Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:29

Oh ik snap de kosten ook echt wel, alleen het maakt het wel te duur om vaker te herhalen. Voor mij dan in ieder geval.

SkyMarian

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:30

Is ook zo. :j

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:33

Is waar! Ik persoonlijk kies wel liever voor mensen met een gedegen erkende opleiding (en ja ik weet het: zitten ook prutsers tussen), en daar zit wel vaak een prijskaartje aan :') fijne hobby :+

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:35

Marrit13 schreef:
Is waar! Ik persoonlijk kies wel liever voor mensen met een gedegen erkende opleiding (en ja ik weet het: zitten ook prutsers tussen), en daar zit wel vaak een prijskaartje aan :') fijne hobby :+

Een vriendin van een vriendin van mij (lekker vaag) is ook goed opgeleid ed, zit op bij die vereniging van masseurs (ofzo). Die heeft nu een aanbieding voor 30 euro. Is normaal 50. Misschien wat voor de mensen hier al weet ik niet waar jullie je allemaal bevinden haha.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:37

Ik vind het altijd moeilijk de juiste mensen er tussen uit te halen. Tegenwoordig wordt je helaas echt wel snel bedonderd.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:41

Dan is het nog eens leuk! Ik ben alleen heul errug truttig mbt wie er aan en op mijn paard mag zitten :') moet in drievoud aangevraagd worden en door de commissie (1 lid, moi }> )

Nou echt wel Emmy! En Frl had ik het redelijk in beeld, maar toen gingen we naar Gld verhuizen.. Kun je opnieuw beginnen :') maarja op gevoel en gezond boerenverstand kom je ver.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:42

Komt klein stukje neer op opleiding en vooral wie je op referenties en de mooie blauwe ogen gelooft. :))

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:44

Zo'n behandeling is niet duur maar het is een hoop geld :j
Diploma's en aanbevelingen van mensen die ik vertrouw zijn voor mij doorslaggevend.

Princess4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 15:36

Hallo,
Wij hebben helaas onze connemara merrie met veulen (ruin) moeten verkopen.
Nu zijn ze jammer genoeg ook al weer doorverkocht aan nieuwe mensen omdat ze de tijd er niet meer voor hadden. Wat wij weten zijn ze rond april/mei dit jaar weer door verkocht.

Nu vroegen wij ons af of er iemand is die weet waar ze nu lopen?

Het gaat om:
- Princess Bracken, nu 5 jaar oud en ong. 1.50 hoog. Kleur is schimmel, en is een merrie.
- Breekie Bracken, nu 1,5 jaar oud en hij is een ruin. Hij is donker bruin geboren maar wordt/is een schimmel.

Voor meer info/foto's zie:
Voor Princess:
[OV] [PG] Princess Bracken, 5 jarige connemara schimmel merrie

Voor Breekie:
[OV] [PG] Breekie Bracken, 1 jarige connemara schimmel ruin

Wij hopen dat we ze weer kunnen vinden!

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 17:05

Nou gespreid over 2 jaar is de opleiding echt wel betaalbaar. Ik ben zelf al eens een keer zelfstandige in bijberoep geweest en de extra kosten die daar bij komen vallen best wel mee. Maar het is toch van de gekke dat je al je opleidingen die je gedaan hebt doorrekent aan je klanten. Terwijl je die zowieso kan inbrengen in de belastingen. gratis werken moet niemand . En je moet er ook niet aan toegeven.
Maar als je het als bijberoep doet hoef je er ook geen pensioen van te sparen . In ieder geval eerst een slagen eamonn lekker verder helpen gevoel ontwikkelen en dan kijken we wel verder.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 17:45

Ben oude foto's aan het kijken, dit is mijn oude connemara merrie Grey Lady Donna

Afbeelding

Afbeelding

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:29

Stuk voor stuk prachtige connemara's in dit hele topic, deze is ook al zo mooi, c2d <3

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:30

Princess, die stond een tijdje geleden op de bokt markt te koop.

En wat een knapperd hierboven! <3

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 19:37

Wij hebben aanstaande vrijdag photoshoot *\o/*

Princess4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 19:56

Change3x schreef:
Princess, die stond een tijdje geleden op de bokt markt te koop.

