OKHannes schreef:Jij ziet geen kruisingen ed op wedstrijden die presteren. Prima, dan kom je denk ik op ander wedstrijdterrein dan ik. Ik zie ze met enige regelmaat, tussen de sportpaarden en in een aantal gevallen net zo makkelijk presteren. Ik zag gisdter toevallig een fimlpje van een meid die met haar fjord aardig wat mensen achter zich heeft gelaten en lichte tour heeft gereden, met haar fjord. En hier op bokt zitten nog een aantal mensen met haf en fjord die hoger rijden (Z+).
Waar ik broertje dood aan heb is opmerkingen dat alleen een KWPNer in de sport kan presteren en dat een kruising leuk is voor recreatie. Sorry maar dan ben je net zo kortzichtig als een eerdere poster. Tuurlijk als je ambities hebt om hoog in te eindigen, zal je verder komen met een sportpaard met bewezen goede lijn (maar dat hoeft ook nog een eens weet ik van een (top)fokker; hangt van de werkwilligheid en karakter van paard icm met jou capaciteiten af).
Als jij bewust hiervoor kiest, prima. Jouw keuze. Maar je impliceert dat kruisingen ed nergesn voor geschikt zijn als t om sport gaat.
Echt werkelijk waar, bull! Als jij mijn paard ziet zou je nog een eens zeggend at t een kruising is....je zou zeggen dat het een samber is.......maar dat maakt me geen drol uit, ik ben voor zijn karakter en uitstraling gevallen.
Ik zeg nergens dat een kruising niet kan presteren in de sport...ik zeg dat ik ze niet zie.
Kijk even op de startlijsten...(dressuur/springen/samengesteld/mennen/endurance) wat domineerd daar? Juist de verschillende sportstamboeken. In de endurance zie je paarden van allerlei verschillende afstammingen Maar al in de L2dresuur beginnen de KWPNers te domineren springen exact hetzelfde)
Verder zeg ik dat een KWPNer ook een kruising is.
Ik Impliceer dus helemaal niets ik laat de cijfers voor zich spreken.