Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Mariska_28 schreef:Losse knieen is trouwens wel een veelvoorkomend probleem bij Tinkers! Die van mij heeft er ook last van..
Lielle schreef:Volgend jaar is de Ghanese Achimota highway breed je van het, en kosten die een kapitaal.
Marjolein"]
[quote="Lielle schreef:Volgend jaar is de Ghanese Achimota highway breed je van het, en kosten die een kapitaal.
stef schreef:Terecht dat merries met losse knieeen (patella Fixatie o.i.d.) niet opgenomen worden. Ik neem aan dat dit ook voor hengsten geldt. Bij het NMPRS worden ze er ook op afgekeurd, net als op een overbijt (tot max 3 mm) of een onderbijt
stef schreef:Komt toch op hetzelfde neer? Een stamboek zal ze er niet voor niks op afkeuren. Myst kan er prima mee leven, maar wie weet krijgt haar veulen een onderbijt van 2 cm, waar ie niet mee kan leven (terwijl de kans op een veulen met een recht gebit even groot is)
Ik denk dat het met patella hetzelfde is. Het ene paard heeft er weinig tot geen last van, en kan er dmv de juiste training prima mee leven. Het andere paard schiet bij elke stap op slot. Het zit hem dus in de graad van de aandoening
Lielle schreef:mijn ervaring is dat ontzettend veel paarden losse knieën hebben als ze jong zijn, terwijl dat twee jaar later door fatsoenlijk rijden voorgoed weg. is, en ik ik ken er iig die in de internationale springsport is terecht gekomen. Paarden worden er ook niet op afgekeurd bij een veterinaire keuring. Ik zie het dus niet als een aandoening, maar vrijwel altijd als pure slapte bij een jong paard.