waarom zijn dravers zo goedkoop?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:32

melaniepk schreef:
Chips... Ik ben dan vast opgelicht... Mijn (Draver?) is liever lui dan moe en helemaal niet heet... Dat kan dus nooit een Draver zijn ? Ook mooi balen ! :')

Hahaha ik geloof namate ze wat ouder worden het inderdaad best rustige en zeer betrouwbare paarden zijn en misschien ook perfect voor beginners.
Je hebt trouwens een prachtige draver <3

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:37

melaniepk.. ik denk dat je een uitgekoerste draver te pakken heb :+ de naam zegt t al hij is klaar!! :D

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:38

Thioro schreef:
Hier wordt je ook doodgegooid met dravers (Normandië, drafsport is hier heeeeeel populair).
Alles wat de qualificaties niet haalt of uitgekoerst is wordt al dan niet omgeschoold verkocht als recreatiepaard (of gaat naar de slacht).
Zijn heelder verenigingen die zich bezighouden met het herplaatsen van dravers.
Zoals al eerder gezegd je hebt er goudeerlijke, oersterke paarden aan. Qua gezondheid mankeren ze zelden iets. En het enige dat ze mss eens doen is het op een rennen zetten, wat bij sommige ruiters de reflex oproept om aan de teugels te gaan hangen en sja laat dat nu voor een draver (die koersgetraint is) nu net aanmoedigen om full speed te gaan.
Vluchters bvb worden veel minder herplaatst. Ander karakter en 'mindere' gezondheid ook. Heb de indruk dat vluchters in de koersen sneller opbranden dan dravers en gevoeliger zijn op de voeten en de pezen.

Persoonlijk vind ik een draver vaak niet mooi (kwestie van smaak). Er zitten prachtige exemplaren tussen maar al die 13 in een dozijn bruinen, sja is gewoon een bruine :P . Bovendien weet ik van mezelf dat het aanleren van galop niet m'n sterkste punt is als paardlief er geen talent voor heeft dus aan omscholen moet ik niet beginnen. Voorwaartse paarden is dan weer minder een probleem. En ik hoef niet zonodig wedstrijden te rijden, gewoon boshobbelen en af en toe een sprongetje is voldoende (meeste dravers kunnen wel beetje springen).
Tenzij uitzonderingen zou een draver niet het eerste zijn dat ik zou kopen *zeg nooit nooit*. Niet dat ze niet geschikt zouden zijn, zijn goede paarden. Maar gewoon kwestie van smaak.

Dat ze zo goedkoop aangeboden worden is idd gewoon marktwerking.

dat hebben we hier gemerkt -O- -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:40

troi schreef:
Ik denk dat vee lmensen ook een paard willen kopen met het idee dat ze er grand prix mee zouden kunnen gaan rijden en dat daarvoor dravers voor hun gevoel afvallen. Maar laten we nu eerlijk zijn hoeveel ruiters komen met kwpn-ers tot grand prix? Ik denk dat velen heel blij zijn als ze een M winstpuntje halen en daarvoor zijn dravers prima geschikt in mijn ogen. En vaak nog erg werklustig en lief ook!

Inderdaad!!

En nog een groot voordeel, het zijn vaak vijfgangers !!! tölt en telgang , en dat zit heerlijk .

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:41

melaniepk schreef:
Chips... Ik ben dan vast opgelicht... Mijn (Draver?) is liever lui dan moe en helemaal niet heet... Dat kan dus nooit een Draver zijn ? Ook mooi balen ! :')

Dan hebben mijn zus en ik geen draver geloof ik! haha :P

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:42

MariekeB schreef:
troi schreef:
Ik denk dat vee lmensen ook een paard willen kopen met het idee dat ze er grand prix mee zouden kunnen gaan rijden en dat daarvoor dravers voor hun gevoel afvallen. Maar laten we nu eerlijk zijn hoeveel ruiters komen met kwpn-ers tot grand prix? Ik denk dat velen heel blij zijn als ze een M winstpuntje halen en daarvoor zijn dravers prima geschikt in mijn ogen. En vaak nog erg werklustig en lief ook!

Inderdaad!!

