over de "dish"van een arabier

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 00:51

die met die blonde manen!!! Gaaf hoor! Knipoog

Heb ik niks op aan te merken Haha!

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 05:59

Youko schreef:
Haha, calm down Sabiy Knipoog
Hier nog een foto van een schitterende merrie (foto door Nasr Marei?)
Afbeelding

Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden...

Heel erg mooi! Hebben!!

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 08:28

hey als jullie die mooi vinden.. die heeft een dish hoor en die simeon paardjes ook. heb het ff bekeken die reacties allemaal en in principe gaat het helemaal nergens over.
dit is pas een schitterende hengst.. een 3/4 broer van Om El Extreem. schitterende paarden fokken ze daar bij Om El Arab. paardjes waar velen van ons hier op hopen die ooit eens op stal te hebben staan.
Afbeelding

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 08:38

Die heeft ook al zo'n tuitlip.

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 09:06

Jazz-fan...het gaat wel ergens over, namelijk persoonlijke smaak. Dat ik het ene paard wel mooi vind en het andere niet moet gewoon gerespecteerd worden. Ik heb bij veel arabs in dit topic aangegeven dat ik ze prachtig vind, maar als ik dan van Om EL Extreem zeg dat ik hem niet mooi vind, dan krijg ik weer iedereen over mij heen. Erg kinderachtig en vervelend.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 09:10

Yes, Om el Shahmaan.
Hier gaan wij in 2004 mee dekken. Ik hoop dat er dan net zo'n tuitlip-veulentje uitkomt, jippie !!!! Wij gaan ervoor...........

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 09:15

...en als er geen tuitlip komt dan gewoon Robert Schoemacher inschakelen Tong uitsteken

riccardo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 09:19

Citaat:
Franca schreef in topic amateurkeuring

Citaat:
En jaaaa....ik wil graag een lollie!!!

Is je voorraad op of zo.???????

Grow up en reageer niet zo kinderachtig.
Wat mij is opgevallen is dat als er wat gezegd wordt,jij altijd in de verdediging schiet.
Terwijl er geen namen genoemd worden. Verward

Maar de zak met lollies is weer onderweg hoor. Haha!

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 09:21

wie reageert er nu eigenlijk kinderachtig??? Knipoog Ik wordt gewoon supermelig van sommigen hier.....lekker juist!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 09:23

Maar wie heeft wel eens in dat bekkie gekeken?
Heeft zo'n dier nou overbijt of niet?
Ik heb er geen problemen mee als iemand zo'n tuitlip mooi vind, maar wanneer er overbijt in het spel is zoals hier lijkt, dan ben je wel lichamelijke gebreken in een ras aan het pompen.
Want het is absoluut erfelijk, dat blijkt wel aangezien die driekwart broertjes beide dezelfde lip hebben.

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 09:57

Sjuimpje schreef:

Absoluut niet. Waar haal je dat idee vandaan, alleen omdat hij een "tuitlipje" heeft (of zou hebben) ? Met zn gebit is niks mis.

Om El Arab International heeft de mooiste verzameling paarden ter wereld staan, in een schitterende vallei in Californie. Als jullie daar eens zouden kunnen rondlopen, weet ik zeker dat je sprakeloos bent en kwijlend en met je tong op je knieen weer naar huis gaat.

Alhoewel..... misschien vinden jullie het wel allemaal "gruwelijk misvormde barbieponies" ofzo....

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 10:00

Youko schreef:
Jaaaaa, dat is Ghajariy van Sabiy toch?

Jammer dat je meteen zijn identiteit prijsgaf Youko, ik was eigenlijk wel benieuwd wat de gemiddelde opinie hier zou zijn. Niet dat het belangrijk is, maar ik was gewoon nieuwsgierig. Knipoog

Ik ben in elk geval blij, dat de internationale juryteams niet bestaan uit Bokkers... Haha!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 10:11

Sabiy"]
[quote="Sjuimpje schreef:

Absoluut niet. Waar haal je dat idee vandaan, alleen omdat hij een "tuitlipje" heeft (of zou hebben) ? Met zn gebit is niks mis.
[/quote]
Mijn vraag was: heb je er zelf ingekeken?
Is er iemand die dat wel eens heeft gezien?

Ik heb verschillende paarden en pony's van verschillende rassen/stamboeken met een overbijt gezien en zo'n tuitlip is daar typerend voor.

