KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 18:25

Cupido : 5500,-
Rovaldi : 3200,-
Whola : 3000,-
Eros : 4000,-
Vivaldi : 4500,-

Nu de mijne, hij is aan het begin van het topic ook al een keer langsgeweest, maar ben wel benieuwd wat hij nu waard is . :)

Naam : Change
Leeftijd : 5 jaar [word in augustus 6]
Afstamming : v. Ovidius
Schofthoogte : 1.55
Niveau : B dressuur, word hier nauwelijks in gestart, kent de oefeningen van het L2 en de beginselen van het M1. Heeft meestal wel hoge punten in de dressuurring [200, 190 etc] Heeft al verschillende crosjes gelopen en pakt dit goed op!
B springen, we hebben de punten voor het L. Pony heeft zeker potentie voor de topsport! =)
'Bijzonderheden' : Hij is te klein gebleven maar zou met gemak tussen de paarden mee kunnen lopen.
Change is een heel eerlijk paard. De grootste knuffelpony op stal die er is en onder het zadel is het een pittig ding die, als je hem eenmaal een beetje kent en door hebt, voor je door het vuur gaat.

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 2597_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 6345_n.jpg

Afbeelding

Afbeelding
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 9651_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 6436_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 5063_n.jpg
http://oi46.tinypic.com/2eol761.jpg

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 01:13

Naam: Catja-Strona
Afstamming: Uptown x Bustron x Eppleking xx
Geslacht: Merrie
Leeftijd: 5 (Zadelmak/Onder het zadel sinds mei 2012)
Hoogte: +/- 1.68
Niveau: L (1 x B gestart. Beheerst wijken, en beginselen van schouderbinnen en schouderbuiten.)
Heeft ook wat sprongen gemaakt maar geen echte parcourservaring, alleen thuis wat lage 'parcourtjes' gesprongen.

Fijn braaf werkwillig dier dat makkelijk nagereden kan worden door verschillende ruiters.
Bokt niet en doet niet gek. Gaat hooguit een pasje harder of op de rem. Wel een onzeker dier wat veel vertrouwen nodig heeft.
Is ook vaker mee op buitenrit geweest. Kan goed met andere paarden opschieten en is ook braaf in de omgang/op stal.
Volgens mijn lesgever zeker een paard voor de hogere dressuursport. Heeft mooie ruime gangen en een goede natuurlijke balans/zelfhouding.

Afbeelding
http://i606.photobucket.com/albums/tt14 ... 30a371.jpg

Afbeelding
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 0226_n.jpg
(Voor meer foto's zie profiel)

ietjelover

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:48

Patty je moet volgens mij eerst twee paarden taxeren of had je dat al gedaan?

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:50

O sorry ik ga even kijken! :o Wil er wel even bij zeggen dat ik nu echt geen weet heb van wat op dit moment reëel is om te vragen en wat de dieren waard zouden zijn.

Rovaldi: 3000/3500 Al iets ouder paard wat naar leeftijd weinig kent en al een tijd niet gereden is.
Whola: 2500/3000
Eros: 6000
Vivaldi: Jammer dat die van jou al wat ouder is. Zou nu denk ik bij de 6000(/7000)
Change: 4000

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:23

Change; Waar basseer je op dat je paard potentie heeft voor het hogere werk? Ik zeg max €2500,-. Pony, B geklasseerd, en niet door iedereen te rijden.. Ik vind het wel een leuk beestje om te zien :)

Pattypaard; Jammer dat ze nog niet verder is uitgebracht. Ik denk op het moment zo'n €3500,-/4000,-. Mooi aansprekend dier, goede maat, braaf, allround. Nu nog echt uitbrengen dan gaat de prijs snel omhoog :)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:28

Vulina schreef:
Change; Waar basseer je op dat je paard potentie heeft voor het hogere werk? Ik zeg max €2500,-. Pony, B geklasseerd, en niet door iedereen te rijden.. Ik vind het wel een leuk beestje om te zien :)

Pattypaard; Jammer dat ze nog niet verder is uitgebracht. Ik denk op het moment zo'n €3500,-/4000,-. Mooi aansprekend dier, goede maat, braaf, allround. Nu nog echt uitbrengen dan gaat de prijs snel omhoog :)

Omdat hij heel veel vermogen heeft en graag wil werken =)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:52

Ja, maar dat kan natuurlijk iedereen wel zeggen of vinden over zijn/haar paard... Ik zie het er op de foto's eerlijk gezegt niet gelijk af...Dat is niet rot bedoeld hoor, maar gewoon mijn kijk er op :)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 18:26

Ik zeg het niet zomaar hoor. :')

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 18:38

Vermogen voor topsport wordt veel vaker in paarden gezien (m.n. door de eigenaar zelf) dan dat het er daadwerkelijk is ;) Kijk maar naar Marktplaats/Boktmarkt, genoeg voorbeelden te vinden.
Ondanks dat ik het een hele leuke allround pony vind zo van de foto's, zie ik het enorme vermogen er hier ook niet vanaf. De omschrijving helpt daar ook niet bij, behalve je eigen opmerking over het vermogen vind ik wat je zelf zegt ook niet getuigen van een paard met bovengemiddeld vermogen. Wél een leuk allround dier voor de ponyruiter trouwens! Helaas gaan daar de grote bedragen echter niet direct in om, of je moet echt een al bewezen topper hebben. De kwalificaties (ponymaat, nog weinig gepresteerd tot nu toe, ruin) gooien de prijs dus ook niet omhoog. Ik denk dat je op dit moment idd met een 2000 euro goed zit. Ga je dat vermogen wat jij aangeeft bewijzen dmv wedstrijdresultaten dan zit er natuurlijk nog genoeg rek in :)

