Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)
[/quote]

kimmie88 schreef:Intervarno schreef:Ik denk dat je voor 3000,- wel iets in die richting zou kunnen vinden
Dat vind ik nogal wat voor een recreatie paard, wat niet behoorlijk hoeft te lopen. Wel verkeersmak natuurlijk. Denk dat je idd al voor 1500 euro een leuke, niet te jong, paard kan kopen, waar je nog jaren plezier van kunt hebben.
Een paard met een schofthoogte van 1.55-1.65 lijkt mij prima, Wel een wat steviger type paard. Het ras maakt niet zo heel veel uit, denk ik, als het maar koel in het koppie is.
Off topic..Wat leuk trouwens dat je het rijden weer wilt oppakken om samen met je vrouw te kunnen rijden. Wilde dat mijn vriend dat deed
Ik heb het hier over een KWPN van rond de 10 jaar, 100% verkeersmak etc. en 100% gezond! (dus geen kleine bemerkingen en stalgebreken). Voor 1500,- zul je zeker ook wat vinden hoor, maar dan kom je snel op een wat ouder paard (>15) of wat (kleine) gebreken. Als je dat niet wilt, zul je er wel iets van 100,- bij op moeten tellen. Als je een paard zoekt dat behoorlijk moet lopen zit je nóg een prijsklasse hoger
want ik begin na het lezen van dit alles toch weer nieuwe inzichten te krijgen.
)cymo schreef:Het belangrijkste is een gezond paard, zadelmak, verkeermak, lief voor onze Welsh en recreatief te berijden.
Moet lukken, toch? Zo extreem zijn deze "eisen" niet.
superwoman schreef:Ik vind je eisen vrij simpel en denk dat het verstandig is om daar verder over na te denken.
Helaas moet je bij het kopen van een paard veel vragen om zo aan je onderzoeksplicht te voldoen én dwaling te voorkomen.
Loopt leuk tussen de koeien zo. Alleen het eigenwijze kan een struikelblok zijn; ik weet niet in hoeverre het dan gaat om een zeer zenuwachtige ruiter of om een zeer eigenwijs paard.
__Charlotte schreef:Ik vind haflinger niet altijd geschikt als beginnerspaard eerlijk gezegd, al word deze hier wel regelmatig aangeprijst. Zijn erg leuke pony's maar vaak wel erg sterk, eigenwijs en ondeugend. Leuk als je ermee om kan gaan, minder als je beginner bent imo. Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Maar per definitie vind ik het niet een leuk beginners paard.

cymo schreef:Alhoewel ik hier al een beetje bang voor was komt het toch als een tegenvaller. Natuurlijk heb ik sinds het begin van dit topic me veel ingelezen en kwam alras tot de ontdekking dat mijn idee over "even en paardje kopen en lekker buitenritten maken" een beetje naief was.
Het zo als reactie te lezen wordt uitermate gewaardeerd, maar is toch wel even slikken. Je wordt weer met beide benen op de grond gezet.
Heb ik gelijk weer een vraag die aansluit bij dit topic:
Als ik lees "een recreatief paard" heb ik het dan goed dat dit een paard is dat de drie basisgangen kent en waar je dus lekker een buitenrit op kan maken? (Uiteraard wordt het paard ook gelongeerd in een bak en wordt er in de bak op gereden). Al die dressuur interesseert me absoluut niet en het paard hoeft echt niet kruislings in galop een salto te kunnen maken.
PureSylk schreef:__Charlotte schreef:Ik vind haflinger niet altijd geschikt als beginnerspaard eerlijk gezegd, al word deze hier wel regelmatig aangeprijst. Zijn erg leuke pony's maar vaak wel erg sterk, eigenwijs en ondeugend. Leuk als je ermee om kan gaan, minder als je beginner bent imo. Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Maar per definitie vind ik het niet een leuk beginners paard.
Tsja.. Sommige haflingers moet je niet hebben, maar dat geldt natuurlijk voor elk ras.
Volgens mij is de gemiddelde haf een prima beginnerspaardje. Zooo eigenwijs zijn ze nou ook weer niet (In ieder geval niet altijd xD)
beantsje schreef:Even een vraagje; hoe ervaren is je vrouw in het kopen van een paard, in hoeverre kan ze jou daar zinvol in begeleiden?

PureSylk schreef:Tinker lijkt inderdaad een prima keuze te zijn
Zijn vriendelijke paardjes, en geschikt voor lange mensen
Toch, als je de ideale haflinger vind (wel minimaal 1.47 dan) zou ik er gewoon voor gaan. Haflingers kunnen echt liever zijn dan dat ze bekend staan, en mijn vriend (1.90m) heeft zeer regelmatig gereden op mijn vz. haf, en dat zag er toch best prima uit