En ik denk niet dat je mij snel kwijlend op een arabieren stoeterij ziet lopen, heb er meerdere gezien en mijn voorkeur gaat naar andere types paarden uit.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 10:12

Heb het idee dat dit een raskenmerk is, waar zo op doorgefokt wordt om maar extremer en extremer te maken, dat er op het laatst een soort van gedrocht ontstaat, wat misschien ook wel fysieke problemen daardoon kan krijgen. Dit is in mijn ogen een resultaat van het feit dat arabieren meer als show/keuringspaard worden gefokt dan als gebruikspaard. Dit zie je nl ook heel veel terug bij andere fokkers die bv honden en katten voor keuringen fokken ook daar wordt doorgeschoten in bepaalde rassen en je krijgt idd de pers met ipv een neus een soort gat, en een siamees/oosters korthaar met een wel heel lange neus en oren. of zoals de duitse herder die zo'n schuine rug gefokt krijgt.

IMO is deze ontwikkeling bij de arabier ook geen goede zaak voor het ras
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 10:45

Beste Sjuimpje: Ja, ik heb Extreem in het KNAPPE bekkie gekeken, en NEE HIJ IS GEEN OVERBIJTER. Dit doe ik namelijk bij alle paarden waar ik of klanten/vrienden/kenissen van mij mee willen dekken, dat is standaard ( ik meld het effe voordat iedereen gelijk weer gaat zeuren waarom ik dan zonodig naar zijn tanden moest zien) . Het is gewoon een ongelukkige foto.
Chiqa en Franca: Het is zooo makkelijke om te oordelen over paarden die je persoonlijk niet kent, weet je: foto's kunnen misleidend zijn. Jullie reacties zijn inmiddels zo gefrustreerd en kinderachtig dat het gewoon lachwekkend is. ..........ik geloof nooit niet dat we op deze manier serieus bezig kunnen zijn om een ras in stand kunnen houden. Ik zal jullie graag eens een boekje opsturen waarin de ras standaard zeer precies omschreven is, zelfs hoe de arabieren van verschillende lijnen Kuhailan of saqlawi bv eruit moeten zien, denk dat zoiets zeer verhelderend kan zijn, als jullie zo goed willen zijn om je adres te mailen krijg je ze van mij gratis en voor niks opgestuurd *LOL*

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 10:49

Ik gaf mijn mening puur op basis van die foto ja, dat klopt. Ik heb ook niet anders beweerd hoor.

Mirkayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 11:00

Sjuimpje"]
[quote="Sabiy"][quote="Sjuimpje schreef:

[/quote]
Mijn vraag was: heb je er zelf ingekeken?
Is er iemand die dat wel eens heeft gezien?

hoi,
Jaa...toevallig heeft Sabiy idd hoogst persoonlijk ZELF in alle paarden monden die bij Om El Arab staan gekeken , er mee gewerkt en het was gewoon weg GODDELIJK om daar te mogen vertoefen....ik wou dat ik ooit[en behoorlijk veel andere met mij] die zelfde mogelijkheid kreeg ....Sabiy is een persoonlijk zeer goede vriendin van deze mensen en vandaar dat ze deze paarden allen persoonlijk kent!!!!!!!!!!!!!

heeeeerlijk he!!.... om es lekker van je af te trappen tegen een ander ras ....grow up!!!! en hou je bij je eigen topic's , zou wel zo gezellie wezen want dit domme prutsmuts heeft nog weinig te maken met "persoonlijke smaak" en heet stangen!!!...heel sneu!!!!!
ieder heeft z'n eigen smaak ...PRIMA...maar hou het als het niet te veel moeite is wel zo netjes ...doet geen zeer hoor ....verder zal het mij biet wezen of je van groene ,gele,oranje of pimpel paarse paarden houd [ik vind alles lief] maar afkraken is dom!!!! ....OPBOUWENDE kritiek heb ik nog niet van je gehoord en dat voor iemand die nogal wat pretendeerd....zonde .....
maar ja het is zo easy om ff een topic binnen te vallen en om je heen te gaan beledigen ....
zegt genoeg over jezelf niet waar............
ik vind het gewoon weg GEWELDIG dat er zo iets als BOKT bestaat dan kunnen mensen als jij en nog een paar andere hier teminste hun "EI" kwijt ...lekker he!!!............hahahahahahahaaa.....
gr,sas.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 11:04

*LOL*
Zoals de waard is...

Maar goed, ik heb antwoord op mijn vraag, hoewel Sabiy net zo goed voor zichzelf had kunnen spreken.

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 11:08

horseranch"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Op deze foto lijkt de pony wel overbeet te hebben, verder is dit echt te onnatuurlijk naar mijn idee, de neusgaten lijken niet meer op de neus te passen. Dit valt bij mij onder de noemer: Misvormd hoofd.

