Ik sluit me geheel aan bij laura1986. Ik heb ondertussen 20 jaar paardenkennis opgedaan en wilde al een paard sinds dat ik het woord kon zeggen. Ik ben eindelijk sinds een week de trotse eigenaar van een Connemara. Zeker een aanrader, maar zorg dat je je goed informeert van tevoren. Onder ieder ras zijn heethoofden en coole goedzakken. Ga voor een ouder paard, het ras maakt niet veel uit. Bijna ieder paard kan wennen aan een jaar rond buiten staan, daar zijn altijd manieren voor, maar! Leer eerst zelf veel over paarden. Ga op veel verschillende plaatsen kijken, informeren, zoek desnoods een verzorgpaard in de buurt. Je leert nergens zoveel als bij een eigen verzorgpaard of een eigen paard. Maar eht is een flinke kostenpost, er komt meer bij kijken dan een hutje bouwen en een stukje gras hebben. Vindt je het echt wel leuk om IEDERE dag de zorg op je te nemen, van poep scheppen tot omheining fixen? Het is helaas niet alleen maar leuk rijden... Hoe dan ook ,veel succes met je keuze en heel verstandig dat je er nu al over nadenkt!