En nog een groot voordeel, het zijn vaak vijfgangers !!! tölt en telgang , en dat zit heerlijk .

indd. heerlijk <3 jury kan het dan wat minder waarderen in een dresuurproef :+ en vind haar kreupel maar voor buiten huppellen is het super

Anoniem

Re: waarom zijn dravers zo goedkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:46

a;s je dat onder controle hebt, dan kun je in een dressuur proef gewoon draf en galop laten zien en buiten/endurance/ TREC fijn de andere gangen gebruiken.

Ik heb al jaren geen draver meer, maar dat heeft niets te maken met het feit dat het geen fijne dieren zijn.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:48

MariekeB schreef:
a;s je dat onder controle hebt, dan kun je in een dressuur proef gewoon draf en galop laten zien en buiten/endurance/ TREC fijn de andere gangen gebruiken.

Ik heb al jaren geen draver meer, maar dat heeft niets te maken met het feit dat het geen fijne dieren zijn.

controle :j :') dat heb ik echt.... we gooien onszelf tegen hengsten aan bijv. .. .. maar ze heeft d'r leven gebeterd ( na de nodige medicijnen enz. )

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 12:28

speurneusc schreef:
tuurlijk zetten ze er dat soort dingen bij anders is ie helemaal niet verkoop baar, en grote kans dat op zo'n praatje een beginner af komt die weinig tot geen kennis heeft (dus beginner is) die in dat soort praatjes trappen...

You made my day. Negativiteit rondom dravers heb ik genoeg gehoord, maar dit slaat wel een beetje alles. Als er bij een draver staat dat hij braaf is, is de verkoper per direct een oplichter. :') Noem me een oplichter, want mijn draver is zo braaf dat ik mijn gehandicapte oppaskindje er op laat rijden.

Waar kennis en kunde is, kan een prima rijpaard onstaan. Zal een draver ooit de grand-prix lopen, ik denk het niet. Maar dat geldt ook voor het grootste deel van de andere paarden. Maar als een draver goed wordt omgeschoold, goed wordt rechtgericht, dan kan er een prima rijpaard ontstaan, en is een M-wedstrijd echt nog wel te halen. Echter een omscholing kost tijd, en is niet met een weekje gebeurt.
Aan ieder paard moet eerst gewerkt worden voor het dier voor punten kan rijden, alleen voor een draver is dat misschien wat meer.

Mijn draver is niet goed omgeschoold, eerlijk is eerlijk, en zijn dressuur is matig. Ik had destijds gewoon de kennis en kunde niet, en momenteel heb ik de tijd en de zin niet om het wel te doen. Waar sommige mensen misschien top genieten in de bak, genieten wij veel meer van een lange buitenrit. Ik heb ook genoeg hele leuke reacties gekregen over hoe goed onze band is, en over hoe braaf hij is.
Ieder geniet in zijn eigen rijgebied, maar ik kan me voor het buitenrijden geen beter paard wensen dan mijn paard. Hij is een echte doorzetter, lekker flot, en ja, hij is af en toe flink eigenwijs, maar eerlijk is eerlijk, dat ben ik ook, en dat zou ik ook absoluut niet aan hem willen missen.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 14:28

Bedankt voor alle reactie's iedereen! Ik heb nu al een heel ander beeld over Dravers. Er wordt erg negatief over ze gepraat vaak, en ik vroeg me echt af of het dan echt van die 'rotpaarden' zijn ;)
Na alle verhalen lijken mij het erg leuke paarden, vooral omdat ik eigenlijk alleen maar recreatief rijdt, ik hoef geen m dressuur/spring paarden :)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 14:33

Ik ben ook een recreatieruiter en wilde een braaf paard voor buiten, maar wel met pit en karakter. Omdat koudbloeden me sowieso totaal niet aanspreken, zowel algemeen karakter als uiterlijk, en ik een kwpner of een arabier oid te duur vond voor mijn doel, ben ik bij een draver terecht gekomen. Beste keuze van mijn leven geweest! :+:

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 14:45

Ik hou wel van koudbloeden, maar wel van koudbloeden met een beetje pit en niet al te koppig :P Ik heb nu een Fell pony, echt een geweldig beest!
Maar als ik er een paard bij wil kopen wil ik liever een paard met wat meer pit, maar wel een die betrouwbaar is en die niet bij elk geluidje 100 meter verder op staat. Ik wil ook een paardje die geschikt zou zijn voor Endurance. Dravers hebben ook een leuke maat, ze zijn niet heel groot maar wel groot genoeg. Ik hou niet zo van reuzen :P
Veel eisen haha :o
Na alle verhalen lijken Dravers mij erg leuke paarden, als ik nog een paard erbij ga kopen dan zal ik daar zeker naar gaan kijken! Hoewel ik nog wel erg twijfel over Appaloosa's of Dravers, ik hou ook weer van apart, en dat zijn Dravers niet echt.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 14:54

tuurlijk heeft een beginner zelf alle kunde en kennis in huis om dat op te pakken scuse me wanneer ik dacht dat dat nou niet zo was...

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 14:56

speurneusc schreef:
tuurlijk heeft een beginner zelf alle kunde en kennis in huis om dat op te pakken scuse me wanneer ik dacht dat dat nou niet zo was...

Om wat op te pakken?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 15:15

Citaat:
ik hou ook weer van apart, en dat zijn Dravers niet echt.

Qua uiterlijk? ze zijn niet allemaal bruin hoor. :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 15:21

Ik denk dat het simpelweg de marktwerking is: aanbod is veel groter dan de vraag dus dan is het niet gek dat de prijs niet hoog is.

Ik ben zelf gek op dravers, maar wel op de baan :D dat vind ik het mooiste gezicht :)

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 15:28

Citaat:
ze zijn niet allemaal bruin hoor.

Maar het overgrote merendeel wel :P . En het gaat niet enkel om de kleur. Dravers hebben over het algemeen een nogal standaardbouw. Niet grof maar ook niet elegant. Ze springen er niet echt uit eigenlijk. Vluchters zijn ook vaak bruin maar persoonlijk vind ik die een mooiere uitstraling hebben dan dravers (uitgezonderd de echt overbouwde exemplaren dan).

Mijn baas fokt dravers (voor de koers) en qua kleur is hij nogal fan van vos met veel wit bvb (al moet het peerd in eerste instantie gewoon goed kunnen draven uiteraard). Heeft dan ook veel vos op stal staan, wat zwart en 1 van de laatste veulens is een ubergave blueroan. Maar z'n beste koerspaard is toch een gewone bruine :+ .
Goed paard heeft geen kleur blijkt dan maar.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 16:40

finnens schreef:
Bedankt voor alle reactie's iedereen! Ik heb nu al een heel ander beeld over Dravers. Er wordt erg negatief over ze gepraat vaak, en ik vroeg me echt af of het dan echt van die 'rotpaarden' zijn ;)
Na alle verhalen lijken mij het erg leuke paarden, vooral omdat ik eigenlijk alleen maar recreatief rijdt, ik hoef geen m dressuur/spring paarden :)

Heel goed :D

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 16:47

finnens schreef:

da zijn het echt super paarden!
als iemand een recreatie paard zoekt die niet al te duur is zeg ik ook altijd even dat ze ook na een draver kunnen kijken.

voor sportpaarden vindt ik het anders maar voor recreatie super!

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 16:57

WendyBZ schreef:
Citaat:
ik hou ook weer van apart, en dat zijn Dravers niet echt.

Ja qua uiterlijk.
Ik hou van bonte paarden en paarden met stippels, en die kom je niet snel tegen bij de dravers denk ik :+
En appaloosa's vindt ik sowiezo erg leuke paarden, ook qua karakter.
Maar als ik naar paarden ga kijken ga ik zeker naar de Dravers kijken, klinken echt als super recreatie paardjes! Ik ben niet zo van de wedstrijden ;)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 17:05

waterstofperoxide???? :+

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 17:10

Bij ons in het dorp ook twee buren met twee traditionele (bruine) Dravers geweest, welk kind van hen heeft er niet als "eigen paard" op doorgereden? Ontzettend lief, heel werkwillig, vriendelijk en braaf, ja galop (de juiste galop)was hard werken met een goede instructeur. Heerlijke buitenritten hebben die meiden er mee gemaakt, jarenlang.

Zelf vind ik het nou geen schoonheden, die Dravers, maar goed, waar ik van hou vind een ander dan weer een soort lompe koeien.

