Mustang?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:35

Yep, de 1e en 4e hebben roan op basiskleur zwart, blue-roan dus, de laatste is bay-roan of ook wel strawberry roan. Enne...zwart niet veel voorkomend? Zie mijn profiel. :D Buckskins hebben trouwens ook als basiskleur zwart. ;)

Ik ga even een gokje doen!
1, 3 en de laatste zijn Quarters... Am I right Cassidy?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:47

Wat een prachtige paarden in je profiel, Skippi! Wow!
Maar die is toch niet zwart? Koffievos meer? Of doel jij nu echt op de basiskleur? Ik doelde namelijk op de echte kleur zwart, zoals op die foto die Cassidy plaatst... Ik ken maar 2 echt zwarte quarters..

Pff, blijft ingewikkeld die kleuren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 17:39

Nee hoor, [naam] is zwarter dan zwart! 's Zomers bleekt ze uit in de zon, vooral op plekken waar ze zweet, maar echt hoor...ze is hardstikke zwart! ;)

Je spreekt meestal over een 'basiskleur' als er verdunningsgenen over heen komen, zoals bij een Bay: zwart als basis + agouti, of een buckskin: zwart als basis + agouti + creme. [naam] is enkel zwart, [naam] zwart met agouti en creme. Die zwarte op de foto, en [naam] ook, hebben dus ook als basiskleur zwart en geen verdunningen. ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 01:05

De eerste, tweede en laatste zijn Quarters, de rest is Mustang.

Ook bij Quarters heb je er bulletjes tussenzitten, en ook bij Mustangs krielkipjes. Een grof hoofd is niet meteen een Mustang. Een luxe hoofd niet meteen een Quarter. Staar je niet blind op de aparte kleuren zoals zwart, roan enz, die komen ook bij de Quarters voor. Tot de wildkleuren aan toe.

Ik kan me voorstellen dat je de manier van opvoeding heel intrigerend vindt, maar aangezien ook de Mustangs afstammen van Spaans bloed en de nodige volbloeds die door de jaren heen zijn ontsnapt, of met opzet bij een kudde zijn gezet, onloopt het elkaar echt niet zoveel. Maar zelf binnen de Mustangs heb je specifieke types. Kijk maar even op de Bokt Wiki of zoek op Google naar wat informatie over de Kiger Mustangs, of de Nokota Mustang. Het zwarte paard bij de foto's die ik geplaatst heb, is een Kiger, de blue roan met de ruiter op zijn rug een Nokota.

En mag ik nog even een kleine opmerking maken over het feit dat de TS verliefd is geraakt op de Mustangs die je in cowboyfilms te zien krijgt: dat zijn toch negen van de tien keer allemaal goed getrainde en opgeleidde Quarter Horses...

Anoniem

Re: Mustang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 06:58

Hee, toch 2 vd 3 goed! :D

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 07:11

De paarden in cowboy films zijn bijna altijd Quarterhorses of Appendix QH. Dus als je daar verliefd op bent, kun je idd beter een QH kopen.
Mustangs habben niet echt een "type", het is meer een verzamelnaam voor wilde paarden. Er zijn kleintjes, grote, grof, fijn, allerlei soorten, types en maten! Ze zijn trouwens ook spotgoedkoop, kunt ze hier aan de straatstenen niet kwijt! Maarja, QH zijn hier ook goedkoop ;)
Zoek maar op www.dreamhorse.com

Wij kunnen weer geen goedkope Friezen of KWPN paarden kopen...

Mawrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 10:17

Cassidy schreef:
En mag ik nog even een kleine opmerking maken over het feit dat de TS verliefd is geraakt op de Mustangs die je in cowboyfilms te zien krijgt: dat zijn toch negen van de tien keer allemaal goed getrainde en opgeleidde Quarter Horses...

Het is maar een voorbeeld, ik kijk namelijk nooit cowboyfilms of wat dan ook.
En ik blijf gewoon op een mustang, want ik wil echt geen quarter. Want als ik dan eenmaal een quarter heb dan heb ik toch altijd het gevoel dat ik niet helemaal heb wat ik nou eigenlijk wil, en dat vind ik zonde.
Klinkt stom ja, maar zo vind ik t gewoon ^^

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:07

Maar mag ik dan vragen wat je aan een Mustang zo trekt? Het uiterlijk kan het niet zijn, want je zegt dat je er nog niet zoveel hebt gezien, en als je denkt dat je ze hebt gezien is het waarschijnlijk nog een ander ras geweest. Ben je echt in aanraking met een Mustang geweest? Is het het character wat je aantrekt? Of moet het een Mustang worden omdat jij je dat in je hoofd hebt gezet?

Mawrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 11:18

Cassidy schreef:
Maar mag ik dan vragen wat je aan een Mustang zo trekt? Het uiterlijk kan het niet zijn, want je zegt dat je er nog niet zoveel hebt gezien, en als je denkt dat je ze hebt gezien is het waarschijnlijk nog een ander ras geweest. Ben je echt in aanraking met een Mustang geweest? Is het het character wat je aantrekt? Of moet het een Mustang worden omdat jij je dat in je hoofd hebt gezet?

Ja ik ben in aanraking geweest met een Mustang. Ik heb 2 jaar geleden Amerika doorgereist met familie, en omdat ik toen al dol was op paarden hebben we daar heel wat bezocht. Ik heb ook niet gezegt dat ik er nog niet veel heb gezien, juist wel. En het waren echt Mustangs, want de eigenaren hebben me veel over het paardenras verteld en dat maakte indruk op me. Vanaf toen ben ik pas naar de Mustang gaan kijken, dus ik weet echt wel waar ik het over heb..

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:06

Ik weet niet hoor, maar als je een klein beetje zoekt, een mustang heb je vanaf 100 dollar. Geen grapje!
Je hebt dan alleen het transport dat erbij komt.

De paardenhandel ligt hier op zijn gat.

Ik weet een TWH merrie te koop van 15jaar voor 250 dollar, niets mis mee, en super braaf gereden!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:07

Het probleem is alleen dat Mustangs niet geexporteerd mogen worden.
Je kunt ze wel adopteren, maar ze moeten het eerste jaar in Amerika blijven....

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 00:03

Je kunt wel gewoon een mustang kopen, die hoeven hier geen jaar te blijven. Dat is alleen als je van de BLM adopteerd. Voor 50 of 100 dollar kun je inderdaad zo een mustang kopen. Houd er wel rekening mee dat het vaak pony's zijn naar NL maatstaven ;)

Mawrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 01:08

Maar waaaaar kan je ze dan kopen?
Welke site, adres, wat dan ook.
Want dat is uiteindelijk wat ik nodig heb eh ;p

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:19

kijk eens op dreamhorse.com daar staan er zat te koop :)
ik kan je ook in contact brengen met een kennis van mij , zij heeft 2 mustangs en kan je meer over hen vertellen en je helpen zoeken, dat is misschien handiger. Moet je me even toevoegen op facebook.com/wschrievers en dan zal ik je aan haar voorstellen via facebook :)

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:35

Had de link voor dreamhorse ook al gegeven....
Je kan ook kijken op www.craigslist.org, daar staan ze ook vaak op. Of www.equine.com... Gewoon wat Amerikaanse verkoopsites zoeken! We hebben er zat!