Zo zie ik geen Arabofries rondlopen in ieder geval
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Lante schreef:Het Haflingerstamboek weet al jaren de gevolgen van het inkruisen van arabisch volbloeden. Misschien was het handig geweest om eerst daar eens te gaan vragen waarom ze gestopt zijn en haflingers met een zo laag mogelijk ox percentage zelfs een pré is geworden?
_YoOtje_ : Hoeveel "echte friezen" heb jij dan gereden? Ik ken er genoeg met genoeg uithoudingsvermogen. Ik vind dat je één arabofries hebt gereden je nog niet genoeg ervaring hebt met het experiment om ook daadwerkelijk conclusies te kunnen trekken.

) maar wat een paard was dat zeg
Zeker hier in zeeland zie je ze amper, die hengst heb ik maar 1 keer gezien, maar ben helaas zijn naam kwijt...
Thioro schreef:Waar ik een tijd gereden heb waren ze een tijdje nogal into friezen, nu zijn ze weer overgeschakeld op gewone warmbloeden. Ze hadden zelf 2-3 jonge friese merries die zowel voor de kar als onder zadel gingen en verder was het er nog een komen en gaan van friezen (opleren en weer verkopen).
Ik heb zelf ook met de friezen gereden en het is niet echt mijn ding. Ze zijn meestal wel braaf en leuk om basisdressuur mee rond te huppelen maar ik vond ze stuk voor stuk meer show verkopen dan gewoon serieus werken. Nu goed, is gewoon mijn mening, wil niet zeggen dat het slechte paarden zijn.
Qua conditie konden ze idd wel ritten aan van meerdere uren en wedstrijden etc, maar daar kroop dan wel veel training, krachtvoer en beleid in.
Die mensen vonden toen zelf ook wel dat hun friezen een redelijke conditie hadden. Tot ze een keer een 2-span haflingers hadden die je zo ongetraind en zonder krachtvoer uit de weide kon plukken en de getrainde friezen er met gemak uitliepen.
Ze hebben hun merries gedekt van een arabofries om dus een energieker paard te krijgen, voornamelijk om later mee te gaan mennen. De veulens zijn nu 15 maanden dus er valt nog niets over te zeggen, maar we zullen wel zien of het een goede keus geweest is.
De foto van de Fries bovenaan, is veel beter. Arabesk schreef:Ik vind ze vreselijk. Langbenige zwarte stelten. Vind er niks aan. Nog even en alles is arabo... De haflingers zit tegenwoordig veel arabier in, dus je krijgt gele huppelpony's met witte manen. Nu zwarte huppelpaarden met zwarte lange manen.
Koop dan óf een arabier óf een echt paard.
*sprak een arabieren bezitster die verder niks met arabieren heeft*
Maar inderdaad, dezer dagen gebruiken ze overal arabieren om het paard toch maar wat te 'verfijnen' maar heb hier nog niet veel goede producten uit zien komen.
Jildau schreef:Dat is echt een kwestie van smaak en verschillend per paard, zoals dat ook bij de Friezen is. Als ik het broertje van onze Arabo hier in de bak rond zie hobbelen ziet dat er echt super uit voor zo'n jong paard, die loopt echt heel mooi.
Jij (en meerderen met jou) vinden ze niet mooi en ik (ook met anderen) weer wel. Dat heb je met alle rassen en dat blijf je altijd houden. Gelukkig ook maar dat niet iedereen hetzelfde paard mooi vind.