Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Change3x

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 21:47

Pony's horen ook buiten te komen toch! :j
Bij ons ook gewoon buiten in de wei, met een lekkere warme deken op.

Goed bezig Eline! Hoeveel heb je er nu om te rijden in totaal? :=

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:00

Hier ook nog op de wei denk over wk of 4 de paddock. Heb vanavond voor het eerst in het donker gereden (ja baklamp aan natuurlijk :') ) ik vond het natuurlijk weer spannend haha! Maar Lloyd niet, beetje kijkerig maar geen stap verkeerd <3

Nou Eline zo heb je alleen Ben om te rijden, zo heb je de halve Connemara populatie van Gelderland te rijden :D Super dat het voorspoedig gaat!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:08

Jeej Marrit! Super fijn en handig zo'n koele brave pony. :D

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:25

Ja die hebben elkaar dan echt wel gehoord. Super schattig! Ze waren zo gaaf naast elkaar <3

Afbeelding

Haha Marrit ik moet altijd zo om jou lachen en vooral te bedenken hoe Lloyd dan rustig rond huppelt hahaha!

Ik heb nu de 3 jonkies om verder in te rijden. Devil besloten om verder op te pakken als veulen eraf is. Dus begin november mag Devil.

Roos en Rebel blijven tot volgende week zaterdag en Lucy nog een weekje langer (is ook een week later gekomen). Lucy krijg ik in het voorjaar weer terug om verder in te rijden en er mee te gaan starten. En halverwege oktober krijg ik een 3jarige KWPNer om verder in te rijden!

Heerlijke vooruitzichten. Nu hopelijk volgende week donderdag nog goed nieuws qua Ben!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:28

Even snel:
Ik duim voor heel goed nieuws mbt Ben Eline!

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:39

Bij ons staan de paarden ook gewoon van 08:00 tot 22:00 buiten. Met dit vieze weer wel in de paddocks ipv het land, anders wordt dat helemaal vertrapt.

En ja ik heb toch nog gereden Emmy! Het was hier vanaf 6 uur een paar uurtjes (bijna) droog, dus samen met een vriendin en haar pony een uur op pad gegaan. Bos heb je hier met een kwartiertje trailer - o.a. Havelte/genieput en de woldberg - , maar niet echt vlakbij stal. Wel veel weilanden en rustige wegen met mooie brede bermen. Lekker ritje dus en paardlief met een tevreden gevoel op stal gezet. Hij kan ook flink verruimen, ben ik achter gekomen. Zo de knetter :D Lief vriendje van me.

Fijn dat je al die andere pony's kunt trainen Eline! Lijkt me heerlijk om op die manier ervaring op te doen em tegelijkertijd erg voldoenend 'werk'. Ik duim voor Ben!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:39

Duimen draaien hier ook voor Ben. Morgen verder bijlezen. :)

Nu verder bankhangen en series kijken. :z

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:41

Series... Ik denk dat dat op paarden (en roken, foei foei) na mijn grootste verslaving is _O- Kan er geen genoeg van krijgen :')

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:47

..... Series.....boekjes...,,,slapen... Prima vermaak. : D
Roken laat ik wel aan de professionals over. :')

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:50

Ik zou eigenlijk nog les moeten geven vanavond. Maar die bak van die gene was zn zwembad dat we het masr hebben gelaten. Dus voor nu ook series kijken! Nu Bluf op rtl5!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:52

Eline: die foto van Ben en Otto.. Zo kort geleden nog maar, en tegelijkertijd ineens een compleet andere wereld. Best heftig..

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:53

Sinds ik Netflix heb staat de tv op mijn slaapkamer nog zelden aan.. Heerlijk met het laptopje op schoot in bed filmpies en series koekeloeren }>

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 23:08

Leuke foto idd

Hier de pony's altijd 24/7 buiten, wel lekker met een grote inloopstal en een keur aan dekens.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 07:31

Je bent echt heerlijk bezig met al die pony's Eline! :D Wat voor een 3 jarige krijg je?

Die van mij zouden het nooit volhouden om zo lang buiten te staan. := Bosco en/of de zwarte staan áltijd als eerste aan het hek rond een uur of 14.00. Larry moet ik meestal wel roepen maar komt ook vaak als de andere 2 hem dan verlaten.

Onze buitenbak is volgensmij ook best nat, heb er nog niet naar gekeken eerlijk gezegd.

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 09:25

Bij mij staat alles ook 24/7 buiten en ze kunnen schuilen onder de boompjes. Wanneer het continu met bakken uit de lucht komt zetten, mogen ze een paar uurtjes op stal! Devil heeft nu al wel lekker een regendeken op.

Bedankt allemaal. We zullen het gaan zien.

