speurneusc schreef:tuurlijk zetten ze er dat soort dingen bij anders is ie helemaal niet verkoop baar, en grote kans dat op zo'n praatje een beginner af komt die weinig tot geen kennis heeft (dus beginner is) die in dat soort praatjes trappen...
You made my day. Negativiteit rondom dravers heb ik genoeg gehoord, maar dit slaat wel een beetje alles. Als er bij een draver staat dat hij braaf is, is de verkoper per direct een oplichter.

Noem me een oplichter, want mijn draver is zo braaf dat ik mijn gehandicapte oppaskindje er op laat rijden.
Waar kennis en kunde is, kan een prima rijpaard onstaan. Zal een draver ooit de grand-prix lopen, ik denk het niet. Maar dat geldt ook voor het grootste deel van de andere paarden. Maar als een draver goed wordt omgeschoold, goed wordt rechtgericht, dan kan er een prima rijpaard ontstaan, en is een M-wedstrijd echt nog wel te halen. Echter een omscholing kost tijd, en is niet met een weekje gebeurt.
Aan ieder paard moet eerst gewerkt worden voor het dier voor punten kan rijden, alleen voor een draver is dat misschien wat meer.
Mijn draver is niet goed omgeschoold, eerlijk is eerlijk, en zijn dressuur is matig. Ik had destijds gewoon de kennis en kunde niet, en momenteel heb ik de tijd en de zin niet om het wel te doen. Waar sommige mensen misschien top genieten in de bak, genieten wij veel meer van een lange buitenrit. Ik heb ook genoeg hele leuke reacties gekregen over hoe goed onze band is, en over hoe braaf hij is.
Ieder geniet in zijn eigen rijgebied, maar ik kan me voor het buitenrijden geen beter paard wensen dan mijn paard. Hij is een echte doorzetter, lekker flot, en ja, hij is af en toe flink eigenwijs, maar eerlijk is eerlijk, dat ben ik ook, en dat zou ik ook absoluut niet aan hem willen missen.