[FOTO] Verzameltopic, bijzondere kleurtjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:18

Hier nog wat foto's die ik daar heb gemaakt in 2007 van de Akhal Teke's:

Afbeelding

#2 Agilas. Zie je gelijk dat het zonder zonnetje een stuk minder spectaculair is qua metallic glans:
Afbeelding

#3 (strepen zijn zweet het was die dag 35+ graden)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

#8 Close up van de vacht van Agilas
Afbeelding

#9 Cremello warmbloed
Afbeelding

#10 Palomino warmbloed
Afbeelding

#11 Kentucky Mountain Horses (in Wildkleur?)
Afbeelding

#12 Kentucky Mountain Horse hengst
Afbeelding

#13 Kentucky Mountain Horse hengst Sonny's Silver Dollar
Afbeelding

#14 Kentucky Mountain Horse hengst Classic's Shogun (Red Chocolate Roan)
Afbeelding

MerelBormans

Re: [FOTO] Verzameltopic, bijzondere kleurtjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:24

Wow, wat een prachtige paarden, mooie foto's ook!

Maar die foto's zijn niet in Nederland gemaakt of wel? :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:31

Men, wat een machtige platen weer...
@Femke, die eerste, is dat niet eigenlijk 'gewoon' zwartbruin of zwart maar dan op z'n AT's? Lijkt wel net of ie van plastic is, maar verdraaid mooi hoor. Plaatje 11 lijkt idd wel wildkleurigen met die grijze neuzen en die streepmanen... :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:34

@Kgambler: dit zijn allemaal foto's die ik in de zomer van 2007 in de VS heb gemaakt.
@Pluizebolpum: die eerste is inderdaad gewoon een zwarte dacht ik, maar de speciale metallic glans vond ik toch bijzonder genoeg :P ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:45

Wat een prachtige paarden (en kleurtjes) toch weer. AT's zijn echt gave dieren. <3

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:19

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:46

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:05

Die kentucky mountain horses zijn mooi!

En Shakhid :~ dat kleurtje! Steekt mooi af :D Qua bouw ben ik voor het massief type haha :D

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:20

Gave paarden weer :oo vooral de at's hebben mooie kleuren!
Vandaag een standfoto van Roy proberen te maken. Helaas verkeerde instelling op de camer, maar zal binnenkort even voor een herkansing

Afbeelding

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:13

Wauw die metallic paarden :oo Prachtig!
Mijn paard glanst ook altijd erg van zichzelf
maar toch weer niet zó erg..:

Afbeelding

@ Themuisje, als ik het goed begrijp (heb niet alles gelezen) dan is jouw pony dus steeds
donkerder/meer sooty aan het worden? Ik denk dat mijn paard ook zo uit gaat zien als dat
kan :j Hij heeft nu eigenlijk al bijna een zwarte staart en op de foto hierboven zie je ook dat
zijn hakken al erg donker zijn. Nu hij geschoren is zie je duidelijk dat zijn achterhand grijzer
is dan de voorhand :')

Afbeelding

Niet een extreem duidelijke foto, maar je ziet hier duidelijk dat zijn voorhand roder is dan zijn
achterhand :j Hij heeft trouwens ook een vage aalstreep die heel donker is, en een aantal
donkere vlekken op zijn billen.

En dan nu..

Een echt apart kleurtje :D (Alhoewel, zo apart ook weer niet tegenwoordig..)

Afbeelding

Palomino met sooty? Kan sooty in crèmevorm voorkomen? Ze zit helemaal onder de appeltjes!
Ze is overigens heel licht palomino :j Andere foto's zijn helaas allemaal te groot om te plaatsen..

En een volbloed, gefokt in Hongarije uit de Ierse hengst Cross xx. Palomino, een echte botergauwe :)

Afbeelding
Deze is overigens te koop, zie onderschrift ;)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:22

Toen die van mij net geschoren was had hij ineens allemaal appels idd :) verder dezelfde kleur als die van jouw. Inmiddels heeft hij weer haar en wordt hij steeds donkerder. Terwijl hij in de zomer nog roder was dan de jouwe haha.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 12:24

IrisDH schreef:
Palomino met sooty? Kan sooty in crèmevorm voorkomen? Ze zit helemaal onder de appeltjes!
Ze is overigens heel licht palomino :j Andere foto's zijn helaas allemaal te groot om te plaatsen..

En een volbloed, gefokt in Hongarije uit de Ierse hengst Cross xx. Palomino, een echte botergauwe :)

http://2.media.hyves-static.net/1461111 ... 11857.jpeg

Sooty kan op iedere kleur voorkomen dus ook bij verdunners.

Mooie Hongarijse warmbloed, vader Engels Volbloed en moeder Gidran, maar het is geen volbloed (noch arabisch, thoroughbred/EV of AA).
Hebt je misschien een link naar zijn afstamming (allbreedpedigree of sporthorse-database)?
Laatst bijgewerkt door Coby op 13-03-12 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Geen foto's quoten.

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:38

mijn paardjes :

Storm : roodschimmel/roan
Afbeelding

Laurens
Roodschimmel / appaloosa?
Afbeelding

foxy, vos isabel goud? geen idee wat voor kelur het nou is

Afbeelding

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:31

Onderste lijkt me gewoon een bruine, kleine fototje kan ik niet echt goed zien

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:27

Erg mooie foto's, Femke. Leuk dat je ze hier deelt. Je kunt op de foto van Agilas al goed zien dat hij tot het massieve type behoort. Licht is inderdaad sterk bepalend in hoeverre een AT glanst. Ze glanzen uiteraard het meest in de volle zon met strakblauwe hemel. Agilas is niet een metallic perlino, maar een 'gewone' perlino met de 'gewone' parelmoer die bij deze dubbele verdunning hoort.

