Welk ras sla jij al kwijlend af?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:15

Pluttersput schreef:
Een shire. Ben van het weekend bij Dapper op bezoek geweest, en ik vind het geweldige paarden!
Mooi van formaat, ontzettend lief (tenminste, wat ik nu heb leren kennen dan).

Maar ze zijn mij eigenlijk iets te groot en te fors. Nou heb je ze natuurlijk ook rond de 1.70, maar dan nog is het ontzettend veel paard.

Maar leuk zijn ze wel <3

Ga ik met je mee...alleen is mijn reden wel anders....ze zouden denk ik niet door de deur passen!
IK ben er al op verliefd sinds ik eigen paarden heb, maar ze zijn zo verschrikkelijk groot!!!!

lesleygjof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:18

OP eerste plaats natuurlijk bij een ijslander :D
maar daarna komen de Pre's, andas, en uber barokke friezen met een dikke nek:P

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:20

Een arabier!!
Prachtige dieren met zoveel veer en lossigheid. Zoveel show en zo sierlijk.

Maar ik zou geen arabier kopen omdat ze voor de hogere sport niet echt geschikt zijn, ze komen een aantal dingen tekort.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:22

Ik vind heel veel rassen heel erg mooi, als ze in vorm zijn en erg goed verzorgd zijn dan zien ze er erg kwijl kwijl mooi uit: arabier, P.R.E., P.R.M., lusitano, draver, Berber, Morgan, Tenesee Walking.

Het is dat ik aan 1 arabier genoeg heb zodat ik al mijn tijd erin kan steken, ben er dan heel gelukkig mee.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:23

Hier ook de barokke rassen, omdat ze weinig springtalent hebben. Helaas, helaas..
Misschien, als ik ooit de lotto win, als tweede paard :D

Anoniem

Re: Welk ras sla jij al kwijlend af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:24

Een typische jazz :)
Sensibel graag, maar 2 jaar lang zeiken over een emmerke bij de bakrand = next.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:25

Asyaa schreef:
Een typische jazz :)
Sensibel graag, maar 2 jaar lang zeiken over een emmerke bij de bakrand = next.

_O- :')

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:27

ik heb gewoon het paard waarvan ik ging kwijlen gekocht :D
ik ben een fjorden-fan en daarom heb ik ook een (grote) fjord. Ik vind ze overigens lang niet allemaal mooi!
Friezen vind ik ook mooi, meestal.

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:27

[quote="Yttel"]Noem mij normaal maar, vindt een fjord of haflinger erg leuk! Gewoon voor lekker buitenritjes te maken enzo.

Maar, ben een springruiter en heb dan toch liever een KWPNer of een NRPSer. (liefst een heethoofd :D )[/quote]

Dan ken je mijn fjordje nog niet als die de hindernissen ziet :o Die is soms heter dan een volbloed

horselover7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:28

ik heb zelf een lekkere stevige haflinger.
wat ik heel leuk vind zijn welshjes, en dan het liefst appelschimmeltje. zou dit niet zo gauw nemen omdat ik er gewoonweg te groot en zwaar voor ben. ;)

*hoopt dat ze later een leuk kind krijgt met dezelfde ambitie om paard te rijden als moeder* :o

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:36

Een paard wat echt voor de spring/military is gefokt, Simpelweg omdat ik een kapote knie heb en dus niet meer kan springen, sonde van het paard. Vind springen het leukste wat er is, en ik vind springpaarden (uit bepaalde bloedlijnen) erg leuk om te zien.

Nee de volgende word een PRE, een donkerbruine!

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:37

andalusier, lusitano, quarter. maar grote favoriet is tinker en die heb ik. de rest zou ik klwilend afslaan omdat de tinker wint. alhoewel ik bij een andalusier hard zou twijfelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:39

Friezen en PRE's. Vind ze prachtig, maar niet voor de hogere dressuursport en springen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:40

Een Marwari. :)

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:44

AmySP schreef:
Friezen en PRE's. Vind ze prachtig, maar niet voor de hogere dressuursport en springen.

Terwijl er toch wel heel veeel pre's in de hoge dressuur sport lopen.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:44

AmySP schreef:

niet voor de hogere dressuursport? juist wel als je kijkt naar de academische rijkunst...daar is het meest ideale paard een barok paard zoals de fries en de PRE...
zoals op wiki vermeld: De Fries heeft duidelijk aanleg voor dressuur en hij wordt ook veel gebruikt als hogeschoolpaard bijvoorbeeld in het circus
Laatst bijgewerkt door lammie2701 op 21-10-10 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

horselover7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:45

upendo schreef:
Een Marwari. :)

die vind ik er echt niet mooi uitzien, weet verder niet hoe ze in hun karakter ect. zijn... :o

Boterfliegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:46

Pintabians en Shires :) Prachtige beestjes.. Maar niks voor mij..

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:50

zo'n Amerikaans mini paardje.
en dan echt zo'n heel inimin schattig kleine met een apart klertje.
Op horse event zag ik een heel leuke en die moest 4000 eurie kosten :D
Ik zou nooit zoveel uitgeven voor een pardje die ik hier alleen maar in de wei zet om naar te kijken maar aaahhhhaaa wat zijn ze skattig

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:52

Een groot, uit de kluiten gewassen Belgisch Trekpaard. Machtige dieren om te zien....

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:53

Een arabier. Maar ik ben een buitenrijder en voor een te sensibel paard ben ik te oud. Dat pikt mijn rug niet meer ;)

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:53

Op het moment sla ik alles af, omdat ik al een leuk Fjordje heb en niet genoeg tijd en geld heb voor een tweede paard.

Maargoed; stel dat ik op zoek zou zijn naar een paard:
Ik vind Spaanse paarden/PRE's wel ontzettend mooi, maar deze hebben een bijpassend temperament en ik weet niet of ik daar op het moment genoeg ervaring voor heb. Toch zou ik zo'n paard niet afslaan als ik er eentje zou tegenkomen met het juiste (koele) karakter!
Verder ook erg leuk, maar waar ik bij zou twijfelen: Quarters, Paints en Appaloosa's die een leuke aftekening of kleur hebben.
Wat ik echt niet zo gauw zou aanschaffen, maar wat ik wel erg leuk vind zijn mini-paardjes of gewoon een kleinere maat pony's (denk Welsh A) met een leuke aftekening/kleur. Ik heb het idee dat ik daar gewoon niet zoveel mee kan; ik heb geen ervaring met mennen en alleen maar 'tutten' aan zo'n beessie word ik denk ook snel zat.

wheaty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:58

PRE's ,gewoon geweldig vind ik ze , zeer geschikt voor de hoge dressuur ,
maar ik ben en blijf een arabieren fan , trouwens kan je ook best heel leuk mee dressuren ;)

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:59

Arabische volbloeden poeh.. ja daar kan ik nog steeds van kwijlen. Ze zijn mij echter te duur en te gevoelig.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 19:05

Een knabstrupper, met mooie vlekken! Omdat ik ze niet kan betalen en eigenlijk het liefst gangenpaarden rijdt! Ik zou ook graag een zilverappelbruine Rocky mountain horse hebben, maar ook die zijn voor mij te duur! Ik heb een lateraal (töltend?) paard, stekelharig vos, ramshoofd.. Niet mooi maar lopen dat ze kan!!