En wat een knapperd hierboven! <3

Ja, dat hadden wij gezien. Wij hadden Princess en Breekie aan haar verkocht. Helaas had ze Breekie al na 1 week weer te koop staan en na een paar weken volgde Princess ook.
We zijn dus opzoek naar de mensen die haar a.d.h.v. die advertentie gekocht hebben!

Ook Breekie is verkocht via de Bokt markt, hij heeft er 2x met een advertentie opgestaan.

Als er iemand is die weet waar Princess en/of Breekie zich op dit moment bevind zouden wij het graag willen weten! We hoeven alleen maar te weten of ze goed zijn terecht gekomen!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 19:57

Kun je de oude eigenaar niet informeren? Zij weet toch wel waar ze heen gegaan zijn. :)

Princess4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:05

Zij zal het inderdaad wel weten, maar ze wil het ons niet vertellen omdat ze denk ik bang is dat we teveel contact gaan zoeken. Maar dat hoeven wij absoluut niet.

We hebben ook al wel contact opgenomen met het connemara stamboek maar ze zijn beide helaas niet op een andere naam overgezet. Ze staan nog steeds op onze naam.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:08

Wat een onzin.. Klinkt alsof ze iets te verbergen heeft. :(
Hopelijk vind je de nieuwe eigenaar snel!

Princess4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:10

Ja klopt! :?
Dankje!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:46

Nou ja ik geef die gegevens ook niet. De fokkers van mijn vorige paard wilde dat ook weten. Maar ik zou het andersom ook echt niet fijn vinden als mensen mijn gegevens doorspelen. Ik heb niet alle voorgaande eigenaren erbij gekocht. Verkocht is verkocht. Je auto blijf je ook niet volgen. Maar goed ik zie het als het eenmaal voorbij is zakelijk. Tot die tijd zijn mijn beestjes emotie.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:52

Naja ik snap het heel goed als het rot is dat iemand je pony weer doorverkoopt. Dan zou ik ook willen weten naar wie die toe gaat als de pony niet lang bij degene is gebleven waaraan je hem verkocht had.

Dat is ook een van mijn angsten als ik die van mij volgend jaar verkoop..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:56

Haar ponys zijn voor de handel gekocht waarschijnlijk. Ik ben van mening dat je niet moet verkopen als je ze vervolgens niet los gaat kunnen laten hoe rot ook. Ik ga echt niet met bijv 3 voorgaande eigenaren contact houden. Ik vond de fokkers van mijn vorige beest al irritant dat ze elk halfjaar wilden komen kijken en mij nu nog lastig vallen over onze miskoop van de eeuw....

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:59

Als je handelt is het wel een ander verhaal inderdaad.

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:59

Ik snap jou ook wel zonnetje. Handelen is inderdaad een ander verhaal. Toch vind ik het helemaal geweldig om contact met de vorige eigenaar te hebben waarbij ik mij bijna afvraag of de vorige eigenaar van mijn pony('s) het niet vervelend vinden :') Ik vind het interessant om dingen over hun verleden te weten, hoeveelste eigenaar ik ben, of we dezelfde problemen hebben/hadden, hoe ze waren bij hun. Dus ik vind het zelf erg leuk om eens in de zoveel tijd te zeggen hoe het met hun ex pony gaat.

Het is mijn angst ook wel wat, dat ze na een paar weken/maanden worden doorverkocht. Mijn pony staat nu te koop. Gelukkig zit er geen haast achter en ben ik probeer ik echt op zoek te zijn naar de juiste eigenaar.

Princess4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:02

Ik kan ook wel begrijpen als je de gegevens liever niet wilt doorgeven, maar we hadden afgesproken dat het ons zal doorgeven zodra de pony's verkocht we dit te horen zouden krijgen en we hebben dit bij beide pony's ook niet te horen gekregen.

We hadden ze beide ook liever gehouden, maar helaas waren daar de (lichamelijke) omstandigheden niet naar, en zouden we ze beide te kort doen als we ze hadden gehouden. Hier was de koper ook van op de hoogte.