Er zitten inderdaad 2 kanten aan.. Al ben ik wel heel blij dat ik weet waar Bosco is Hij was wel niet van mij, maar wat had ik een klik met hem! Ben dus wel blij om te weten waar hij is én dat hij het goed heeft & ik hoop echt niet dat Elysa mij als irritant ervaart
Tuurlijk niet haha. Mijn oude pony staat hier ook in de buurt en die zie ik ook nog regelmatig op wedstrijd al had ik misschien toch liever gewild dat hij in verweggiestan gestaan had want het is echt een andere pony geworden met hele andere prestaties.. Soms best jammer om te zien dat al je harde werk weg is. Maar dat ze het verder goed hebben; daar gaat het om!
Dus een tip aan iedereen : verkoop je pony naar verweggiestan.
Ik ben ook zo'n muts die graag wil weten hoe het met mijn oude pony's gaat. Zo fijn om Easter nog (zeer) regelmatig te zien en ook Koss volgen we nog op afstand. Die is inmiddels al weer een keer verkocht maar de nieuwe eigenaar zocht contact met mij en via Facebook kan ik het een beetje volgen. Ze hebben het alle 2 supergoed en dat is voldoende dan om te weten.
Ik heb ook ooit 2 shetlanders verkocht die al heel snel doorverkocht zijn waar ik toen vreselijk van baalde. Via via ben ik er toen wel achter gekomen waar ze gebleven waren en dat ze het goed hadden. Toen kon ik het wel loslaten.
Zonnetje81
Geplaatst: 22-09-15 21:33
Ja dat heb ik ook. Ik verkoop niet aan bekenden en liefst ver weg.... Geeft soms alleen maar ellende om alles te vertellen en willen weten.
Als je dan weet dat ze dagelijkse weidegang hebben en goed verzorgd worden dan kan je er ook vrede mee hebben.
Ik ga volgend jaar ook in alle rust een nieuwe eigenaar zoeken, een must is dagelijkse weidegang en handelaren hoeven ook niet te reageren. Gewoon iemand die het niet ziet als een machine maar als een dier die liefde en aandacht nodig heeft.
Ik ben altijd bang dat ze het bij een ander minder goed krijgen.
Haha dat had ik vroeger ook maar is wel weggesleten.
JeaDH
Geplaatst: 22-09-15 21:49
Wow veel gekletst hier! ik ben een weekje op vakantie geweest (Mallorca heerlijk genoten van mooi weer) Ik heb bij gelezen maar heb niet de moed om overal nog op te reageren. Maar het laatst het laatste onderwerp hebben we al veel mee te maken gehad. Zowel handel pony's als "eigen" ponys en ook al een paard. Ik ben toch ook van mening als je verkoopt moet je afscheid nemen. Ik vind het super leuk om nog iets te horen, maar kan me goed voorstellen dat nieuwe eigenaren niet zitten te wachten op een oude eigenaar die hun op de huid zit.
Marrit13
Geplaatst: 22-09-15 21:58
curly2day schreef:
Ben oude foto's aan het kijken, dit is mijn oude connemara merrie Grey Lady Donna
[ [url=m/Sio1Bh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8szNXf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wow wat een knapperd!!! Als heksje uitgezwaard is wordt ze ook zo
De doorverkoopster had ook aan de nieuwe eigenaren kunnen vragen of ze het eventueel een probleem vinden ipv gelijk nee zeggen. Probleem opgelost. Leuk dat je een fotoshoot hebt kitobeertje!
Hier verkochten we eigenlijk alleen de veulens. Soms kwam je ze nog eens tegen. De paarden die we hadden bleven hun leven bij ons, alleen voor een paar jaar terug een eigenfok merrie verkocht omdat we er niet mee konden doen wat we wilden. Verder blijven zie hier in principe tot hun einde. De merrie van mijn moeder is 31 geworden.
Hier hetzelfde als bij Curly@day: Pony's blijven in principe en ik hoop van harte dat ik Jou en Punz tot het einde der tijden bij me mag hebben. Eerste pony kreeg ik toen zij vier was...... Ze is op haar 37ste bij mij dood gegaan.
Marrit13
Geplaatst: 23-09-15 08:03
Ik zei dat ook altijd, maar soms lopen dingen onverhoopt toch anders. Dus ik waag me niet meer aan die uitspraken Intentie is er wel hoor
Arme Lloyd was uit zn hum gister, zijn lichaam is hard aan het werk
Blijven mag en gaan mag ook. Al zit dat laatste nu niet in de planning.
