Voor een lesje van EK komen wij onder onze steen vandaan. In de buurt van Leeuwarden.
Nog een Friese Connie wat leuk Robin nogsteeds kreupel maar maandag gaan we naar een fysio die hopelijk wat kan vinden. Als hij weer goed is kunnen we misschien wel carpoolen? Ik woon vlakbij holwerd.
Birgit01
Geplaatst: 28-10-17 20:28
Knap hoor EK! Ziet er echt netjes uit!
En hier 2pers uit Zeeuws-Vlaanderen ( iemand de film ‘weg van jou’ gezien?)
Bij die manege Meulendijks, waar toen de internationale hengstenkeuring was, kun je ook goed les combineren met buitenrit. Mijn dochter is er later op ponykamp geweest, mooie omgeving! Maar waarschijnlijk niet centraal genoeg.
esje007
Geplaatst: 29-10-17 08:27
Manege Meulendijks is voor mij vlak bij. Inderdaad kan je van daar prachtig op de strabrechtse heide rijden. Maar vanuit het midden en noorden wel ver rijden.
esje007
Geplaatst: 29-10-17 17:26
Vandaag was onsL1 debuut. Nou....dat viel nog niet helemaal mee. Losrijden was buiten op een immers groot terrein waar het behoorlijk hard waaide. Rebel nam zijn favoriete houding aan: hoofd hoog om vooral maar niets van de omgeving te missen en heerlijk hupsen als een hertje. En toen naar de ring. Deze was prachtig versierd met bolchrysanten. Rebel was er van overtuigd dat er leeuwen in zaten. Mijn overredingskracht schoot helaas te kort...dit bleven de hele proef door enge monsters. Ik heb maar stug door gereden, we waren er tenslotte toch.... De tweede proef ging al wel beter, maar ook hier nog veel spanning. Deze kreeg 178pt, dus net niet voldoende voor een eerste wp. Na afloop van de proef Rebel naast de bloemen geparkeerd. ..Volgens mij kan je zien dat hij het er nog steeds niet mee eens is.
EK als ik dat zo zie....dan droom ik nog even verder..echt heel gaaf. ik geloof dat ik een groot scherm voor melody zijn stal zet en hij er de hele avond naar moet kijken VERPLICHT
Les zien Sanne en ik wel zitten, maar niet al te ver rijden en voor het lijstje...Tineke/ Sanne en Melody uit Hooghalen
Esje wat goed dat je gewoon doorgereden hebt, top gedaan toch, ik vind het helemaal geen slechte punten en zeker niet voor een eerste x L1.
Sanne is vandaag het bos lekker in geweest, nieuwe bitje in, enkel gebroken nadat hij de afgelopen tijd op een ongebroken trens had gelopen. hij geeft toch echt duidelijk zijn voorkeur aan. ongebroken trens wilde hij wat lastiger in zijn mond doen met hoofdstel indoen, nu de nieuwe erin, hij snuffelt even en hap en voordat ze de oprit af waren was hij al lekker aan het knabbelen, schuimen en heerlijk ontspannen over de rug. ik denk dat dit m dus wordt
Oh en jacobien, succes vandaag, ik hoop dat je erachter komt wat er aan de hand is met Robin en dat je er wat aan kunt doen.
Marieke33
Geplaatst: 30-10-17 22:25
Wat gaaf die Kur op muziek van Anouck!!!!! Super stoer EK en Punz! En ook leuk dat jullie Kur beloond werd met mooie punten! Dik verdiend!
Jacobien, wat balen dat Robin nog steeds niet in orde is. Heeft de fysio iets kunnen doen voor hem vandaag?
Ik vind je super stoer hoor Esje. Jammer dat je tijdens je proef je niet volledig kon richten op de oefeningen omdat de bolchrysanten toch belangrijker leken volgens Rebel, maar dan vind ik dat je nog heel knap die punten bij elkaar gereden hebt! Ervaring rijker en volgende keer legt Rebel zich er vast bij nee! (en volgens mij zijn die dingen overal in de aanbieding nu, dus ik zou er mooi een paar rond de stal en je eigen bak planten. )
esje007
Geplaatst: 30-10-17 22:55
Haha...beginnen met de bolchrysanten en daarna meteen doorpakken met kerstbomen.
zooo blij!!!! de fysio heeft gelijk wat kunnen vinden. Hij had scheve billen.... helemaal behandeld en we mogen weer beginnen! Rustig opbouwen en goed blijven luisteren naar zijn lichaam. Super blij
Beaut liep fijn vandaag. Klein kanonnetje. Ze is van haar achterijzers af. Toeval of niet maar ze liep heerlijk luchtig in de hand en door het lijf. Boven de sprong mooi basculeren en omdat er honden in een donker bos met knipperlampjes liepen en je de honden niet ziet maar wel het geritsel, daar word je natuurlijk heet van. Kop erop :’) Uiteindelijk dat kunnen omzetten in terugschakelen en met die frisheid je reet eronder parkeren.
koetjeboe
Geplaatst: 01-11-17 22:34
Ik snapte maar niet waar iedereen het over had wat betreft EK en jou jou. Maar had ff een bericht gemist. Super super vet, echt heel mooi om te zien. En die wissels
Ik had vandaag echt een geluks momentje met rex. Eigenlijk blijft ik geluks momentjes hebben. Vorige week lekker een bosrit wezen rijden halverwege pauze gehouden.
zondag een klein crossje gereden met spring parkoers en dat ging super. Ik moet alleen echt aan mijn houding gaan werken. Krijg pijn aan mijn enkels als ik de foto's bekijk.
