Koudbloeden (algemeen)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 16:49

Nee hoor, de vossen van Palm zijn gewoon Belgische trekpaarden (al fokken ze er volgens mij tegenwoordig ook rijnlands bloed doorheen) en mijn vos is gewoon een NL trekpaard. Ze komen alleen minder voor!
Er staat ook een aantal vosse dekhengsten in de dekdienst ;)

Koia

Re: Koudbloeden (algemeen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 19:17

Voeren jullie je KB'tjes ook alleen maar hooi/kuilgras of geven jullie ook brokken? Ik hoorde dat ze graag sober gehouden worden en alleen maar hooi ect. krijgen maar dat lijkt me zo eentonig en ik vraag me af of ze zo alles wat ze nodig hebben wel binnen krijgen? :) ik weet het verder niet dus daarom hoor ik graag jullie mening

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 20:40

mijn veulen en de driejarige staan overdag op een vrij volle weide, snachts op een kaal stuk met hooi (zomerperiode)
in de winter staan ze op het kleine kale stuk met onbeperkt hooi, en krijgen wat kuilmais en voordroog bij
de jaarling krijgt iedere dag een schep veulenbrok (voor 1-3 jarige paarden)
de 3 jarige krijgt 1 schep basisbrok of ponybrok per dag
in de zomer niet iedere dag, in de winter wel iedere dag.
volgende winter krijgen ze wortels, bieten en soms slobber bij.

de doorgereden bels krijgt gras (kale weide, maar vrij groot), ze krijgen een bot hooi voor met drie, stro om te knabbelen, en iedere dag een schep energy sport (sportbrok)
(ze kunnen genoeg gras eten om rond te komen hoor, het hooi is aanvulling)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 22:24

Ze staan nu tijdelijk op een stal in de buurt vanwege de verbouwing van de wei. Daar krijgt Mo ook brokken naast het hooi. Bij ons thuis doen we dat niet.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 22:42

Wij geven altijd muesli zonder melasse, mok verergerd door veel suikers zijn we achter.
Dit hoeft niet voor ieder paard zo te zijn hoor.
Als ze op de wei staan een half schepje als ze gewerkt hebben in de winter 2x een halve als ze niets doen, bij wel werken 's avonds een hele schep (ong 750 gram).
Verder 24/7 weide in de zomer, in de winter kuil en hooi vrijwel onbeperkt.