schreef:
Ik heb een oude sok van 17 jaar, Keystone Voyager x Diamond Way. Ruintje van circa 1.60m en al bijna 8 jaar in mijn bezit :D

Ik rij met hem lekker recreatief, heb dressuur gedaan maar dat is niks voor ons. Paard en ik houden van vrijheid en die heb je niet veel met dressuur. Ik rij hem vooral westernmatig, lekkere losse teugels etc. Rij ook bitloos met hem.

Wat leuk, ik heb toevallig een halfbroertje haha, ook eentje van Diamond Way.
Ik rijd wel dressuur, maar tussendoor ook lekker recreatief, buitenritjes, springen. Lekker soms zonder zadel, lang teugeltje door de bak hobbelen haha. Wij zijn van alle markten thuis en dat terwijl we pas sinds februari samenzijn hihi. <3

sahronaappel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 21:33

Zo trots op mn lieve vriendje <3
Hier even wat recente fotos!
Dit was de eerste keer dat we met een westernhoofdstel zijn gaan rijden en zoals jullie zien ging het echt super, had amper mn teugels vast en ging allemaal helemaal vanzelf eigenlijk.

Afbeelding

Afbeelding

En hier met zn vriendinnetje, Draver Dimanche.

Afbeelding

Afbeelding

renateschaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 09:20

wat een leukerd sahronaappel !

Ik ben ook helemaal trots op mn vriendje. Ik heb hem net iets meer dan een half jaar. We zijn naar de Eiffel in duitsland gegaan en hebben daar een trektocht gemaakt. 80 km afgelegd in 3 dagen. Wat een topper!

En deze omdat die mijn kanjer is:
Afbeelding

randcas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 12:33

Ik heb zelf 10 jaar een dravers merrie gehad vorig jaar door blessure aan der been is zij er niet meer , maar wat was zij een top paard je kon langs de weg springen alleen ze hield niet zo van dressuur ze keek bijna nergens van op , maar ze was wel een temperament vol paard , maar ze gaan echt voor je door het vuur en altijd werkwellig . Ik heb haar zoon nog wel draver x nrps van 3 jaar maar we gingen aan de Hand over de weg hij keek nergens van op en hij is ook heel erg werkwillig snapten ook snel het longeren . Dravers zijn echt toppaarden.

xxBentexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 14:27

mijn verzorgpaard is een draver,en ze is super ! Altijd voorwaarts, veel pit maar heel lief (19 jaar maar merk je totaal niet)
Dressuur loopt ze heel fijn alleen galop weigert ze, behalve aan de longeerlijn

sahronaappel

Re: ervaring met Dravers?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 21:25

@ Renateschaik ,
Wauuuuw wat een knapperd zegggg!

Ik en Gio gaan steeds beter samen.. Heb m nu ongeveer een half jaartje en we gaan steeds meer vooruit, hij krijgt ook steeds meer spieren. Ik ben zo trots op hoe goed ie op mij vertrouwt en hoe ver we al samen gekomen zijn!
Vandaag alweer een heel groot rondje langs de weg geweest met een stuk minder problemen dan normaal. Normaal is ie namelijk nogal een zeikerd en durft ie nergens langs. Vandaag lekker met een los teugeltje een heel groot rondje gelopen en zelfs onder sproeiers door, me is so happy hihi! :=

We gaan dit jaar lekker trainen samen, duinritjes, oefenwedstrijdjes, oefen parcoursjes. En dan volgens jaar KNHS starten samen, ooooh.. wat kijk ik daar naar uit!

renateschaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:21

Dankje Sahronaappel!!

Wat super fijn dat het zo goed gaat! als je het vertrouwen eenmaal gewonnen hebt dan kan je een hoop aan samen. Veel leuke dingen op de planning zo te lezen, leuk hoor!!!

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:27

Ik heb ook 2 dravers :)
Van alle markten thuis die 2 :D
Foto's staan in m'n profiel :)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 12:42

Weet je mijn dochter van 11, mocht zelf een keuze maken tussen ons tinkermerrietje wat we nu een beetje aan het beleren zijn of haar draver. Kiest ze toch voor haar dravertje.. zoo vreselijk leuk! Had ik niet verwacht want met een merrie kan je af en toe een veulen fokken.. Ik vind het super van haar.

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 16:11

ken iemand met n draver :)
is absoluut geen nerveus type , heel relaxt maar wel erg pittig en stapt heel goed door ,vooral op wandeling :)
Springt parcours van 1m en heeft een enkele sprong van 1.15m genomen ohz.
Dressuur is hij niet zo op getraind , galop is lastig maar gaat wel alleen erg hobbelig.
Heeft geloof ik nooit koersen gelopen maar gaat regelmatig mee naar het strand voor te trainen :)

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 16:18

Ik heb ook een draver, een 18 jarige hengst van Diamond Way.
Hij heeft 7 jaar gekoerst en daarmee 150.000 verdient.
Daarna is hij ingereden en zijn we de endurance in gegaan, we zijn klasse 3 startgerechtigd.
Op dit moment men ik met hem, we zijn nu Z dressuur (mét 7'ens en 8'en voor de galop onderdelen / galopwissels), ZZ vaardigheid (en hippiade kampioen in het ZZ in 2012) en klasse 3 samengesteld ('marathons').

Dus het bewijs dat je ook met een draver nog echt wel wat kan presteren in de sport. Misschien niet met allemaal, maar mijn paard is nog steeds supergezond van lijf en leden, heeft een top karakter en heeft zijn bouw ook mee. Vrijwel niemand heeft überhaupt door dat ik met een draver rijdt tussen de kwpn / nrps paarden enzovoorts.

sahronaappel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 12:16

Wat leuk om te lezen Carola, we hebben halfbroertjes haha!
Mijn ruin is er ook eentje van Diamond Way, nu 11 jaar.

We zijn nu heel veel buitenritten aan het maken, lekker ontspannen en tussendoor fijn dressuur en springen. Springen kan die zo goed en vind ie zooo leuk! Laatst 1,10m gesprongen en hij sprong er zoooo hoog overheen!
Ik zal straks even een foto opzoeken, want er zijn hele gave foto's van gemaakt!
Hopend op een oefenparcourtje ergens in de buurt deze zomer!

Gister een lange duinrit gemaakt en daar op een openveldje een klein 'crossparcourtje' gesprongen en hij vond het helemaal geweldig!

Foto komt zo! :)

sahronaappel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 12:23

Mijn kanjer een paar dagen geleden! : _/-\o_
(Dit was niet de 1,10m! Al sprong ie m wel megahoog soms :=)

De mooiere foto wil ie helaas niet plaatsen want die is te groot.. :(

Afbeelding