Tribunals
Geplaatst: 23-09-15 16:12
Knappe kerel, lekker buitenritje gehad net.
Ik ga straks even dekens bestellen, maar twijfel heel erg.. Heb er een 195 en 175 opgelegd voor het passen, 195 Waa natuurlijk een beetje jurk, maar de 175 vind ik eigenlijk aan de kleine kant. Dus ik denk dat ik voor een 185 ga, maar wou toch graag even jullie mening weten. Op deze foto lijkt het wat mee te vallen, maar je zag bijna een stukje buik en het zat ook allemaal een beetje strak voor mijn gevoel. En dan is dit nog een dunne regendeken, dus ik weet het nog net zo niet.. Wil geen deken waar hij is verzuipt maar ook geen deken die schuurt.
Dit is een dunne regendeken 175:
Vind het zelf net wel, niet niet.. Dus toch maar 185 denk ik maar wou nog wel even om jullie mening vragen
Tribunals
Geplaatst: 23-09-15 16:27
Stal eigenaresse helpt me uit de brand, die heeft in alle maten nog wat liggen dus ga straks passen
Marrit13
Geplaatst: 23-09-15 16:33
180 Horseware heeft die tussenmaat.
pronkjewail
Geplaatst: 23-09-15 16:35
Curly, wat een mooie pony, hou ik wel van! En ook al zo mooi wit
En een fotoshoot, leuk. Hebben jullie een speciale locatie in gedachten kitobeer?
Tsja, verkocht is verkocht maar ik vind wel fijn vinden om te weten dat ze goed terecht zijn gekomen. Maar dit is ook maar relatief weet ik uit ervaring. Zelf zou ik er ook niet happig op zijn om de vorige eigenaar regelmatig te ‘moeten’ bijpraten. Nu komen ze hier en hoeven ze in principe niet weg, toch heb ik mijn KWPN’er verkocht, onze ambities sloten niet meer aan maar deze was pas 8. Die was beter op z’n plek bij een ander denk ik.
Je had er mooi weer bij Tribunals, heerlijk. Qua deken zou ik gaan voor een 185, vind de 175 wat krap ogen aan de voorkant. Ze gaan ook bewegen, rollen en liggen. Vind het altijd zo sneu als de boeg helemaal kaal is door een schurende deken. Hoe groot is Jackson? Vanaf 148 raden ze vaak een 185 aan, zeker al de pony wat body heeft. Nu is de ene deken de ander niet. Ik vind bucas een smallere pasvorm hebben dan de dekens van horseware. Horseware heeft idd tussenmaten, 183 geloof ik. En horseware is een Iers merk
De roodschimmel wordt volgende week gekeurd, ben heel benieuwd. Als hij mee kan dan mag hij rustig acclimatiseren en zal hij wel wat checkups krijgen, oa hoefsmit en chiro. De ijzers zijn er in Ierland onder gekomen. Ik ga hem zeker in de gaten houden Change, heb geen haast dus hij mag rustig bijkomen. Wil wel wat met hem aan de slag maar dan meer om elkaar te leren kennen.
Bedankt voor jullie reacties! Ik vond het ook wat krap, maar een beetje zekerheid is altijd fijn. Ga straks een 185 passen en dat wordt het dan denk ik ook
Wat voor merken raden jullie aan? Pagony iig niet want daar lees ik enkel slechte dingen over Gaat om een zweetdekentje, regendeken en een lichte winterdeken, 200 grams ofzo.
Marrit13
Geplaatst: 23-09-15 16:59
Ik val in herhaling.. Horseware Bij de borst ruim (amigo is wat smaller dan de rhino) en hebben gladde voering daar zodat het niet schuurt.
Knappe pony blijft het, beetje jaloers hier Ik zou ook 185 doen ja.
Bar
Geplaatst: 23-09-15 17:20
Amigo is ook Horseware! Horseware heeft 3 merken, Amigo Rhino en Rambo, Amigo het goedkoopste en Rambo het duurste. Ik ga voor Rambo want die krijgen de meeste slopers niet stuk. Had ooit een Rhino voor Koss en die was binnen een week kapot gesloopt door een weidemaatje.
En die tussenmaat is ideaal, Die 183 paste onze grootste Connie (Koss) perfect.
En de 198 is weer perfect voor onze KWPN'er. 195 te klein en 205 vaak net te groot.
Vond die van Rambo en Rhino niet zo mooi Hij staat met een rustig merrietje van 21 samen, 3 anderen staan in het stuk land er naast. Is het gegarandeerd dat die Amigo dekens binnen een maand kapot zijn of valt dat met zijn rustige vriendinnetje wel mee?