Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bar

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 17:28

Zolang zijn weidemaatje niet aan zijn deken trekt blijft de Amigo echt wel heel.

Die van ons stond altijd met een slopert in de wei. -:(-

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 17:45

Afbeelding

Kareltje mocht vandaag weer alleen mee op pad, ze krijgt het spelletje door en dacht me even uit te proberen door niet stil te staan met opstappen. Helaas hield ik langer vol en zat ik er na 8 min op.
Verder is ze super braaf onderweg en rijden we meeste van de tijd met een half lang teugeltje.

Nog even afwachten met de roodschimmel, spannend. Kareltje heeft ook even tijd nodig gehad, lekker de tijd geven inderdaad.

Tribunals heeft ook lekker gereden en mag dekens passen. Ik zweer ook bij horseware en niet mooi ... ach als het een echte connemara is dan zie je straks voornamelijk modder terug op je deken :-)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 17:47

Lief koppie haha!
Ben wel benieuwd of er mensen bij mij in de buurt wonen? Midden utrecht?

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 18:39

Tribunals schreef:
Knappe kerel, lekker buitenritje gehad net.

[ [url=m/O6I3nU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qFdwmR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ga straks even dekens bestellen, maar twijfel heel erg.. Heb er een 195 en 175 opgelegd voor het passen, 195 Waa natuurlijk een beetje jurk, maar de 175 vind ik eigenlijk aan de kleine kant. Dus ik denk dat ik voor een 185 ga, maar wou toch graag even jullie mening weten. Op deze foto lijkt het wat mee te vallen, maar je zag bijna een stukje buik en het zat ook allemaal een beetje strak voor mijn gevoel. En dan is dit nog een dunne regendeken, dus ik weet het nog net zo niet.. Wil geen deken waar hij is verzuipt maar ook geen deken die schuurt.

Dit is een dunne regendeken 175:

[ [url=m/AC7aZX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vind het zelf net wel, niet niet.. Dus toch maar 185 denk ik maar wou nog wel even om jullie mening vragen :P

Ik ben blijkbaar de enige die deze prima vind liggen :+ , als je 185 neemt gaat hij over de kont nog meer afhangen. De voorkant kun je wel wat losser maken. Ik heb net een deken besteld bij Nika Horseware prima dekens, qua prijs kwaliteit verhouding. Voor Jaimy 175 300 gram met afneembare hals.
Gister een leuk filmpje gemaakt van een vrolijke Jaimy!

pronkjewail

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 18:59

Ik zweer ook bij de horseware dekens. Altijd Rambo gehad maar sinds een jaar of vier ook de amigo dekens. Wel de bravo lijn nemen, de 1200. Zelfs mijn sloper (ruin) hield deze heel, na 4 jaar nu wel aan vervanging toe. Rhino hoor ik vaker dat ze scheuren. Mijn sloper stond in een ruinen groep waar veel getrokken werd aan de dekens tijdens het spelen. Moet wel zeggen dat de Rambo een iets betere pasvorm aan de voorkant heeft door de sluiting.

Oja, ze werken met een liner systeem. Vind ik handig en scheelt geld. Je koopt een regendeken of een lichte deken en 'hangt' daar de liner (soort staldeken) in. Die heb je in meerder uitvoeringen en diktes. Nee, geen aandelen maar ben wel fan *\o/* *\o/* :D

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 19:26

@ Pizza

Ik heb eind van de middag nog verschillende maten gepast en 185 lag het best. 175 zit hem echt veel te strak bij de borst en ook kan je een stukje buik zien.

Leuk filmpje!

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 19:29

Vorig jaar bij decathlon in de solden een winterdeken 300 gr + een onderdeken 200 gr + een losse hals gekocht en dit alles voor 95 € Met 2 jaar garantie ook op scheuren. Onder het mom als ik er 2 jaar mee kan doen is het voldoende.
Mijn hals dar heeft vorig jaar een paard aan gehangen en die ben ik vorige week onder het mom van 2 garantie gaan proberen in te ruilen. En ik kreeg zo een hartstikke nieuwe mee .
Dus met nog een jaar garantie in het verschiet kunnen we nog even verder. En ik was van de pasvorm en kwaliteit super tevreden.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 20:23

Hier ook een absolute Horsware fan. Ben Bar nog steeds dankbaar dat ze me destijds tipte ( was een heel mooie aanbieding ook :) ) Echt de fijnste dekens ook, en inderdaad: het linersysteem is heel erg fijn!

pronkjewail

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 20:26

Kareltje ook mee op pad geweest. Wel super dat ze het zo goed gedaan heeft onderweg. En wat is nou 8 minuten ;-)

Stappen jullie zo op of met een krukje?

En Jaimy door de bocht, scheurmonster! Leuk dier en mooie staart <3

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 20:35

Ik zelf heb ook de Amigo dekens en ben er super blij mee! Ben heeft de 175 en deze gaan bij mij meestal 2jr mee. Er zit vaak wel na een jaar een scheur in of een gesp kapot. Maar voor Ben is het normaal dat hij binnen 3 weken een deken finaal gesloopt heeft. Dus 2jr is echt een yeeymoment! Devil heb ik nu ook onder een regendeken van amigo staan en volgens mij is dit een 185 (ooit is gewonnen). Nu ze eindelijk weer wat spek begint te krijgen wordt deze wel wat te krap. Dus ik vermoed dat zij binnenkort naar de 195 moet. Maar zij is dan ook zeker 1.55 als het niet groter is!