Maar de zon heeft absoluut invloed op de glans. Kijk maar eens naar het verschil tussen deze twee foto's van dezelfde valk AT:
Garpun met goudglans.
Garpun zonder goudglans.
Paard is trouwens als gewone valk geregistreerd en niet als goudvalk. :)

Pluizebolpum schreef:
@Femke, die eerste, is dat niet eigenlijk 'gewoon' zwartbruin of zwart maar dan op z'n AT's? Lijkt wel net of ie van plastic is, maar verdraaid mooi hoor.

De eerste is zwart (merrie Prizma).
Bij zwart komt goud- of zilverglans ook voor. Net als bij schimmel, maar omdat slechts 6% van de AT populatie schimmel is, is schimmel met metallic erg zeldzaam. Bij zwart is het waarschijnlijk nog zeldzamer: uit een recente studie is geen van de onderzochte zwarte paarden metallic gebleken en bijna 1% van de schimmels metallic (ook extreem weinig).
Uit ditzelfde onderzoek is gebleken dat goudglans bij 32,5% van de onderzochte AT voorkomt en zilverglans bij 4,1% tegenover een 63,4% van de populatie die niet de befaamde glans vertoont. De meerderheid van de metallic paarden is valk. De mijne is een extreem lichte valk met een beetje zilverglans. Het doet een beetje denken aan witgoud, maar is moeilijk te fotograferen, mede omdat ze zo extreem licht van kleur is.

Er komen weer interessante foto's voorbij.
De fjord zonder meelsnuit is een wildkleur bruine zonder pangaré. Pangaré (Pa+ of mealy) veroorzaakt de meelsnuit en lichtere plekken o.a. rond de buik en flanken.

FelineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:58

WAUW wat een knappe paardjes!!
ben stiekem beetje jaloers :(:)
mijn verzorgpaardje is vos lekker standaard ahhahaa :j

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 12:52

Peterina schreef:
IrisDH schreef:

http://2.media.hyves-static.net/1461111 ... 11857.jpeg

Mooie Hongarijse warmbloed, vader Engels Volbloed en moeder Gidran, maar het is geen volbloed (noch arabisch, thoroughbred/EV of AA).
Hebt je misschien een link naar zijn afstamming (allbreedpedigree of sporthorse-database)?

Wat is Gidran? Ik heb verder geen verstand van volbloeden (hij zou een EV moeten zijn) en warmbloeden maar volgens de eigenaresse is hij een EV :j Heb zijn papier nog nooit gezien en heb geen idee wat voor bloed er aan de moederskant zit. Link van ABP of paardenfokken heb ik ook niet. Zal eens vragen of ze het papier mee wilt nemen :) Het enige wat ik tot nu toe weet is dat Cross xx een kleinkind van Mill Reef is.
Laatst bijgewerkt door Coby op 13-03-12 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Geen foto's quoten.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 14:20

@IrisDH: de moeder, Hadfi II Fatyol, is Hongaars gefokt Kisber Felver oftewel Hongaars Halfbloed (warmbloed met aandeel xx). Deze palomino is dan ook geen volbloed maar ook een Kisber Felver. Palomino is bij xx vooralsnog enorm zeldzaam en bij de Kisber Felver niet. :)
En dames, liever geen foto's quoten. :)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 14:48

Wat een gaaf topic zeg! :D

Ik denk dat Nynke hier ook wel heel goed bij past, heb haar kleur verder nog nooit bij een ander paard gespot :D
Afbeelding

geschoren:
Afbeelding Afbeelding

Enig idee wat dit voor kleur moet zijn? :P In haar paspoort staat zweetvos, maar daar ben ik het niet mee eens !

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 15:14

Zo op het oog zou ik zeggen dat Nynke een stekelharige zweetvos is waarschijnlijk met sooty.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 15:44

Ik vind haar qua kleur wel errrrg veel lijken op Guerrouane, een berber-arabier dekhengst. Bij zijn kleur staat vermeld palomino sabino roan, hij is getest, want veel voor kleurfokkerij gebruikt. Nynke heeft ook een witte lip he?

Afbeelding

Afbeelding

Saphira1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 17:58

ik meld me ook!!

met ons valkje <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

gefokt uit een welsh palomino pony
en een barokke knabstrupper paard

kwam dit mooie kleurtje! <3

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 21:51

IrisDH schreef:
Peterina schreef:

Wat is Gidran? Ik heb verder geen verstand van volbloeden (hij zou een EV moeten zijn) en warmbloeden maar volgens de eigenaresse is hij een EV :j Heb zijn papier nog nooit gezien en heb geen idee wat voor bloed er aan de moederskant zit. Link van ABP of paardenfokken heb ik ook niet. Zal eens vragen of ze het papier mee wilt nemen :) Het enige wat ik tot nu toe weet is dat Cross xx een kleinkind van Mill Reef is.

Vader van moeder is een Hongaarse Sport Horse en geen EV ... dus kan hij nooit een 'Volbloed' zijn. Gidran is een type van het Hongaarse Sport Horse.
Pedigree van de vader van de moeder: http://www.sporthorse-data.com/d?i=10732845

tsp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 13:06

Laraax schreef:
Wat komen er een prachtige kleurtjes langs, zo'n beetje het hele topic kwijlend doorgekeken :j

Jij ookal :D

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:47

ik zag deze in argentinie (hij werd hier gelassoot om gebrandmerkt te worden)
Afbeelding