''Zwarte Parel'', bijnaam van de...?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:31

je vraagt toch of er meerdere mensen zich aan ergeren??
Nee dus!!

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:32

Summer2000 schreef:
Als dit weer het zoveelste reltopic word, dan mag het van mij gesloten worden.

Oh jij ook weer heerlijk volwassen lovefi, iemand beoordelen op zijn leeftijd.. Knappe meid! :j

Zo bedoel ik het niet, denk alleen dat je ect geen serieuze discussie kan voeren over dit onderwerp..

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:32

Summer2000 schreef:
Zensation schreef:

Als je hiervan zelfvertrouwen moet krijgen, dan denk ik dat je die energie beter kan stoppen in het stellen van nuttige vragen...

Ik probeer gewoon een serieuze discussie te starten, maar sommige mensen hebben echt gelijk: Bokt is te kinderachtig geworden om normaal mee te kunnen discussieren.

Kom op zeg, je kan mij niet vertellen dat je dit een serieuze discussie noemt of wel!?

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 20:33

Nou, dan heb ik mijn antwoord, en mag het topic gesloten worden!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:33

Summer2000 schreef:
Als dit weer het zoveelste reltopic word, dan mag het van mij gesloten worden.

Oh jij ook weer heerlijk volwassen lovefi, iemand beoordelen op zijn leeftijd.. Knappe meid! :j

Ik zie jou alleen maar mekkeren over de reacties en je zelfvertrouwen, als je nou gewoon duidelijk in gaat op de vragen hier en verteld wat je probleem er mee is wordt je misschien serieuzer genomen. Een discussie komt niet van 1 kant hoor ;)

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:33

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 21-04-22 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Re: ''Zwarte Parel'', bijnaam van de...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:34

Het ligt er misschien aan of je wat met Friezen hebt, ik vind er zelf niet zoveel aan dus het maakt mij niet echt uit wat voor paard ik zie als ik een "zwarte parel" topic open.

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:36

Summer2000 schreef:

Ja, en zo simpel werkt het dus niet. Ik bedoel het helemaal niet zo beroerd hoor, maar dit is niet echt een discussie, laat staan een onderwerp ervoor.
Je vraagt duidelijk in je openingspost of er hier mensen zijn die het ook met jou stelling eens zijn, nee dus! Dan moet je ook de kritiek en de uitleg die daarbij hoort aanvaarden.

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:36

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 21-04-22 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:37

Japke_Z schreef:
Fiffill schreef:
Het ligt er misschien aan of je wat met Friezen hebt, ik vind er zelf niet zoveel aan dus het maakt mij niet echt uit wat voor paard ik zie als ik een "zwarte parel" topic open.

Ook niet als het een vosbonte is?

:P

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:37

Japke_Z schreef:
Fiffill schreef:

Ook niet als het een vosbonte is?

:') Dan ga ik me wel afvragen waarom je hem nou juist zwarte parel noemt, maar nee hoor. Maar ik heb ook niet bijzonder veel met de kleur zwart, misschien dat dat ook weer scheelt. Ik ga me er iig niet aan ergeren :P
Bij een paarse zou ik wel verrast zijn :j
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 13-10-12 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:38

Friezenfan, toevallig?

Ik heb nog nooit gehoord of gelezen dat die bijnaam officieel bij de Fries hoort? Waar staat dat vermeld?
Laatst zag ik op Bokt een mooi foto-topic van een zwarte Arabische merrie, die in de titel ook 'zwarte parel' werd genoemd. Nou, die deed haar bijnaam zeker wel eer aan, hoor! :)
En volgens mij heb ik de bijnaam ook ooit eens door iemand voor Totilas horen gebruiken.

Wat is er zo speciaal aan Friezen dat deze alleenrecht op deze bijnaam verdienen te hebben? Een "uitgezakte" dikke, zwarte shetlander kan voor zijn eigen baasje of verzorgster minstens net zo speciaal zijn: en daar gaat het om! :)

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 20:39

Zensation schreef:
Summer2000 schreef:

Ja, en zo simpel werkt het dus niet. Ik bedoel het helemaal niet zo beroerd hoor, maar dit is niet echt een discussie, laat staan een onderwerp ervoor.
Je vraagt duidelijk in je openingspost of er hier mensen zijn die het ook met jou stelling eens zijn, nee dus! Dan moet je ook de kritiek en de uitleg die daarbij hoort aanvaarden.

Ik accepteer dat mensen het niet met mij eens zijn, maar om er dan gelijk achter te kwakken ''Laat het lekker'' of ''Waarom maak je je er zo druk om'', daar vraag ik niet om. Ik vraag om meningen, niet om mensen die mij proberen op andere gedachtes te zetten.

