Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 10:06

Punz: is er al een datum voor onck 2018? (we zijn vrienden weekend aan het plannen. ...dat gaat nogal ver vooruit. .en onck wil ik niet missen! )

Bar

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 10:23

Dat zal waarschijnlijk wel weer in juni worden. Als het goed is heeft Inez net deze week een mail naar de KNHS gestuurd voor de mogelijke data.

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 15:01

Vriendenweekeind wordt wss 14-17 juni. Ik hoop op onck de week daarvoor of daarna. ..

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 15:50

Oehhh
Risicovolle datum ... maar we gaan het zien!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 17:36

Gezien de data van de afgelopen jaren zal de kans het grootst zijn dat het 9 of 16 juni wordt maar we moeten het nog even afwachten dus.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 17:42

Ik plan gewoon weer vakantie in juni :')

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 17:53

Mooie kale pony’s komen er voorbij. :D

Hoor net dat Larry morgen voor het laatst L gaat springen, ben nu al zenuwachtig voor hun M debuut. 8)7 Gelukkig bouwen ze daar in de omgeving niet zo zwaar!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 18:40

Oh jeej, gaat ze zo hard? Hoop dat het goed blijft gaan. Nu komt er oa een 3 sprong in.

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:48

Ik hoop dan op 9 juni onck!

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 08:07

Change3x schreef:
Mooie kale pony’s komen er voorbij. :D

Hoor net dat Larry morgen voor het laatst L gaat springen, ben nu al zenuwachtig voor hun M debuut. 8)7 Gelukkig bouwen ze daar in de omgeving niet zo zwaar!

larry is niet meer van jou toch. maar je volgt hem nog wel?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:15

Ik hoop ook dat het goed blijft gaan! :(:)

Larry is inderdaad niet meer van mij, ik heb hem eind december vorig jaar verkocht! Heb nog veel contact met de huidige eigenaren. :j

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 16:39

Wat maakt het uit of er al dan niet eenvoudig gebouwd wordt? Pony kan het, en ik kan me voorstellen dat zijn huidige amazone er inmiddels ook wel aan toe is. Gaat vast goed komen!

Hier vandaag minder stoere toestanden: voor het eerst sinds 2 weken ( griep gehad...) weer eens gereden. Viel conditioneel nog niet heel erg mee ( ben eigenlijk nog net niet fit genoeg), maar een zeer, zeer, zeer zinvolle les gehad............Waarbij ik vrees dat zelfs een les die voornamelijk uit stappen bestond tóch nog voor spierpijn kan gaan zorgen................ En bedankt EK... :') :')

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 16:51

Dat maakt best veel uit en het is voor de pony juist fijn dat het niet moeilijk staat want hij kan het niet meer in z’n eentje uitzoeken als het zwaar gebouwd is! Ik weet hoe dat gaat met die jonge meiden, die worden door elkaar aangestoken met het hoog willen springen. :):) De tijd zal het leren. :j
Ze zijn er in ieder geval nog steeds heel blij mee, hij komt lekker buiten en hij ziet er super uit en dat is het belangrijkste!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 17:13

Ik ben bang dat we elkaar niet helemaal begrijpen. Jij hebt het toch ook met hem, van hem, samen geleerd? Dus dat moet dan met haar toch ook goedkomen? Dat is wat ik bedoel eigenlijk. Er is toch geen verschil?
Hoe dan ook: pony heeft zo te horen een prima plek en ze gaan het vast super doen!!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 17:24

Klopt inderdaad, alleen het verschil is dat ik ons als combinatie iets meer tijd gaf om beter te worden zodat een volgende klasse makkelijk(er) zou gaan.

Ze zullen er samen wel komen, ik vind het alleen jammer dat het zo snel moet gaan, in mijn ogen niet eerlijk tegenover de pony omdat hij haar vaak moet redden, naar mijn mening moet dat niet meer gebeuren in de M en hoger. En misschien hoort het ook wel bij het leerproces, zulke ‘fouten’ maken. Vallen en opstaan. Op zulke momenten is het alleen zo jammer dat je niet meer kunt doen dan advies geven omdat je je oude lieve pony met z’n goede wil het allerbeste gunt! Maargoed zoals ik al zei zullen ze er wel komen samen, dat weet ik zeker, alleen vind ik dat dit niet de juiste weg om er te gaan komen (als ik kijk naar wat het fijnste zou zijn voor de pony). :)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:08

Change3x schreef:
Klopt inderdaad, alleen het verschil is dat ik ons als combinatie iets meer tijd gaf om beter te worden zodat een volgende klasse makkelijk(er) zou gaan.

