minst favoriete rassen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: minst favoriete rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 14:50

jasmintjhu schreef:
1:fjord gewoon geen uitstraling en er zit echt niks in
2:tinker ik hoed niet van zulke slome paarden
3:haflinger/ijslander te sloom en geen uitstraling

Wil je eens op mijn haflinger komen rijden?? Haha! Haha! Haha!
Dan praat je wel anders... je hoeft je been maar aan te leggen of ze is al weg, ze heeft een megasterk karakter, en zo ook mijn vorige haf.

Volgens mij weet jij niet wat uitstraling is...!! Haha!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 16:44

ijslanders sloom??? whahaha ik lach me echt kapot, zeker nooit van ijslands vuur gehoord? Kom maar eens op mijn IJslander rijden dan piep je wel anders.

puiloog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 20:52

precies frida dat heb ik ook gesegt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 15:11

Pebblesje schreef:
ik vind de appaloosa dus echt geen mooi iets :p er zijn uitzonderingen maar over het algemeen vind ik ze niks. Geen mooi patroon ed. zeg maar. Ken zelf ook geen mooie.

hafjes zijn heel gaaf! Vooral het luxe type Knipoog

Waarom wilde je dan altijd een mini appaloosa? MET stippies? Want je vond ze o zo mooi!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 19:38

ja als ze een mooi partoon hebben dan kunnen het prachtige beestjes zijn die mini`s! Helaas zijn die zelden Knipoog Maar dat is mijn smaak.

Kinan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 22:06

Hieruit blijkt maar weer dat een ras niet over een kam te scheren is. Ik zou zeggen dat een draver ook in mijn lijstje voorkwam, totdat ik mijn paard zag! En dat is toch echt een draver hahahaha

i_horselover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 14:44

LauraMc schreef:
Ijslanders staan bij mij bovenaan bij meest favo paarden!! Ja En fjord staat op 2...

Maar mijn top 3 van minst leuke paarden is:

1. arabier (veel te nerveus...)
2. kwpn (gewoon niet mijn type paard)
3. meer niet hoor, maar iig geen arabier achtigen voor mij! Knipoog Heb liever wollige, pittige ijslanders en fjorden! Haha!

helemaal mee eens, maarja ik heb ook het ijslander virus dus...... Gestoord ik ben een beetje raaaaaaaar

mijn top drie van minst leuke paarden
heb ik nie alle paarden zijn leuk!!¡¡

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 14:45

Haflinger, tinkers en fjorden zijn niet mijn type paardjes Lachen
Heb er wel meer hoor. Maar dit zijn de minste Bloos

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 15:10

appaloosa's, paints

vind de aftekeningen verschrikkenlijk Bloos
houd er absoluut niet van..

welshjes/arabieren zijn trouwens ook niet mijn type vind ze veelste smal Tong uitsteken

wat voelen eigenaren van rassen die door anderen minder leuk gevonden worden toch gelijk zo pissig Tong uitsteken
of in ieder geval ze gaan er op happen Haha!

nja ik heb zo iets van ieders mening is maar goed ook anders zouden er rassen uitsterven omdat niemand ze mooi vind Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Stephanie op 03-05-05 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

donna2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 15:21

Ik reageer een beetje laat in dit topic, maar niet mijn favo ponies/paarden zijn:
1: haflingers (een keer gevallen, en sindsdien spontaan een aardig grote angst voor ze gekregen, met rijden dan he, als ik ernaast staat vind ik ze heel lief Knipoog )
2: Shires (veels te grooot!! niets voor mij Bloos )
3: Appaloosa's (gewoon echt niet mijn smaak..)

Larish

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 11:13

1. Fjord
2. Haflinger
3. Fries.

Vooral een fjord spreekt mij totaal NIET aan, ik vind er gewoon niks aan, een haflinger vind ik soms wel leuk. Maar dan wel het luxere type en veel haar. Maar ook niet mijn type. Enja, friesen kan ik op de een of andere manier gewoon niet mooi vinden.

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 12:10

tja.. zo heeft ieder zn smaak en mening ergens over!
ik vind paarden allemaal leuk, tuurlijk spreekt het ene ras je meer aan als t ander!
maar ik vind ook geen enkel ras de beste
dat slaat nergens op.
dat is voor ieder toch verschillend.
en zo heeft ieder zn keus op n bepaald ras laten vallen Knipoog

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 12:13

Cloverdale schreef:
appaloosa's, paints

welshjes/arabieren zijn trouwens ook niet mijn type vind ze veelste smal Tong uitsteken

wat voelen eigenaren van rassen die door anderen minder leuk gevonden worden toch gelijk zo pissig Tong uitsteken

nja ik heb zo iets van ieders mening is maar goed ook anders zouden er rassen uitsterven omdat niemand ze mooi vind Tong uitsteken

idd Ja
en ze gaan meteen in de verdediging.. die is the best, en die is the best!
haha Haha!
wat maakt t toch uit jongens!
ieder zn keus Haha!

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:16

Ik vind het knap dat mensen kunnen kiezen welk ras ze het minst leuk vinden.
Elk paard is anders en heeft een ander karakter en dat verschilt ook in het ras zelf! Een Arabier kan sloom zijn en een tinker die kan ontzettend heet zijn!

Dus ik zou echt niet kunnen kiezen.. elk ras heeft iets wat ik geweldig vind!!