Maar te herverkopen (bij gebrek aan Drafbaanresultaten) voor weinig als leuke recreatiepaarden zijn ze mijns inziens zeker wel! Die raak je ook niet kwijt aan een gevorderde ruiter "die iets ambitieus wil", want die zoeken dit niet, maar zeker wel aan een beginnende tot middelmatige ruiter.

Er zullen onder de Dravers ook wel lastpakken zitten, die heb je overal, bij ieder ras.Kortom "omdat het een een ex-Draver is" hoeft niemand van een eventuele aanschaf daarvan af te zien.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 17:12

RusselNuwell schreef:
speurneusc schreef:
tuurlijk zetten ze er dat soort dingen bij anders is ie helemaal niet verkoop baar, en grote kans dat op zo'n praatje een beginner af komt die weinig tot geen kennis heeft (dus beginner is) die in dat soort praatjes trappen...

You made my day. Negativiteit rondom dravers heb ik genoeg gehoord, maar dit slaat wel een beetje alles. Als er bij een draver staat dat hij braaf is, is de verkoper per direct een oplichter. :') Noem me een oplichter, want mijn draver is zo braaf dat ik mijn gehandicapte oppaskindje er op laat rijden.

Waar kennis en kunde is, kan een prima rijpaard onstaan. Zal een draver ooit de grand-prix lopen, ik denk het niet. Maar dat geldt ook voor het grootste deel van de andere paarden. Maar als een draver goed wordt omgeschoold, goed wordt rechtgericht, dan kan er een prima rijpaard ontstaan, en is een M-wedstrijd echt nog wel te halen. Echter een omscholing kost tijd, en is niet met een weekje gebeurt.
Aan ieder paard moet eerst gewerkt worden voor het dier voor punten kan rijden, alleen voor een draver is dat misschien wat meer.

Mijn draver is niet goed omgeschoold, eerlijk is eerlijk, en zijn dressuur is matig. Ik had destijds gewoon de kennis en kunde niet, en momenteel heb ik de tijd en de zin niet om het wel te doen. Waar sommige mensen misschien top genieten in de bak, genieten wij veel meer van een lange buitenrit. Ik heb ook genoeg hele leuke reacties gekregen over hoe goed onze band is, en over hoe braaf hij is.
Ieder geniet in zijn eigen rijgebied, maar ik kan me voor het buitenrijden geen beter paard wensen dan mijn paard. Hij is een echte doorzetter, lekker flot, en ja, hij is af en toe flink eigenwijs, maar eerlijk is eerlijk, dat ben ik ook, en dat zou ik ook absoluut niet aan hem willen missen.

_/-\o_ Hier ook een trotse oud eigenaar van een geweldige draver. Top recreatiepaard aan gehad en deed zeker niet onder voor menig recreatie kwpner in de bak. En met buitenrijden kon ik met iedereen mee omdat die van mij zo braaf was. Met tijd, geduld, liefde en kennis kan je veel met een draver. Nee geen z paard maar wel een vriend voor het leven.

En wat ook zeker waar is dat lang niet iedereen met een draver om kan gaan. Je moet ze respecteren en eerlijk zijn en dat is lang niet iedere ruiter ;)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 17:27

finnens schreef:
WendyBZ schreef:

Ik hou van bonte paarden en paarden met stippels, en die kom je niet snel tegen bij de dravers denk ik :+
En appaloosa's vindt ik sowiezo erg leuke paarden, ook qua karakter.
Maar als ik naar paarden ga kijken ga ik zeker naar de Dravers kijken, klinken echt als super recreatie paardjes! Ik ben niet zo van de wedstrijden ;)

Thioro schreef:
Citaat:
ze zijn niet allemaal bruin hoor.

Maar het overgrote merendeel wel :P . En het gaat niet enkel om de kleur. Dravers hebben over het algemeen een nogal standaardbouw.

Men heeft nogal een idee over wat de standaard Draver is, maar als ik kijk naar de Dravers in mijn directe omgeving en hoe verschillend die zijn., zie ik bijzonder weinig van die 'normale' bruine paarden. Variërend van grof en heel fijn, van lichtbruin, bruinroan tot zwartbruin en zwart en met een stokmaat variërend van onder de 1.50 tot boven de 1.70.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 17:29

pipo schreef:
waterstofperoxide???? :+

_O-