Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TinekeVD

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 15:22

pronkjewail ik ben ook benieuwd, ben je nog wezen kijken naar de roodschimmel? en hoe was het?

kitobeer das ook leuk!, jij ook fijne dag vandaag

curly, hij had het goed bekeken dus...hopelijk geen buikpijn aan over gehouden.

vandaag heeft melody een beetje rust, geen rijden tenminste. wel een beetje grondwerk, is ie toch even lekker bezig met onze dochter tussen het vele huiswerk door, maar niet te belastend. morgen weer een dag en dan ga ik weer lekker lessen...

pronkjewail

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 16:55

Werd wat opgeslokt door de drukte van het weekend en het gezin, had nog geen tijd gevonden om achter de computer te kruipen. Ben vrijdag bij de roodschimmel wezen kijken, was een erg leuke ervaring.
Zoals iemand, bar dacht ik, al zei was hij net 3 weekjes in Nederland en volgens mij had hij de reis nog in de benen. Vond het een leuk dier, erg gemoedelijk/kalm. Wel wat schraal, iets wat ik op de foto niet heb gezien. Jan vertelde het eea over de pony, weet niet wie er meer gepraat heeft, hij of ik :D
Stalruiter heeft hem gereden, en daarna mocht ik een rondje. Het rijden in de bak op de Nederlandse manier dat was nog niet helemaal bevestigd maar hij bleef heel braaf en deed erg z'n best. Precies was ik zocht, een dier die mij mijn gehannes vergeeft. Bak was erg nat en zwaar en pony werd daar snel moe van. Nog buiten uitgestapt, vond hij leuker en ik ook ;)
Lang verhaal kort, als hij klinisch wordt goedgekeurd dan mag hij daarna met mij mee *\o/*
Super spannend, ik ben heel benieuwd. Denk dat we een leuk setje kunnen worden.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 16:57

Aaah wat superleuk!!
Mijn pony was mager toen ik hem daar weghaalde, dat komt vaak door zo'n zware reis en de stress die ze dan hebben!

Ik duim voor je! :D

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 16:58

Wat leuk! Heb je een foto?

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 18:06

Wat leuk! Spannend hoor, zal voor je duimen!
Onze melody net zo hoor, was toen een week in nl toen we de eerste x gingen kijken en dressuurmatig rijden snapte hij echt niets van maar wel super braaf en daar gingen we voor.
Wanneer wordt ze gekeurd?

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 18:21

Spannend!! Ik hoop dat het een happy end krijgt :D

Ik heb een fantastische middag gehad, ondanks de zenuwen :') Laden ging in 1x, hooinet was snel gevonden. Daar aangekomen heeft ie half uurtje op de trailer gewacht, deurtje open: hij kon zo in de bak koekeloeren onder genot van hooi. Lossen ging heel goed, daarna nog wat rond gestapt, appelboom was ook snel gelocaliseerd :') aan de hand de obstakels gedaan, alles met 2 vingers in de neus: behalve de twee bogen waar je onder lint en schuimrubberen buizen heen moest vond ie niets. Het lint is gelukt, de buizen heb ik overgeslagen.

Daarna ohz, ik was daar erg nerveus voor dus had afgesproken eerst lekker erlangs stappen, dat was voor mij al overwinning genoeg. Toen balkjes meegepakt en ach... Dan de rest ook maar :') Uiteindelijk ook onder de wapperende linten door in draf! En de buizen vond hij onder de man ook niet erg, gekkie.

Afgezadeld en bakje musli gegeven. Daarna stiefelde hij zo de trailer weer op! Uitladen thuis ging wel onstuimig, voor straf meteen er weer op gezet en op mijn commando eraf }> Al met al ben ik súper tevreden, hij was zo kalm en gaf mij veel vertrouwen zonder mijn zenuwen over te nemen. En dan te bedenken dat hij net 5 is he? <3

Foto van schermpje van toestel <3
Afbeelding

De andere Connemara ging ook super! We hebben weer goede promotie gemaakt. Er zijn foto's van ons beide, die zal ik tzt op de Connemara FB plaatsen!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 18:32

Wat een leuk koppie!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 18:33

Dank je! De pony ook he?

:+

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 18:36

Marrit13 schreef:
Dank je! De pony ook he?

:+

Hahaha, ja de pony mag er ook wel zijn ja. :')

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 18:45

Wat heerlijk marrit dat het zo goed ging!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 18:54

Super Marrit! Dan was je zeker op dezelfde training als Esther met Vicki. Ik zag wat foto's op FB voorbij komen.