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:46

Olle schreef:
Ik vind het knap dat mensen kunnen kiezen welk ras ze het minst leuk vinden.
Elk paard is anders en heeft een ander karakter en dat verschilt ook in het ras zelf! Een Arabier kan sloom zijn en een tinker die kan ontzettend heet zijn!

Dus ik zou echt niet kunnen kiezen.. elk ras heeft iets wat ik geweldig vind!!

Dat is zo, maar je de meeste mensen hebben denk ik wel een bepaald aantal rassen in hun hoofd die ze nooit (niet snel) zullen kopen.

Zo zou ik niet snel kopen:

1. draver (gefokt om te koersen vind ik, niet om mee te dressuren, springen, ik weet dat ze dit wel kunnen, maar ik koop liever een paard was is gefokt en gebouwd om te dressuren en springen, ook al is dit natuurlijk geen garantie dat ze dit dan ook goed gaan doen, dat weet ik, dat ligt aan de ruiter)
2. groot zwaar trekpaard (tzit lekker voor een keertje, maar kzou er geen hoeven hebben)
3. weet ik nu even niet zo snel

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:00

Tja, elk paard is wel anders, maar rassen hebben wel vergelijkbare uiterlijke kenmerken! En op basis van die informatie heb ik ook een lijstje van rassen die ik niet mooi vind:
-tinkers: Ik vind ze niet mooi gebouwd, te grof en te weinig front. Vooral bonte tinkers vind ik verschrikkelijk lelijk.
- dravers: Het zijn meestal iele diertjes, met vlakke gangen, die ook nog eens dressuurmatig niet goed lopen. Natuurlijk zijn hier uitzonderingen op.
-ijslanders: Ik vind het wel leuke beestjes, maar ik hou echt van ruime dressuurmatige gangen, en een langgelijnd paard. En dat zijn deze beestjes niet. Maar sloom? Volgens mij zijn ijslanders juist erg temperamentvol.
-en voor de rest vind ik paarden die grof gebouwd zijn niet leuk. Friezen die dressuurgefokt zijn, vind ik bijvoorbeeld ontzettend aantrekkelijk, maar sommige friezen ook totaal niet.

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:07

tinker
arabier
kwpn

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:09

SharirBobby schreef:
Dat is zo, maar je de meeste mensen hebben denk ik wel een bepaald aantal rassen in hun hoofd die ze nooit (niet snel) zullen kopen.

Zo zou ik niet snel kopen:

1. draver (gefokt om te koersen vind ik, niet om mee te dressuren, springen, ik weet dat ze dit wel kunnen, maar ik koop liever een paard was is gefokt en gebouwd om te dressuren en springen, ook al is dit natuurlijk geen garantie dat ze dit dan ook goed gaan doen, dat weet ik, dat ligt aan de ruiter)
2. groot zwaar trekpaard (tzit lekker voor een keertje, maar kzou er geen hoeven hebben)
3. weet ik nu even niet zo snel

Dat is helemaal een ander verhaal! Een paard dat je niet zo snel zou kopen Haha! Goed onder woorden gebracht... Petje af

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 18:09

Cloverdale schreef:
appaloosa's, paints

Ik vind het onredelijk, als een ras je minst favoriete is omdat het volgens diegene sloom of nerveus of zoiets. Dat is gewoon totaal niet rasgebonden. Of uitspraken als "Ik houd niet van dat ras want daar zit niks in." Dat slaat ook gewoon helemaal nergens op.
Als een ras je minst favoriete is, omdat je het simpelweg lelijk vind, of niet mooi. Dan is het redelijk.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 22:07

Manuutje1990 schreef:
Cloverdale schreef:
appaloosa's, paints

Ik vind het onredelijk, als een ras je minst favoriete is omdat het volgens diegene sloom of nerveus of zoiets. Dat is gewoon totaal niet rasgebonden. Of uitspraken als "Ik houd niet van dat ras want daar zit niks in." Dat slaat ook gewoon helemaal nergens op.
Als een ras je minst favoriete is, omdat je het simpelweg lelijk vind, of niet mooi. Dan is het redelijk.

ik ben het met je eens hoor
maar denk niet dat het nut heeft om naar anderen te happen

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 14:00

Cloverdale schreef:
Manuutje1990 schreef:

ik ben het met je eens hoor
maar denk niet dat het nut heeft om naar anderen te happen

Dat is ook wel zo, je kan misschien idd beter zoiets hebben van, je banketstaaf maar een end. Ik weet wel beter. Tong uitsteken

ir1ntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 16:51

1. Tinker
2. Fjord
3. Haflinger

Deze paarden vind (ik persoonlijk) niet egt makkelijk in de dresuur, maar dat
is mij mening. Het friese paard vind ik daar in tegen wel helemaal tegek ze rijden lekker en ik vind ze mooi.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 16:57

minst favoriete rassen:
1. arabier , ik vind ze er vreselijk uitzien met die spitse neuzen en hun neurotische trekjes staan me ook niet aan
2. shet, heb ik gewoon niets mee
3. fallabella, vind ik ook niets aan, veel te klein en je kunt er bijna niets mee

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 18:54

Shetlander!!! Ben vandaag nog bijna vanachteren besprongen door een opdondertje van 70 cm met uit de wei ophalen!! Haha!

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 18:33

Minst favoriete rassen:
Ijslander
Tinker
Fries

En het absoluut niet dat ik niet van barok houd, ik nl zelf een fjord en een shetlander. Maar zulke paarden spreken mij absoluut niet aan!