kiezen ICS/ NTS??? brief gehad

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 19:00

Jellie schreef:
Ik heb zo juist een brief naar het NTS gestuurd om Flanna uit te schrijven
maar ik heb daar verder geen paspoort of zo van.
Ze staat daar overigens op naam van haar vorige eigenaar ingeschreven.
Ik heb alleen een keuringsrapport. Had ik dat er dan ook bij moeten sturen?

Ik denk dat je daar dan vanzelf een schrijven over terug krijgt.. Knipoog

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 21:34

Waarom heb je dat dan gedaan Jellie?
Want volgens het ICS zien zij het niet als een dubbele inschrijving als je geen paspoort van het NST hebt. Of zie ik dat nou weer verkeerd?

Mag ik weten waarom je voor het ICS kiest? Gewoon uit interesse

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 22:00

Esme_27 schreef:
Waarom heb je dat dan gedaan Jellie?
Want volgens het ICS zien zij het niet als een dubbele inschrijving als je geen paspoort van het NST hebt. Of zie ik dat nou weer verkeerd?

Mag ik weten waarom je voor het ICS kiest? Gewoon uit interesse

Wij hadden voor Flanna geen paspoort. Ook leek het mij leuk om haar een keer te laten keuren. Wij hebben geen trailer en van het ICS komen
ze bij je thuis keuren. OK dan!
En zo ben ik eigenlijk bij het ICS terecht gekomen.
Ik had ook veel positieve dingen over het ICS gehoord.
Flanna was al bij het NTS gekeurd maar ik wist niet dat ze maar bij 1 stamboek geregistreed mochten staan. (Toen ik de afspraak heb gemaakt ben ik er overigens wel door het iCS opgewezen)
Ze stond bij NTS in geschreven op naam van haar vorige eigenaar en is nooit op onze naam overgeschreven dus vond ik het ook wel zo handig
om dit dan te stoppen en zelf bij ICS verder te gaan.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 22:19

Bij het NST komen ze soms ook thuis keuren, vind het een beetje magere reden om je stamboekkeuze op te baseren. Maar goed het doet er verder ook niet echt toe, het is jou goed recht om die keuze te maken.
Wat voor premie heeft ze gehaald met het NST?

Je kan trouwens ook gewoon een paspoort aanvragen zonder dat via een stamboek te doen.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 22:28

Ik heb eigenlijk niet veel zin om t ene stamboek met het andere te vergelijken. En zeker geen zin om mijzelf te moeten verdedigen voor mijn keus. Voor mijzelf was dit het handigst.

Ze had een 2e premie met 135 punten. Haar zoontje had een 1e premie.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 22:29

Ik vraag toch ook niet om een verdediging? Zei toch dat het je goed recht was?

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 13:46

Jellie je had dan ook een paspoort aan kunnen vragen zonder dat je dan hoeft te gaan keuren. En 135 punten is bijna een eerste premie. Je had ook voor graadverhoging kunnen gaan. Haha!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 14:37

tinkiebel schreef:
Jellie je had dan ook een paspoort aan kunnen vragen zonder dat je dan hoeft te gaan keuren. En 135 punten is bijna een eerste premie. Je had ook voor graadverhoging kunnen gaan. Haha!

Bij het ICS kan ik nu als ik wil ook meedoen met premiekeuringen! Pling

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 16:40

Ik wil Spix ook graag laten keuren, maar hij is een hengst waarmee ik hoop te gaan dekken. Welk stamboek begin je best mee voor een hengst-twenter moet het oog op nageslacht en op het laten keuren bij beide stamboeken? Hoe vraag je een keuring aan huis aan vanuit België?

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 16:52

Ik weet dat ze van het ICS ook in België komen keuren.
(www.irishcob.nl ) Kijk eens in het forum op de 2e blz en daar staat een
stukje over Tinkebell keuren misschien dat je er iets aan hebt!
Succes in ieder geval OK dan!

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 16:59

Bij het NTS kijken ze ook naar het sperma en mag je bij allebei de stamboeken dekken, maar of ze ook in Belgie komen? Swieber is ook goedgekeurd en die staat ook in Belgie Haha!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 17:10

tinkiebel schreef:
Bij het NTS kijken ze ook naar het sperma en mag je bij allebei de stamboeken dekken...Haha!

Nop, NTS hengsten mogen niet bij het ICS dekken (en andersom ook niet trouwens. De hengst zal dan eerst bij het ICS aangeboden en opgenomen moeten worden..

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 17:17

Bloos weer wat geleerd

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 18:19

Mmmm Ik ga even checken! Bedankt voor de tip hoor Jellie!

, Swieber is goedgekeurd, maar die staat dicht tegen de Nederlandse grens aan. Misschien zit het er voor iets tussen Verward

Hompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 13:39

Om je hengst op te laten nemen voor de dekdienst bij het NTS, moet je naar Nederland komen. De hengsten moeten nl gekeurd worden in Utrecht en er worden rontgenfoto's gemaakt. Ik ben vorig jaar wezen kijken bij de eerste selectie. Weet niet meer precies waar het was. Swieber was daar ook. Vond het een leuke hengst. Als ze door die keuring heenkomen moeten naar Utrecht voor sperma onderzoek. Dit kan dus niet thuis gebeuren. Hoe het bij de ICS gaat weet ik niet, maar volgens mij keuren ze niet op sperma, dus misschien kan het bij hun wel thuis.

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 13:52

Ik zal toch 's vragen of er per uitzondering geen keuring kan plaatsvinden in Merelbeke in de plaats dan Knipoog. Is een erg goede gereputeerde kliniek, en stukken dichter bij mij

lein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 18:44

Esme_27 schreef:
Bij het NST komen ze soms ook thuis keuren, vind het een beetje magere reden om je stamboekkeuze op te baseren. Maar goed het doet er verder ook niet echt toe, het is jou goed recht om die keuze te maken.
Wat voor premie heeft ze gehaald met het NST?

Je kan trouwens ook gewoon een paspoort aanvragen zonder dat via een stamboek te doen.

Omdat mijn tinker niet trailermak is heb ik een mailtje gestuurd naar het NTS of ze ook thuis komen keuren. En dit was hun antwoord:

We kunnen wel thuis opnemen maar dat stelt niets voor.
Dan krijg je een chip en een paspoort.............maar geen tinkerpaspoort.

Dus nu wacht ik geduldig tot mijn ventje trailermak is, want ik wil hem graag bij het NTS in laten schrijven. En trouwens OK dan! voor hun snelle reactie Haha!