Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kaatje89 schreef:Ze is idd heel mooi WouOele
Ze is ook geen lelijke jaarling ofzo![]()
Is trouwens wel een erg leuke verrassing
xXEviIXx schreef:Snoevie schreef:maar als je meer van dat soort volbloedachtige paarden houdt,dan kies je toch voor een ander ras als een fjord?
ik hou meer van zuivere rassen,met die rare kruisingen kunnen soms vreemde verhoudingen komen,dus waarom dat risico nou nemen,alleen omdat je dat 'mooier' vind?
tuurlijk,als je een paard zoekt en een leuke tegenkomt op marktplaats.....maar ik vind het anders dan mensen bewust zo'n kruising fokken.
dat snap ik niet.
(begrijp me niet verkeerd,ik vind sommige kruisingen heel leuk,maar ik snap de fokkers ervan alleen niet zo goed)
ik bedoelde eigenlijk dat ik het mooier vind als een koudbloed iets van een warmbloed heeft, warmbloeden heb ik trouwens niks mee. fjordjes en hafies en friesen zijn meer mijn ding
Lante schreef:xXEviIXx schreef:ik bedoelde eigenlijk dat ik het mooier vind als een koudbloed iets van een warmbloed heeft, warmbloeden heb ik trouwens niks mee. fjordjes en hafies en friesen zijn meer mijn ding
Friezen en Haflingers zijn warmbloeden.Fjorden weet ik zo niet trouwens. Deze beide rassen zitten van oorsprong erg veel Ibersiche rassen voor en die komen weer voort uit arabieren met inheemse (zuidelijke) pony's. Even ter info.
Kruisingen met fjorden zijn vaak inderdaad uit verhouding (lelijk van model). Qua kleur zijn ze vaak wel appart trouwens.
Soms zie je echter wel eens een mooie, maar ik zou de gok niet nemen alsik een fjord had.