Ria, onwerkelijk he. Ik kan het soms nog steeds niet bevatten helaas!

Elysa, dankjewel. Het is een vosmerrie Bretton Woods x Donnerhall :o

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 09:59

Lekker bezig Eline. Zo heb je niksie en zo een hele stal vol om te rijden. Staat het allemaal in de buurt of reis je het halve land af? :D

Paarden gaan hier het hele jaar door overdag naar buiten en 's nachts op stal. Zodra de wei echt te nat wordt gaan ze op zandpaddocks waarvan een deel bestraat is en ze hebben onbeperkt ruwvoer uit de ruif.

Heksje lijkt weinig hinder van de behandeling te hebben. Ze liep gisteren aan de longe (niet bijgezet) fijn en actief door haar lijf. Vanavond mag ik er weer op.
Even kijken of dat ook lukt tijd technisch. David viert zondag zijn verjaardag en woensdag het kinderfeestje. Moet nog iets gebeuren met boodschappen, cup cakes en minions. :')
Afbeelding

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:03

Oh dat klinkt als een gaaf ding Eline! Of wacht, is dat de Z-vos? Oh nee duh, 3-jarig :')

Ik ben fan van minions <3 doe je foto als je ze hebt gemaakt? Fijn dat heksje het goed doet.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:05

3 jaar en Z kan best. O:) :')

Ja leuk hè die minions. Ben als zeer begaande moeder natuurlijk heeeeeeeeeel goed voorbereid op zo'n kinderfeestje. ( :n :n :') ) Deze vond ik zelf zo leuk dat David gewoon een minions-party krijgt. :')

pronkjewail

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:19

Julie hebben allemaal hele mooie, knappe pony’s, zit met plezier naar de foto’s te kijken.
Tribunals, Jackson is qua kleur echt mijn penny droom :D

Goed te horen dat jullie allemaal nog tevreden zijn met jullie aankoop. Moet misschien toch overwegen om het even bij tieks te vermelden, bokt-korting klinkt mij goed in de oren! Ga vanavond langs.

Op de site van het stamboek staan 2 wat grotere pony’s. Eentje is nog te jong om bereden te worden en de ander is een prachtige springpony. Nou ben ik een mietje als het op springen aankomt dus dat vind ik dan niet zo’n goeie match. Als in zonde van zo’n pony, die moet lekker blijven springen.

Hebben jullie de pony’s allemaal 24/7 op het land staan met dekens om? Of ’s avonds toch op stal. Begint hier al wel een dikke blubberzooi te worden in de meeste weilanden.

EK19, dat moet een mooi vosje zijn. heb Bretton Woods paar keer in het echt mogen zien, aanprekend dier vind ik, wel iets anders dan een conniepony haha. Leuke uitdaging. Je hoeft je niet te vervelen in ieder geval.

Super dat heksje er weinig hinder van haar behandeling heeft ondervonden, dat is ook maar afwachten. Kan ze/jij er vanavond weer tegenaan.
En kinderverjaardagen… leuk en gezellig maar ook zoveel werk! Heb zelf vorige week nog een boel cupcakes mogen maken, thema was circus. Kan even geen fondant, marsepein en spikkels meer zien haha. Succes met de boodschappen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:58

Mijn pony's staan savonds binnen. Ze hebben wel allemaal een deken op en onze wei ligt hoog en droog met veel gras, dus gelukkig geen blubber.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 11:16

Bij ons staan ze in de zomer 24/7 buiten en als het erg nat is buiten gaan ze 's nachts naar binnen, want ze moeten wel droog kunnen liggen. De wei is bij ons erg nat door de vele leem, dus nu staan ze overdag in de paddock buiten en gaan ze vanavond weer naar binnen.

Veel plezier vanavond, ben heel benieuwd

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 12:08

Veel plezier pronkjewail en de ze de groetjes uit Connieland. :))

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 12:16

mag ik vragen wat jullie ze allemaal voeren? ik moet daar natuurlijk mijn weg nog in vinden en hoor graag jullie mening erover. welke brok voeren jullie en hoeveel? en in welke mate verrichten ze arbeid?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 12:24

Ik voer nu 2x per dag een kilo brok maar nu rij ik hem dagelijks. Anders voer ik veel minder. Hij staat heel de dag op de wei en krijgt geen ruwvoer op stal, dat vind ik persoonlijk slecht maar we hebben alleen grote kuilpakken en die rotten meteen weg in de zomer plus dat ze al dik genoeg zijn zo :+

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 12:26

2 x 1/4 schep basisbrok en overdag onbeperkt ruwvoer en om 20:30 nog een x hooi.
Indien nodig kunnen ze een extra portie hooi krijgen.