Leuk filmpje van Jaimy!

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 20:49

Ik stap op met krukje, ben niet meer zo lenig en vind het gewoon beter voor de rug van je pony.

Mijn oudste rambo is al 12 jaar oud en nog heel :-)

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 20:53

Ik weet eerlijk gezegd niet welke dekens ik heb of welke maat hahaha. Ik neem als ik een deken koop, gewoon een passende mee en hou hem ernaast :D

pronkjewail; met krukje, vaak heb ik hem op wedstrijd ook meer. Net zoals curly2day zegt, het is beter voor de rug. Wel stap ik van beide kanten op, maar net waar het krukje staat!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 21:06

Yup Hier ook opstappen met krukje. Krukje gaat idd ook mee als ik op wedstrijd ga.
Pizza: Heerlijk, zo'n racemonster.

Verder hier een uitermate tevreden mens:
Afbeelding

Heerlijk gelest met beide pony's! Heb het gevoel dat 3 x pw hardlopen, 1 x pw sportschool (ruiterfit training) en de bemoeienissen van mijn fysiotherapeute/manueel therapeut nu echt vruchten begint af te werpen:
Veel meer conditie, balans en stabiliteit in mijn rijden, veel meer lichaamsbeheersing/coordinatie, waardoor het stap voor stap toch beter gaat in het rijden!! Echt zo blij mee!!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 21:17

Wij thuis ook opstappen met krukje en als ik op wedstrijd ben met het zwartje geeft mam me een voetje.

Punz, super dat je zoveel verschil merkt! Daar doe je het voor. :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 21:22

Kareltje heeft ook een heksenlook. <3

Wat kan Jaimy strekken. :wow:

Stap op zonder krukje. Met is gewoon beter.....maar ja dat stil staan hè. :=

Tof Punz dat je profijt merkt van alle arbeid. +:)+
Laatst bijgewerkt door SkyMarian op 23-09-15 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 21:23

hier stap ik ook op met een krukje, de eerste 2 dagen vond melody het maar wat n gek ding en liep ie ervoor weg, dus ik mooi dat krukje iedere keer oppakken en weer naast m zetten, nou na twee dagen bleef hij mooi staan en nu is t geen enkel probleem meer. onze dochter geef ik altijd een voetje als ze gaat rijden.

wat heerlijk punz. goed bezig zeg, wat ben je fanatiek en sportief bezig!!

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 21:27

Ik stap ook altijd op met krukje. Alleen bij de jonge pony's stap ik de eerste paar weken zonder krukje op. Zodat ze dat leren en dat dus niet eng is. Als ze dit netjes en correct doen komt het krukje je erbij!!

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 21:28

Goed bezig Ria!!

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 21:45

Wat goed Ria! Ik volg met veel plezier je statussen op facebook, vooral wat/hoeveel eten je dan verbrand hebt :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 21:48

:D Schokkend is dat hè?

Is echt het eerste wat ik doe als ik na een training aan het uitlopen ben... Het aantal verbrandde calorieën ( weergegeven door looptijden.nl) googelen.. _O- _O-

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 21:55

Klopt, en dan ben ik niet eens degene die al die kilometers maakt :D
Het schema heb je ook van looptijden.nl?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 21:58

Nee, het schema heb ik gekregen van een verpleegkundige die bij mij in de kliniek werkt.
Superschema. Laat maar weten als je belangstelling hebt, dan zet ik het hier neer..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 21:59

Hier ook een rhino rambo fan!!!!!!!! Ik heb voor Mellow 185 gekocht omdat anders zijn billen bloot lagen. Hij is verwend hij heeft een rambo lite en rambo optimo van mij gekregen dit jaar. Hopelijk past de merrie de 175 wel qua lengte. Anders zit ik met splinternieuwe rhino medium en heavy. Haha. Ik moet alleen nog de stal/zomerdekens hebben volgend jaar voor als het net fris is en droog.

Mijn nieuwe verzameling:
Rhino medium
Rhino heavy
Rambo turnout lite
Rambo optimo
Rambo sweetitch

Ik speur wel naar aanbiedingen.

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 22:02

Belangstelling! Conditie moet voor komende (cross)seizoen toch wat beter zijn. Ligt het iig niet aan mij wat conditie betreft O:)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 22:12

Ik hoop dat het leesbaar is, anders maar even downloaden.
Elke derde training is een Vaartspel : minuut bóven je tempo lopen, dan een minuut onder je tempo enz.
Dat heb ik niet gedaan, omdat ik pas heel laat te horen kreeg wat het Vaartspel was ( heeft als doel je gemiddelde snelheid op te krikken)
Ik heb dat dus steeds niet gedaan. Heb elke derde training gewoon weer de tweede training gelopen.
Schema is verder echt heel prettig. Ik kon serieus nog geen honderd meter rennen, en loop nu dus gewoon 6 km.. Het is vooral heel prettig dat je gewoon met een kwartiertje begint. Als je je aan het schema houdt is alles gewoon goed te doen, en voordat je het weet ren je dus echt een heel eind!

( Geheim is overigens ook: vooral níet te hard willen lopen. Als je begint is een looptempo van 7 km/u al echt heel erg mooi ( 6,5 is ook prima in het begin)

Afbeelding

( En je snapt dat ik dan natuurlijk ook facebook status updates wil lezen als je begint :) :) :) :)