Ze zullen er samen wel komen, ik vind het alleen jammer dat het zo snel moet gaan, in mijn ogen niet eerlijk tegenover de pony omdat hij haar vaak moet redden, naar mijn mening moet dat niet meer gebeuren in de M en hoger. En misschien hoort het ook wel bij het leerproces, zulke ‘fouten’ maken. Vallen en opstaan. Op zulke momenten is het alleen zo jammer dat je niet meer kunt doen dan advies geven omdat je je oude lieve pony met z’n goede wil het allerbeste gunt! Maargoed zoals ik al zei zullen ze er wel komen samen, dat weet ik zeker, alleen vind ik dat dit niet de juiste weg om er te gaan komen (als ik kijk naar wat het fijnste zou zijn voor de pony). :)

Misschien moet je hem juist niet meer volgen als ik dit zo lees.. ;)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:02

Majabeestje schreef:
Change3x schreef:

Misschien moet je hem juist niet meer volgen als ik dit zo lees.. ;)

Wat een aparte reactie!

Jawel hoor! Want dat ik op dat vlak een andere mening heb betekent niet dat ik het niet leuk vindt om ze te volgen, want het is heerlijk om te zien hoeveel plezier ze samen hebben en hoe erg ze hem als pony waardeert! :j Ze weet hoe ik erover denk en ze heeft daarom ook het M springen een paar maanden uitgesteld omdat ze het wel eens was met mij, en nu laat ik het aan hun over. Ze moeten zelf ook leren hoe je zulke dingen aanpakt en dat komt vast goed. Maar ik mag het toch wel jammer vinden dat het perse snel op hoog niveau moet, toch? Het is een top combinatie die samen met de juiste begeleiding nog heel ver kan komen! Dus ik heb geen reden om ze niet meer te volgen. ;)

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:30

Ik snap je gevoel Change en het gaat ook best snel, in minder dan een jaar naar de M.
Maar Larry is een fijne meewerkende pony die jij gewoon goed opgeleid hebt waardoor ze er nu zo ontzettend fijn mee weg kan rijden. Logisch dat jij meer tijd nam en ook moest nemen aangezien Larry bij jou alles geleerd heeft.
Als het echt te snel blijkt te zijn dan komen ze daar vanzelf wel achter. Zou jammer zijn maar al doende leert men.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:36

Bar schreef:
Ik snap je gevoel Change en het gaat ook best snel, in minder dan een jaar naar de M.
Maar Larry is een fijne meewerkende pony die jij gewoon goed opgeleid hebt waardoor ze er nu zo ontzettend fijn mee weg kan rijden. Logisch dat jij meer tijd nam en ook moest nemen aangezien Larry bij jou alles geleerd heeft.
Als het echt te snel blijkt te zijn dan komen ze daar vanzelf wel achter. Zou jammer zijn maar al doende leert men.

Fijne reactie! En dankje voor het compliment! :)

De laatste twee zinnen; zo denk ik er nu ook over! Op een gegeven moment moet je het maar gewoon laten gebeuren. :j

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:44

En waarschijnlijk komt het gewoon helemaal goed! Het is een superleuke combinatie.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:45

Het hoort erbij! Doen en leren. :j

Ze zijn echt een leuke combi! Larry lijkt net een paard onder haar. :D

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:48

Hier een blije melody, vanmorgen lekker geschoren en wat vindt hij het fijn! Hij had echt last van het vele haar.

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 14:02

Hier worden ze nog niet geschoren. Misschien wel als ze een keer wedstrijden gaan rijden. Vind het ook wel makkelijk zo, ze kunnen zelf kiezen of ze in hun stal willen of niet en niks wat zich beter aanpast, dan hun natuurlijke vachtje! Ik heb de perfecte deken ook nog niet gevonden. Of ze krijgt schuurplekken of ze 'regenen in'. Ik vind een schimmel wel een stuk mooier met korte vacht, maar Rocks is een heerlijke teddybeer zo!

Hij is wel een beetje stout! Hij zet zichzelf telkens in de wei! We zien het hem niet doen, maar het zal er tussendoor of erover heen zijn. Er is niks kapot!

Afbeelding
Die bruine hoort daar dus niet!

Afbeelding
Wij waren niet thuis, een vriendje van mijn dochter heeft hem terug gezet en stuurde daarna deze foto. Daar straalt de stoutigheid toch vanaf!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 16:21

_O- _O- LOL

Misschien een klein nadeel van die prachtige teddy wintervacht...... het isoleert zo dat hij mogelijk het stroom niet/ niet voldoende voelt??

En als het niet hoefde had ik ook niet geschoren hoor. Punzeltje loopt vooralsnog ook nog ongeschoren ( die heeft ook nog niet zoveel vacht), maar Jou heeft er echt last van in het werk..

Enne: wat práchtig zo, je stallen met weides!

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 16:49