Op de eerste plaats wil ik het woord PONY niet meer horen. Een arabisch volbloed is een PAARD en géén pony. (mijn haren gaan overeind staan, en ik heb er hééél veel).
Het paardje op de foto vind ik weer prachtig. Mooi smoeltje. Geef mij er maar weer 10 van op stal ha ha ha.

Mango: dat jij ALLE veulentjes lelijk vind, vind ik een kwalijke zaak. Arabische veulentjes (de meeste) zijn juist poppetjes om te zien, totaal niet lelijk, je weet niet waar je het over hebt.
[/quote]

ik denk niet dat je goed gelezen hebt ik vind ALLE veulentjes MEESTAL LEUK van lelijkheid, bijvoorbeeld die van mij was echt een bambi, lelijk joh maar is super goed opgedroogt en de meeste veulens zijn lelijk want nix klopt in verhouding!!

EN DIT IS MIJN SMAAK EN EEN VRIJ LAND DUS IK OOK MAG MIJN MENING GEVEN OF NIET SOMS??? IK WEET DUS HEEL GOED WAAR IK HET OVER HEB DUS RELAX!!! kan zelfs wat foto's bijvoegen met mijn lelijkerd !!!!!

Mirkayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 11:09

vertrouwd hij zijn gasten ja ....
ik kom hier soms op Bokt voor de gezelligheid jaa..... jij loopt om je heen te kliederen ...
wat Sabiy betreft ,die kan als geen ander idd prima zelf antwoorden maaar zij zal het misshien druk hebben[jij niet want je moet om je heen schoppen] met haar paarden verzorgen ,ze heeft er nogal wat en allemaal het schoolvoorbeeld van hoe ze moeten zijn !!!!!!

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 11:18

Mirkayan schreef:
vertrouwd hij zijn gasten ja ....
ik kom hier soms op Bokt voor de gezelligheid jaa..... jij loopt om je heen te kliederen ...
wat Sabiy betreft ,die kan als geen ander idd prima zelf antwoorden maaar zij zal het misshien druk hebben[jij niet want je moet om je heen schoppen] met haar paarden verzorgen ,ze heeft er nogal wat en allemaal het schoolvoorbeeld van hoe ze moeten zijn !!!!!!

Je hebt helemaal gelijk weet ook neit wat dat mesn hier doet maarja free country!

oke nu weer vrede hier op Bokt anders komt er weer een slotje en we hebben nu al 20 pagina's !! dat is bij de arabierliefhebber hier op Bokt nog niet gebeurt!!!! een record!!

vind persoonlijk de zebra de mooiste arabier die hier neer is gezet hahahaha Haha! Haha! (sorry Franca Cheyenne is natuurlijk ook leuk ik vond zelfs Cheyenne als veulen een schatje om te zien die van mij was minder kanp)

ik ga nog wel wat leuke en mooie arabieren hier neerzetten oke!!!

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 11:18

[quote="Sjuimpje
En ik denk niet dat je mij snel kwijlend op een arabieren stoeterij ziet lopen, heb er meerdere gezien en mijn voorkeur gaat naar andere types paarden uit.[/quote]

Waarom bemoei je je dan met dit forum????
Ga lekker een ander topic verzieken zeg !! grow up...

Mirkayan: ik wil zeeeeer binnenkort een keer de kant op van Om el Arab, misschien heb je wel zin om mee te gaan ????

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 11:19

Jaaaaaaaa, nog meer mooie foto's van mooie arabieren......

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 11:22

Dus als je Arabieren niet als favoriet ras hebt mag je er geen mening over hebben?
Heel triest, misschien zou juist een objectieve blik geen kwaad doen bij een ras, om extremen te voorkomen.
Verder vind ik horseranch, Mirkayan en Sabiy schoolvoorbeelden van de onverdraagzame Arabiereneigenaars waar ik het eerder over had.
Als je een andere mening hebt dan zij, word je ongenadig de grond in geboord en behandeld alsof je een of ander achterlijk wezen bent.
Heel jammer, maar het zegt meer over hen dan over mij.

Oh ja, misschien is een apart Arabierenforum iets?
Waar geen andere paardenliefhebbers komen?
Kunnen jullie lekker in je eigen kringetje ronddraaien, zonder je aan anderen te ergeren. Haha!
Laatst bijgewerkt door Billy op 14-11-03 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 11:22

*kom maar kom maar* Tong uitsteken wil ook nog wel even kwijlen Tong uitsteken de arabier is het enige PAARD dat mij laat kwijlen Tong uitsteken kan er niets aan doen maar ben gewoon besmet met het arabierenvirus Haha!