Het arabieren taxatie topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 10:30

Franca"]
[quote="Arabsrulezz"][quote="duivelintje"]
[quote="Arabsrulezz schreef:
S.A. Abu Al Khayir
Schat hem zo rond de 800/1000 euro.
Afstamming niet zo bijzonder,hengstje,nog geen showresultaten ed.

dan hebben we veel te veel betaald Huilen
oorspronkelijk werd er 4000 voor gevraagd (bij allereerste aanbieding) de laatste vraagprijs was 2500 en uiteindelijk hebben we hem voor 2000.
[/quote]

Ik ben ook maar een ''amateur" hoor Knipoog .
Maar ik vind 2000 persoonlijk wel erg veel hoor,...
[/quote]

Ik vind 2000 euro niet teveel voor Abu, want hij heeft een zeer leuke opa (Basgier) en ziet er goed uit als veulen nu. Arabsrulezz; jij zegt niet zo'n bijzondere afstamming, maar dat is ook een persoonlijke mening; ik ken Basgiertjes (veulen) waar 20.000 euro voor geboden is
Ik vind niet dat jullie teveel hebben betaald hoor..al was de vraagprijs van 4000 euro wel teveel...... maar het is vast een paardje met prima (sport)capaciteiten, zoals veel Basgiertjes!!! Lachen
[/quote]

Ik denk zelf dat 2000 ook wel erg veel is, maar dat hangt natuurlijk net af wat het dekgeld is.... De prijzen liggen er laag op het moment en je moet wel met iets goeds komen als je er nog wat voor wil vangen. Het enige wat je tegenwoordig betaald is in feite het dekgeld en de overige kosten dus dan zou je wel op zo'n 2000 euro uitkomen... En omdat het een hengstje is is ie eigenlijk ook minder waard....

En franca, het ligt natuurlijk ook een beetje aan de moeder af en niet alleen de vader. Ik meen dat een merrie meer doorgeeft dan de hengst, wij verkijken ons altijd op de hengsten maar de merrie is minstens zo belangrijk....

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 10:32

Ja dat is waar. Ik ken de merrie niet van Abu...

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 10:34

Maar wat ik van de fokker van Cheyenne weet is dat de Basgier-veulens zo tussen de 2200 en 2800 euro waard zijn....vandaar mijn reactie op Abu. Lachen

Arabsrulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 10:36

Ik taxeer op basis wat het paard (imo) op dit moment waard is.
Er komt bij dat op dit moment de markt niet zo bijzonder hoog ligt.(zeg maar gerust laag)

Van die afstamming van Abu..ik dek dat deze mening wel gedeeld word.
Zowel paps als mans zijn gewoon belangerijk.(en Safari is hij goedkeurd ? )En jahoor het zou waarschijnlijk best een leuk sportpaardje worden hoor!

Ben nou ook wel erg nieuwsgering wie dat basgiertje van 20.000 is! (event.via PB )

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 10:36

ik denk dat dat zo'n beetje de standaard prijs is bij een fokker vandaan.
Ik had laatst een geinformeerd voor wat jaarlingen en daarvan ligt de prijs meestal iets hoger, bij een fokker vandaan dan..
Tja en ik denk dat je voor een veulen een jaarling of een tweejarige moeilijk een taxatie kan maken. Je weet nooit wat het later word en hoe de kwaliteiten onder het zadel zijn... alleen de afstamming zegt mij niet genoeg...

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 10:42

Dat is zo ja...je moet uiteindelijk kijken naar de prestaties van een paard en daar kun je pas op latere leeftijd goed wat over zeggen.

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 10:43

Arabsrulezz schreef:
Ik taxeer op basis wat het paard (imo) op dit moment waard is.

Wanneer is een paard bijvoorbeeld voor jou 4500 euro waard? Wat zouden daarvoor de eisen moeten zijn? Just wondering waarop prijzen gebaseerd worden Lachen

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 10:54

Ik zal bij deze mijn taxaties voor de genoemde paarden geven, gezien de lage prijzen en ervaring met sommige paarden...
En mensen ik kraak absoluut geen paarden af, ik geef gewoon mijn mening! Ik bazeer mijn taxatie op de gegevens en de foto's.