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 20:40

mairead schreef:
Friezenfan, toevallig?

Ik heb nog nooit gehoord of gelezen dat die bijnaam officieel bij de Fries hoort? Waar staat dat vermeld?
Laatst zag ik op Bokt een mooi foto-topic van een zwarte Arabische merrie, die in de titel ook 'zwarte parel' werd genoemd. Nou, die deed haar bijnaam zeker wel eer aan, hoor! :)
En volgens mij heb ik de bijnaam ook ooit eens door iemand voor Totilas horen gebruiken.

Wat is er zo speciaal aan Friezen dat deze alleenrecht op deze bijnaam verdienen te hebben? Een "uitgezakte" dikke, zwarte shetlander kan voor zijn eigen baasje of verzorgster minstens net zo speciaal zijn: en daar gaat het om! :)

Ja, klopt, ik ben Friezenfan. :D
Natuurlijk mag je elk paard Zwarte Parel noemen en daar kan ik verder ook niks aan veranderen, maar als je zo'n topic opent vind ik het 'eerlijker' om een andere benaming te geven.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:41

Ik vraag waarom je je er zo druk om maakt, dat jij daar niet op in gaat zorgt ervoor dat die discussie die jij wilt houden niet op gang komt. Dus ja, dan krijg je dit :D

Summer2000 schreef:
mairead schreef:
Friezenfan, toevallig?

Natuurlijk mag je elk paard Zwarte Parel noemen en daar kan ik verder ook niks aan veranderen, maar als je zo'n topic opent vind ik het 'eerlijker' om een andere benaming te geven.

Maar waarom dan? Wat maakt het nou uit?

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:42

Summer2000 schreef:
Pletje123 schreef:
Mijn paard heet Zwarte Parel ( wel in het Engels dan) en zo heette hij al toen ik em kocht. Tjah..

Dan is het een ander verhaal.

Maar ik kan me er gewoon vreselijk aan ergeren als mensen roepen: Kijk mijn mooie Zwarte Parel eens! En het is een dikke uitgezakte shetlander. :')

Nou zeg >;)

Vind dat een zwart uitgezakt knollenpaard net zo goed een zwarte parel kan zijn voor de eigenaar.

Het is niet zo officieel dat je dat niet mag zeggen als je geen fries heb. Get over it... :D
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 13-10-12 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

noahlady

Re: ''Zwarte Parel'', bijnaam van de...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:43

yep! ik ook!

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:43

Ik erger me niet aan niet-friezen die zwarte parels worden gemoemd, maar ik vind het wel iedere keer misleidend.
Ik associeer zwarte parels ook met friezen, en ik vind het ook echte knapperds (misschien omdat ik met ze gewerkt hebt en er daardoor een zwak voor heb).
Maar dat neemt niet weg dat ik bij sommige 'zwarte-parel-topics' toch hele mooie zwarte niet-friezen zie!

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:44

Liever een zwarte parel dan een fries :')

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 20:44

Fiffill schreef:
Ik vraag waarom je je er zo druk om maakt, dat jij daar niet op in gaat zorgt ervoor dat die discussie die jij wilt houden niet op gang komt.

Summer2000 schreef:

Maar waarom dan? Wat maakt het nou uit?

Kijk, als de echte 'Friezenmensen' nou de Fries deze benaming geven, en deze over bijna de hele wereld(waar ze de Fries kennen in ieder geval) herkent word, vind ik het persoonlijk een beetje vreemd als je deze benaming opeens aan een ander ras geeft dat toevallig een aantal zwarte paarden bevat.

Mizora

Ik verwacht een zwart paard bij de titel zwarte parel. En dan eerder een arabier dan een fries. Dat is maar net waar je gewend aan bent, gok ik.

noahlady

maar een zwarte, uitgezakte fries van 100en1 mag je dan wel zwarte parel noemen? Omdat het een fries is.... volgens TS dan.

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:45

nee stoor mij er niet aan, heb ook nog nooit gehoord dat dat de bijnaam van alleen de friezen zouden zijn :?
ik vind dat iedereen zijn paard mag noemen hoe die dat zelf wil. of het nou een zwarte fries/shet/arabier whatever is.

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 20:45

noahlady schreef:
maar een zwarte, uitgezakte fries van 100en1 mag je dan wel zwarte parel noemen? Omdat het een fries is.... volgens TS dan.

Precies. :j

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:45

sommige mensen vinden en bonte fries ook een echte fries....dat snap ik al helemaal niet :')