ik mag een eigen paard!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 18:56

Only_Hellen schreef:
Zirano schreef:
Je moet dan wel n draver nemen die nog nooit in een koers heeft meegelopen

Hoeft niet hoor. Ik las pas geleden nog een verhaal dat iemand haar uitgekoerste draver nu M1 mag starten. En er zijn toch wel aardig wat uitgekoerste dravers, die lekker meedoen in de endurance.

Maar als je Z-ambitites hebt, zou ik geen draver kopen. Uitzonderingen zullen de regel bevestigen.

tja, maar hoe eerlijk is dat?
In de meeste gevallen hebben dravers veel moeite met dressuur en vraag je dus wel veel van je paard.
Ook zullen ze ivm hun beweging etc niet kunnen concureren met paarden die goed kunnen bewegen, waardoor je sneller geen prijs zou kunnen behalen als de overige ruiters ook redelijk/goed kunnen rijden.
Dat is dus zwaar voor je paard en voor jezelf....
Uitzonderingen zijn er altijd!

Aelin

Re: ik mag een eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 19:49

Ik ben geen ruiter met dressuurambitie's springen vind ik leuk maar echt wedstrijden hoef ik niet te rijden! ben meer voor de recreatie!
er zitten echt supper leuke rassen tussen. Ik kan ook niet wachten tot het zover is!

SelinaSavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 21:05

Gaa voor een draverr +:)+ +:)+ +:)+

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 21:05

Super tof! :D
heel veel succes en plezier met uitzoeken! :)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 21:26

Kelly1992 schreef:
Ik ben geen ruiter met dressuurambitie's springen vind ik leuk maar echt wedstrijden hoef ik niet te rijden! ben meer voor de recreatie!
er zitten echt supper leuke rassen tussen. Ik kan ook niet wachten tot het zover is!

Maar zoals gezegd kan dit nog wel veranderen bij je eerste paard en op jonge leeftijd. Onderschat dit aub niet.
Misschien blijft het hetzelfde, maar vaker ga je jezelf meer ontwikkelen en kan het zijn dat je graag andere dingen zou willen gaan doen met je paard.
Het is erg fijn als je paard allround is, terwijl je ook gewoon hetzelfde kunt blijven doen.

Ik wil je niet sturen hoor :n
Ging eigenlijk er alleen maar op in, omdat ik het advies niet correct vond. Dravers zijn leuk, maar niet erg geschikt voor dressuur of springen.

SelinaSavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 21:27

je moet doen wat jou goed voelt.
iedereen kan we wat zeggen maar het word jouj paard hee ;)
iedereen vind wat anders leuk.
zoals ik helemaal gek ben van dravers :D

J_C_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 21:28

Gefeliciteerd!!

Ik zeg: IJSLANDER!:) Je hebt ze in alle soorten en maten, dus er zit er zeker eentje bij die aan jouw eisen voldoet.

Maar veel beter is nog heel ruim gaan oriënteren. veel verschillende paarden(rassen) uitproberen bijvoorbeeld.

Veel succes:)

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 21:34

Echt iedereen zegt iets anders, grappig om te zien..
Ik zeg nog steeds Haflinger.. Die voldoen aan al je eisen, veelzijdig, leuk karakter, breed..
Ik vind ze ook super mooi ! :+:

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 21:39

Superwoman ik ken dus dravers die dus wel in De L1 en de M1 zitten dus als jij dat geen dressuur vind ook een sprongetje van 70 cm wordt door die paardjes met gemak behaald.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 21:40

Uitzonderingen zijn er altijd, maar over het algemeen is het wel lastiger.. ;)

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 21:56

Ik zou ook zeggen een draver.
Heb zelf mijn eerste paardje gekocht toen ik 18 was: een 4 jarige draver die 4 koersen had gelopen en alleen zadelmak was, verder nog niks mee gedaan.
Nou rij ik western maar ze loopt erg netjes dus het zou me niks verbazen als ze ook een prima dressuur proefje neer zou kunnen zetten na wat oefening. Verder is het een heerlijk buitenrijd paardje en af en toe springen gaat ook super!

Wat je kan doen als je je spaarpotje vol genoeg hebt: gewoon internet afstruinen om te kijken wat er te koop staat, misschien blijkt jouw droompaard wel een kruising te zijn die je zelf nooit had kunnen verzinnen ;)

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 22:11

meid je moet gewoon kijken waar je tegen aan loopt!
ik zou als ik jou was gewoon beetje rondkijken en niet bij het eerste het beste paardje gelijk stoppen en kopen, kijk eerst verder!

een tip: ik had je toekomstige paardje wel laten keuren, zodat afwijkingen zijn uitgesloten, voorkomt echt een hoop narigheid! :)

aadburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 22:31

Ik zeg ook Groninger! De gewenste maat voor een Groninger is trouwens 1.63-1.64 dus de maat hoeft geen probleem te zijn. Wij hebben er zelf ook een paar en daar kun je alles mee: dressuur, springen, SGW, het zijn paarden waar menig basisruiter prima mee uit de voeten kan! Kijk maar eens op http://www.groningerhorses.nl daar zitten veel gebruikers en eigenaren van Groningers.
Veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 09:19

DDW1190 schreef:
superwoman schreef:

dressuur en springen?
Nou, daar zijn het meestal geen sterren in en zou ik daarvoor zéker niet aanraden...

nee daar dacht ik ook al aan, misschien recreatief een leuk sprongetje maar de meeste worden zeker niet voor wedstrijden gebruikt.