Mango: 1750euro, zoiezo door het ontbreken van papier, valt nog wel in de maat pony, moet wat meer 'bevestigt' worden onder het zadel, met een beetje beweging en als ie wat verder gereden is gaat de prijs wel omhoog.

abu al khayr: 1000, niet echt bijzonder bloedlijnen, hengstje, niet geshowd.

A.F. Charan: 2000, hengstje, leuke prestatielijn. Leuke bewegingen.

Galactica: 4500, merrie, leuke bloedlijnen, showervaring, aangereden. zal zeker stijgen in waarde.

Tariq: durf ik eigenlijk geen schatting van te maken Bloos valt zeker in een hogere prijsklasse.....

Sowhat: 2000, ken deze merrie persoonlijk, chantal weet wel wat ik van haar vind;-)

Bas Cheyenne: 2500, jonge merrie, goeie bewegingen en zal zeker een fijn rijpaardje worden.

En Soleda mogen jullie lekker zelf schatten!!!

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 10:58

Mijn schatting van Sol zie vorige pagina Lachen Geen idee of ik goed zit Knipoog

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 10:59

FF afwachten wat andere haar voor inschatten....

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 10:59

Ik ga me er verder niet echt mee bemoeien maar lees gezellig mee Haha! Ik heb er niet echt veel verstand van en veelal is het ook maar net wat de gek er voor geeft Schijnheilig Wel leuk om de taxaties en de arabjes te zien Knipoog

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 11:02

MissSol schreef:
FF afwachten wat andere haar voor inschatten....

Okay ik doe een gokje Schijnheilig don't shoot me if I'm wrong Tong uitsteken

Soleda 3700 Euro Verward

Paduc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 11:07

De prijzen zijn afhankelijk van de "het willen hebben"van de koper en het droombeeld, wat deze voor de toekomst heeft. Het kan zelfs zo zijn, dat voor het veulen meer betaald wordt, als later voor een 5/6 jarige al of niet onder het zadel.De een kijkt naar het exterieur; de ander naar de prestaties of naar de bloedlijn.Er zijn veel veulens kampioen geworden, maar later hoor je er niets meer van. Als je paard voldoet aan jouw wensen en je hebt het geld er voor over gehad, heb je voor dat paard niet te veel betaald!!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 11:10

Paduc schreef:
De prijzen zijn afhankelijk van de "het willen hebben"van de koper en het droombeeld, wat deze voor de toekomst heeft. Het kan zelfs zo zijn, dat voor het veulen meer betaald wordt, als later voor een 5/6 jarige al of niet onder het zadel.De een kijkt naar het exterieur; de ander naar de prestaties of naar de bloedlijn.Er zijn veel veulens kampioen geworden, maar later hoor je er niets meer van. Als je paard voldoet aan jouw wensen en je hebt het geld er voor over gehad, heb je voor dat paard niet te veel betaald!!

Ben het met je eens Paduc

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 11:17

franca
Citaat:
Maar het is zeker waar.....tis maar net wat de gek ervoor geeft. Cheyenne is niet jouw smaak, dus dat beinvloedt natuurlijk je taxatie. Ik zou dat geld ook niet betalen voor een arabier die mij niet aanspreekt , ook al zou het best in werkelijkheid het dubbele waard zijn.

precies, daarmee wil ik toch wel zeggen dat missol iets te laag zit, heb er als 4,5 jarig al mee voor betaald. Ik weet dat ik geen super merrie heb, kwa bewegingen maar ik wil even zeggen dat ze dr 2premie op dr extrerieur heeft gekregen, en die bewegingen dat komt nog wel daar is al veel aan verbeterd en dat komt verder nog wel. Na dr massages , moet ze dr achterkant ook kunnen gaan meenemen.

maar zoals franca al zegt het paard moet je aanspreken.

mijn schattingen (heb er geen verstand van)

denk ik dat soleda rond de 5500 waard is
dit omdat de merrie vrij il is en eigelijk net te klein voor de fok, maar wel super prestaties!

