Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
suleilitha schreef:Het is óf een Barouche óf een jachtwagen, maar dat is moeilijk te zien omdat hij deels gedemonteerd is. (zo mist o.a. de kap) Wel weet ik zeker dat het een wagen is van Duits/Oostenrijkse makelij.
Zit er een langboom bij of een gewoon lamoen?
Zowiezo is dit een wagen die te groot en te zwaar is voor één pony, je komt dan dus toch al snel aan een dubbelspan ponies, of een groot paard.
Edit: gevonden in een boek, het gaat om een Duitse jachtwagen. En die hebben geen kap. Wel hoort er nog bekleding in, als de wagen straks af is.
Nog een keer aanpassen, de ijzeren "hoepen" worden doorgaans bij dit soort wagens vervangen door rubber, misschien is dat ook een idee voor jullie.
xxmyrtheexx schreef:ik denk niet dat mijn vader zin heeft om 1200 km te gaan rijden met 80 km/h we gaan binnenkort waarschijnlijk een noriker bekijken.. ben benieuwd..
Sies schreef:ik zou zeggen welk ras niet?
In principe kan ieder paard beleerd worden voor de kar.

suleilitha schreef:Even lezen
TS heeft foto's van de koets geplaatst, een oude Duitse jachtwagen, en een Haflinger is echt te klein voor dit type rijtuig, tenzij je er gelijk een span voor zet, dan is het nog te doen... maar dit type koets valt niet in de categorie ponywagens
suleilitha schreef:Een Fries voor een jachtwagen is inderdaad prachtig, hoewel een mooie tuiger ook zeer zeker niet misstaat!!!
suleilitha schreef:Hihi leuk maar dat is geen jachtwagen