Pardon? mijn DRAVER haalt toch echt de 1.25 hoor ;) en spring prima! mooi voorzichtig en een B/L parcours kan ik makkelijk met hem springen. Hij is nu 5 dus het kan nog beter worden! Verder heb ik al een aantal dravers M2/Z zien lopen ;)

Dus wat je zegt klopt echt niets van.. Waarschijnlijk heb je ook geen ervaring met dravers dus snap ik niet dat je daar je mening over geeft ;)

DDW1190 schreef:
DDW1190 schreef:
ik zou niet na een ras kijken, maar gewoon naar het type paard waar je tegen aan loopt en wat qua karakter bij jou past!
trouwens heel leuk dat je een eigen paard hebt, misschien kun je al vast spulletjes via bokt hier kopen!

maar als ik jou was had ik wel een paard type gedaan zodat je er heel lang mee kunt doen!
een draver had ik zoiezo niet gedaan, want de naam zegt het al.
en ze zijn ook niet voor niks zo goedkoop!

Oh? dravers kunnen niet galloperen? nou de mijne wel hoor. En ze zijn zo goedkoop omdat er veel niet geschikt zijn voor de baan. Dan is het de slacht of particulier, En dravers hebben een redelijk slechte naam dus dan worden ze goed koop ja..

De TS zegt reacreatie te willen rijden met af en toe een sprongetje en dressuur, En misschien een wedstrijd endurance. En laat het nou net zo zijn dat Dravers zeer geschikt zijn voor endurance, Mijn draver is vorig seizoen voor het eerst gestart en is al een aantal keer hoog in de lijst geindigt! Dus roep niet dat ze niks kunnen. En al helemaaal niet over een ras waar je waarschijnlijk geen ervaring mee heb!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-02-10 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 09:21

Keuren laat ik zowiezo doen.
over dat ik misschien nog wel zou veranderen en hoog de sport in wil? dat zou ik me paard niet aan doen. Ik ben meer van het bitloze en vrije rijden ik moet er niet aan denken dat als ik ook Z amibitie's heb een stang trens in moet duwen. (hiermee wil ik niet zeggen dat ik er echt tegen ben maar het is gewoon niks voor mij).

Ik ga gewoon kijken en ik denk dat ik vanzelf wel een paardje tegen komt wat klikt.

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 09:22

aub geen ruzie gaan maken!

Ik ben het er meeeens dravers zijn supper leuke diertjes. Het is niet per definitie dat ze niet kunnen springen.

Je hebt wel eens een draver die supper goed kan springen
en je hebt ook wel eens een kwpn die niet kan springen. Het verschilt per paard.

maar ga daar aub geen ruzie over maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 09:27

ik zal er nu ook over op houden :) wil niet dat jou topic opslot gaat...

ik kan het alleen niet hebben als mensen het over dravers gaan hebben(in negatieve zin) en vaak niet eens ervaring met het ras hebben..

Dus DDW1190 als je nog iets terug er op wil zeggen graag via PB dan blijft het topic iig on-topic

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 10:37

Anoniem schreef:
ik kan het alleen niet hebben als mensen het over dravers gaan hebben(in negatieve zin) en vaak niet eens ervaring met het ras hebben..

Ik ook niet hoor. Maar goed. Het zijn vooroordelen, en omdat ze na een koerscarriere, steeds vaker worden omgeschoold als rijpaard, zullen we ze ook steeds vaker tegenkomen in alle verschillende disciplines.

TS, heel veel plezier en succes met je zoektocht.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 10:59

Only_Hellen schreef:
Ik ook niet hoor. Maar goed. Het zijn vooroordelen, en omdat ze na een koerscarriere, steeds vaker worden omgeschoold als rijpaard, zullen we ze ook steeds vaker tegenkomen in alle verschillende disciplines.

TS, heel veel plezier en succes met je zoektocht.

Waarom kom je ze steeds meer tegen in andere disiplines denk je?
Dat kan natuurlijk komen omdat ze wel allround zouden zijn
Al kan het ook zijn dat mensen een relatief goedkoop paard kopen voor recreatie en later vervolgens toch graag meer dan recreatie willen... ;)

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 11:50

Ik zou er graag op in willen gaan, maar vind het niet aardig voor TS om haar topic hiervoor te gaan gebruiken.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:22

PP -> RP

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:24

Anoniem schreef:
ik zal er nu ook over op houden :) wil niet dat jou topic opslot gaat...

Dus DDW1190 als je nog iets terug er op wil zeggen graag via PB dan blijft het topic iig on-topic

ik heb zelf nog nooit een draver gehad (gelukkig niet en zou er ook nooit komen).
ik vind de dravers die ik heb gezien (dressuurmatig) totaal niet zuiver lopen!

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 17:33

DDW1190 ik had gevraagd om hier niet meer verder op in te gaan.

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 19:51

Ik zou je niet perse gaan oriënteren op een ras, maar op een paard, met alle kenmerken die jij genoemd hebt. Ik was vroeger altijd gek op koudbloeden (nog steeds eigenlijk) maar ik ben helemaal gelukkig met een KWPN'er. Kijk dus niet alleen maar naar het ras, het is wel een belangrijke factor omdat bepaalde rassen bepaalde eigenschappen hebben, maar niet het belangrijkst omdat het niet altijd overeenkomt.

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 20:17

Een Fjord! ik ken een paardje die precie aan die beschrijvingen voldoet maarja die is niet te koop