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 11:23

carola schreef:
De bovenste is geen arabier. Anders had ie wel papieren. Onder de naam 'arabieren' horen paarden met een AVS (of ander arabisch stamboek) papier te zitten. Ik gok hem op 1200 euro.

hoi,
Er zijn ZAT Volbloed Arabieren wereld wijd....die geen stamboek-papier hebben Verward ...vaak ivm de registratie kosten .... omdat de fokker het aan de nieuwe eigenaar overlaat om dit alles te regelen en dus zelf die kosten niet wil maken!..of..omdat de fokker niet zijn /haar naam onder de papier wil hebben ivm niet voldoende qualiteit van het veulen of om wat voor reden dan ook!.........
en deze schimmel is naar mijn bescheiden mening echt wel een arab ....
gr,sas.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 11:28

dakhilah"]
[quote="carola schreef:
De bovenste is geen arabier. Anders had ie wel papieren. Onder de naam 'arabieren' horen paarden met een AVS (of ander arabisch stamboek) papier te zitten. Ik gok hem op 1200 euro.

hoi,
Er zijn ZAT Volbloed Arabieren wereld wijd....die geen stamboek-papier hebben Verward ...vaak ivm de registratie kosten .... omdat de fokker het aan de nieuwe eigenaar overlaat om dit alles te regelen en dus zelf die kosten niet wil maken!..of..omdat de fokker niet zijn /haar naam onder de papier wil hebben ivm niet voldoende qualiteit van het veulen of om wat voor reden dan ook!.........
en deze schimmel is naar mijn bescheiden mening echt wel een arab ....
gr,sas.
[/quote]

Ik denk ook dat het een 100 % arab is

Ik had op bokt ook begrepen dat er fokkers zijn die de veulens zonder papier verkopen als ze er niet zo 'tevreden' over zijn en op die manier hun naam dus niet onder het papier hebben staan.

Feit is natuurlijk wel dat hij met papier meer waard is dan zonder papier... je weet nu niets van zijn pedigree.

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 11:31

[quote="lars"]

en eigelijk net te klein voor de fokquote]

sorry maar ze is een standaard arabieren maat hoor! We hebben het hier over volbloedarabieren en geen kwpners!!! Een arabier hoort geen 1,60 te zijn! Dus een arabier van 1,50 is te klein voor de fok??????
Denk dat je dan een grote fout begaat...

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 11:33

hoi,
misschien via DNA -onderzoek.....?????????....als je een idee hebt over de ouders!!....
veel navragen ....kom je op een gegeven moment toch wel ergens opuit???.....reuze boeiend [lijkt mij] al is het maar voor de kick, je weet waar je het dier gekocht hebt en die weten heus nog wel waar het dier gekocht is enz,enz,......niets is onmogelijk!!! het dier is ooit een keer geboren .
wie weet!!!!!!!...
gr,sas.

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 11:38

MissSol"]
[quote="lars schreef:

en eigelijk net te klein voor de fokquote]

sorry maar ze is een standaard arabieren maat hoor! We hebben het hier over volbloedarabieren en geen kwpners!!! Een arabier hoort geen 1,60 te zijn! Dus een arabier van 1,50 is te klein voor de fok??????
Denk dat je dan een grote fout begaat...

hoi,
de arabier schommelt tussen plus-minus.... 1.45m en 1.60 m...dus is ze prima aan de maat...... OK dan! ...
gr,sas.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 11:39

AZAZ

Azaz is een ruintje van 9 jaartjes oud. Zijn vader is Alexander en zij moeder Tshida. Het is een vos met 3 witte voetjes en een schofthoogte van 156.5 m. L2 dressuur met winst (wel top van zijn kunnen) en B springen. Verkeers en trailermak. verder geen stalgebreken. Super leerpony. Hij heeft helaas een schoonheidsfoutje. Hij telgangt heel erg

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 11:41

1.50 m voor een arbierenmerrie is geen slechte maat hoor Tegenwoordig worden veel arabieren wel groter gefokt maar ik heb het idee dat dat meer de hengsten zijn Verward

DNA kan inderdaad alleen als je een idee hebt wie familie van je paard kan zijn, zodat ze het DNA kunnen vergelijken... maar inderdaad wel spannend om op zoek te gaan naar de achtergrond van je paard Mango

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 11:44

Azaz schat ik op 2500. Een prima leerpony, goed opgevoed en prima voor de beginnende ruiters onder ons!

ps. ik vind um op de 2de foto echt heel veel van alex weg hebben!!!

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 11:46

dit is mijn laatste poging, dus nog 1 keer mn foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hier ongeveer 2,5 maan donder het zadel

riccardo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 11:50

lars er zit een mooi hoofd op hoor