En vandaag gewoon een heerlijke flinke buitenrit gemaakt met een super voorwaardse rex. Ik reed lekker bitloos en het voelde zo fijn, ben zo gelukkig met hem.
Ik merk dat hij ook steeds beter in zijn vel zit. Hij bokt nu steeds vaker uit joligheid, en dan maakt hij er een gek gilletje bij. Hij is niet meer zo tammetjes.
Volgende week fysio ben benieuwd want hij lijkt zijn achter benen niet goed op te kunnen tillen. Bij de smit was vorige week drama met beslaan. En hij sleept behoorlijk met achter benen. Dus ben benieuwd wat er vast zit, zijn rug is helemaal ongevoelig. En mijn fijne endurance zadel past steeds beter dus rexie word breder en er komen meer spieren op.
Birgit01
Geplaatst: 03-11-17 22:29
Wat een leuk plekje voor een tussenstop Koetjeboe! Klinkt alsof je echt geniet van je nieuwe paardje! Hier heel de week niks kunnen doen, omdat het helaas al donker is als ik thuis kom. Zelfs weer mest ruimen met een hoofdlampje op Gelukkig na dit weekend lekker vakantie! En vanmiddag hebben de kids een lange buitenrit kunnen maken. Helemaal naar België ( maar 4km vd grens)
Punz
Geplaatst: 04-11-17 00:01
Ik wordt altijd blij als ik Pandora zie. Idioot he... ze heeft hier maar een half jaartje gestaan, maar dat was genoeg om haar voor eeuwigdurend erg leuk te vinden. Het is zo'n schatje.
Koetjeboe: pauze plek ziet er geweldig uit!
Heb vanavond zelf mogen genieten van een les van Eline. Op de Aalten Fair is dit jaar min of meer spontaan een lesgroepje ontstaan, van wat Connemara eigenaren/ruiters ( en ok, inmiddels ook wat vreemdgangers), die ci een keer per maand les krijgen van Eline. We regelen dan een locatie, en hebben dan na elkaar in tweetallen les..
En joohh Ik heb zo verschrikkelijk fijn gereden vanavond. Kon misschien wel voor het eerst zélf Jou naar het punt toe rijden dat hij echt heel erg fijn wordt. Geoefend met het schoudervoor, de contra galop én woohooo "gewoon" een travers gereden... Zo heel erg fijn!!
Echt, beter kan wat mij betreft het weekend niet beginnen
birgit is het daar ook al heuvelachtig met rijden. dat vind ik zelf al tijd zo mooi rijden.
En heerlijk punz dat je zo fijn hebt gereden. Daar kan je vast weer even op teren.
voor die gene die willen weten waar die pauze plek is. het is op de holterberg in overijssel achter restaurant woody's. ik had zelf ook nog nooit gezien dat er paddocks zaten maar ze liggen echt achter het restaurant. Ik ga er vanaf nu vaker gebruik van maken
Birgit01
Geplaatst: 04-11-17 07:49
Helaas geen heuvels Koetjeboe. Vanaf hier is het ong 20 km naar Brugge en Knokke en net zo plat als hier in Zeeland. Wel veel dijken, daar moeten we het maar mee doen!
En Punz. Het het vast nog gekker dat ik het ook leuk vind om jullie te volgen, terwijl ik jullie nog nooit heb gezien! Nou ja, het is natuurlijk wel Pan's zusje!
Beaut was vandaag mee op wedstrijd. BB laag 50-70 (het kijk, weiger en afstand inschatten oefenrondje) en Bb hoog 70-90.
Ik had voor alle zekerheid even een spoortje omgedaan met mini knopjes ipv zweepje.
Thuis ging al braaf, ik kan er nu al 3 keer helemaal alleen laden Inspringen was braaf, relaxed en ze deed onwijs fijn wachten tot ze mocht. 1e parcours ging ook erg fijn, ze bleef mooi wachten en hadden een redelijk goed ritme. Galop mocht een tandje rustiger maar we hadden al een tijdsfout Ze sprong netjes, wel iets hangend voorbeen soms. 1 langsloper op de dubbel, maar meer een oh nee ik ga stappen en over de buitenschouder weg lopen. Geen balken.
2e rondje ging van 1 tm 6 netjes. Bij 6 kwam ze wat dicht, balk mee, overkruist volgende balk mee. 7 en 8 stonden er erg kort op, geen tijd on te herstellen want ze trok giga aan en van 8 naar 9 wilde ze niet remmen dus die namen we ook overkruist Jammer dat we na 6 de focus kwijt waren en de handrem maar ik ben rete tevreden want ze had echt een super ontspannen houding onder me en gewoon geen lelijke weigeringen.
Bb laag:
Bb hoog
Er deed ook nog een kruising connemara mee. Finn van de Zonnehoeve. Leuk dier!
Gaaf zeg wat een leuke dingen allemaal weer. Hier vanmorgen een heel gewoon rondje in de bak, melody is al de hele week voor mij omdat sanne te druk is met school en vanwege het mooie weer en omdat het land toch al kleddernat en kapot is nog even een dagje weide meegepikt ipv paddock en onze lieve zachtaardige melody voelde zich ineens een hele stoere bink