Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
stef schreef:idd vraag ik me soms af waar mensen hun (niet zelf gefokte) kruising op baseren.
Bijv op pag 1 wordt een (ontzettend mooie trouwens!) lipi x welsh x arabier getoont. Alleen is deze bont. Waar komt het bont dan vandaan? Want alle 3 deze rassen erkennen geen bont, en om bont te zijn, moet ie minimaal 1 bonte ouder hebben.
Ik heb een beetje het idee dat er vaak geroepen wordt: Als ie bont is --> tinker of paint kruising. Als ie heet is met een sjiek koppie --> arabier kruising. Als ie veel knieactie heeft --> hackney kruising, als het klein en harig is --> shet kruising.
Zolang je niet weet wie de ouders zijn, weet je ook niet wat voor bloed hij/zij voert
Zinzi_jewel schreef:ooh die bonte fjordGaaf dier ... Zag wel meer knappe knollies voorbij komen .
Mijn Kruising is in de maak en wordt rond 21 mei geboren het zal een kruising gelderse moeder x Friese vader worden
Ps bij ons op de stalling staat een gestippelde fjord ook een gaaf dier ...
stef schreef:nee, dat bedoel ik niet.
je geeft aan dat je paard een kruising is tussen een lipi (dragen geen bont gen), een welsh (dragen ook geen bontgen) en een arab (dragen ook geen bont gen).
Jou paard is overduidelijk bont, dus moet er nog ergens iets anders doorheen zitten. De moeder is bont, maar hoe komt die dan aan het bont gen? Is hele simpele kleurengenetica, meer niet
stef schreef:nee, dat bedoel ik niet.
je geeft aan dat je paard een kruising is tussen een lipi (dragen geen bont gen), een welsh (dragen ook geen bontgen) en een arab (dragen ook geen bont gen).
Jou paard is overduidelijk bont, dus moet er nog ergens iets anders doorheen zitten. De moeder is bont, maar hoe komt die dan aan het bont gen? Is hele simpele kleurengenetica, meer niet
SaraB schreef:Ik vind de Tinker x arabier kruising van Kitty super leuk! Lijkt mij een goede paard voor endurance?