Spannend Pronkjewail, nou maar hopen dat hij goedgekeurd wordt!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 18:55

Ja klopt Bar :j ook ontzettend leuk dier!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 18:56

Ja mooie pony is dat. Ze waren ook op de keuring, esther reed mee in het Demoteam

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:02

Ja dat begreep ik. Ik had haar moeder wel herkend, haar niet. Zoveel meisjes met schimmels :') Leuk gekletst met ze en zoveel herkenning qua gedrag ook. Er was ook een jonge NF bij, plaatje van een merrie maar net wat heter.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:22

Vandaag weer een leuke connemara gezien bij een handelaar! Niet voor mezelf.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:26

Zo te lezen heeft iedereen een drukke middag gehad en we zijn allen tevreden :)

Volgend jaar in maart start ik met de opleiding paardensportmasseur die ik hoop in 2 jaar tijd rond te krijgen.
Als huiswerk ben ik nu al het 1 en ander aan het leren zoals de voornaamste spieren in het latijn .
En probeer ik 2 paarden per week te masseren onder het mom om te leren voelen ook al weet ik nog niet bewust wat ik allemaal voel. Maar ik heb al wel het verschil tussen verschillende paarden kunnen voelen super interessant.
Vandaag na de bekapping heb ik eamonn nog even door mijn handen laten glijden.
En ik heb mijn eerste blokkade ontdekt in eerste instantie voelde ik wat maar wist ik nog niet precies waar het vandaan kwam. Maar al snel voelde ik het verschil met de andere zijde waar het vandaan kwam. Ok en toen. Ben ik er op mijn gevoel even mee aan de slag gegaan. Ik ben benieuwd of we morgen daadwerkelijk verschil gaan voelen.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:36

Je mag hier ook wel een keer komen masseren om te oefenen. :D <<)

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:14

Enschede is wel 227 km rijden beetje te ver maar wie weet he. Ooit misschien :)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:19

Is om de hoek. :')

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:32

Dat klinkt echt als een hele toffe dag Marrit. Snel foto's spammen. *-:)

Ik hoop van harte dat de pony wordt goed gekeurd P. :):)
Ze vallen idd terug op de reis en het verwerken er van. :)

Hier weinig bijzonders. :)

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:30

Spannend P, goeie afkorting SK :-)

Kareltje heeft ook even tijd nodig gehad.

Leuk hoor die trainingen, wil dat met Kareltje ook eens gaan doen.

Enne ze stond alleen in het pad, geen brokken lopen jatten, dus ook geen buikpijn :-)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:02

Pronkjewail: spannend, ik duim voor je!

Marrit: Ik baal nog steeds dat ik geen tijd had om te stoppen. Heb Esther in het voorbij gaan wel zien rijden, maar kon jou zo snel niet spotten. Fijn om te lezen dat het allemaal zo goed ging!!
( wist je trouwens dat Punz en Jou echt maar tien minuten verder staan van waar jij vandaag je schriktraining had.... en Vicky max 5 minuten verder op ( ze zijn de achterburen van Nieske )

Enne: geen zin om de 26ste een dressuur les met ons mee te pakken in Borculo, nu de trailer geen punt meer is ?? :D :D
( EK gaat, ik ga met Jou en Punz...)

Verder hier vandaag naast het rijden van Jou_Jou, ook nog:

:D :D :D
Echt fijn :j :j

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 10:51

Oh dat is heel dichtbij ja!! Ze vertelden idd dat ze achter Nieske woonden. 26ste komt te vroeg, net de osteo gehad :) hij had oud trauma in zn borst, eerste halswervel en schoft: denken ooit flink gehangen en koprol gemaakt. Niets wat niet te verhelpen is, en hij was zo grappig tijdens behandelen :') Zn lichaam wilde ontspannen (gapen, oogjes dicht) maar zn koppie wilde eerst begrijpen wat er gebeurde <3 maar hij bleef beleefd en cooperatief, ze vond het een fijn dier. Trotse mama hier 8-) lekker 10dg vrij en rustig beginnen met grondwerk. Mss kom ik wel kijken de 26ste als ik kan en de auto heb!

Filmpje kijk ik thuis!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:35

Ah mooi dat het allemaal prima te verhelpen is. Vind het altijd zo leuk dat de meeste paarden de eerste keer bij de osteo ook echt zo kijken :o? :? :o?
:')

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:37

Goed dus dat de osteo geweest is Marrit!

Hier is de chiropractor 2 weken terug geweest voor mijn merrie. Zo wat een verschil weer. Zoonlief kan er eindelijk weer lekker aan rijden. Zo opgeknapt van die behandeling