Patttpaard: wat een fijn dier om te zien! Mooie maat, zo te lezen een fijn karakter, nog wat weinig ervaring wat de schatting dan weer iets omlaag haalt. Afstamming zegt mij in dit geval weinig dus laat ik even buiten beschouwing :) Ik gok 4000 op dit moment.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:52

Goed verwoord Vientje. :)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:58

Vientje schreef:
Vermogen voor topsport wordt veel vaker in paarden gezien (m.n. door de eigenaar zelf) dan dat het er daadwerkelijk is ;) Kijk maar naar Marktplaats/Boktmarkt, genoeg voorbeelden te vinden.
Ondanks dat ik het een hele leuke allround pony vind zo van de foto's, zie ik het enorme vermogen er hier ook niet vanaf. De omschrijving helpt daar ook niet bij, behalve je eigen opmerking over het vermogen vind ik wat je zelf zegt ook niet getuigen van een paard met bovengemiddeld vermogen. Wél een leuk allround dier voor de ponyruiter trouwens! Helaas gaan daar de grote bedragen echter niet direct in om, of je moet echt een al bewezen topper hebben. De kwalificaties (ponymaat, nog weinig gepresteerd tot nu toe, ruin) gooien de prijs dus ook niet omhoog. Ik denk dat je op dit moment idd met een 2000 euro goed zit. Ga je dat vermogen wat jij aangeeft bewijzen dmv wedstrijdresultaten dan zit er natuurlijk nog genoeg rek in :)

Patttpaard: wat een fijn dier om te zien! Mooie maat, zo te lezen een fijn karakter, nog wat weinig ervaring wat de schatting dan weer iets omlaag haalt. Afstamming zegt mij in dit geval weinig dus laat ik even buiten beschouwing :) Ik gok 4000 op dit moment.

Hij staat ook niet te koop, ik hou hem zeker wel tot mn 18de, misschien gaat hij wel helemaal niet weg.
Laat ik het zo zeggen : Ik weet dat er veeeel meer dan dit in zit, met topsport bedoel ik trouwens het Z.
Ik weet dat hij dat kan, nu nog niet, in de toekomst, het zit erin, alleen op dit moment zou hij daar te groen voor zijn.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:02

Edit :

Ik heb het over t springen btw. :)

We hoeven het er natuurlijk niet over eens te zijn, maar ik kan wel inschatten wat mijn paard kan, heb al van verschillende mensen gehoord dat ie nog wel eens ver zou kunnen komen, met mij of een andere ruiter. Dus zulke dingen neem ik dan wel aan van degenen die dat zeggen (heb er zelf ook wel een beetje verstand van.) , en het is natuurlijk een leuk compliment! :)

Maar we zullen zien, alles op zn tijd.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:05

Z is basissport. Geen topsport. :)

En hij lijkt best leuk te kunnen springen hoor.
Maar de techniek van bijvoorbeeld het paard van pattypaard spreekt mij persoonlijk meer aan (voor zover ik verstand heb van springen).
Echter is het op foto's altijd een momentopname.
Hij springt er niet echt uit op dit moment (op de foto) en wij taxeren op die beelden.

Laat ik het zo zeggen: Z springen ligt (misschien, tijd wijst zulke dingen uit) binnen jullie bereik maar ik vind het geen 'topper'.
En dat staat misschien een beetje dom, maar ik doel dan op EK/roelofs pony's etc. :)

Misschien dat vandaar dat de taxatie lager uitvalt dan wat jij (emotioneel) gehoopt had?

Bovendien is het een E-tje, voor de EK ruiters/amazones niet interessant.
Een D-tje met veel vermogen zal vrijwel altijd meer opbrengen.

Nu ben ik klaar met editten. :+
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 27-02-13 22:33, in het totaal 8 keer bewerkt

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:08

In mij ogen wel op dit moment. :D
Topsport is officieel internationaal etc, dat weet ik

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:12

Wordt een hele discussie zo.. Maar zoals Vientje al zegt; Hij moet het eerst maar eens gaan doen. Iedereen denkt van zijn paard dat het een goed paard is, anders koop je hem niet.
En dat je het zelf wel wat kunt zien geloof ik gelijk. Hoeveel ervaring heb je met Z geklasseerde paarden, als ik vragen mag?

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:13

Met die uitleg (basissport Z ipv verwachting echte topsport) vind ik je in ieder geval een stuk realistischer naar je pony toe, zie niet in waarom je niet lekker de basissport door zou kunnen komen met deze pony :) Ik heb wel enigszins kijk op springtechniek, daarop gebaseerd blijf ik alsnog bij mijn taxatie voor nu. Hij zal leuk mee kunnen komen op alle vlakken, maar een echte uitblinker zie ik (nog) niet. Ideaal toch, gaat niks boven een paard waar je lekker alles mee kan!

Goeie opmerking over die E-ponies trouwens Pion, daar had ik nog niet eens bij stilgestaan :j

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:16

Stukje toegevoegd door Pion zag ik. Maar, ik ben het met Pion en Vientje eens..
Heel vervelend om te horen denk ik, als je zelf een veel hoger bedrag in gedachten had..
Waar zou jij hem zelf op taxeren dan?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:18

Ik zelf op dit moment.. 2500. :j

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:22

En het is een nadeel dat het een E is. Hij zou opzich wel bij de paarden mee kunnen lopen omdat hij in principe gewoon eenn paard is, alleen dan iets kleiner :') voor mij is het ideaal omdat ik net niet op een D pas maar wel bij de pony's wil rijden..

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:26

Change3x schreef:
Ik zelf op dit moment.. 2500. :j

Rond die prijs wordt toch ook getaxeerd?

Z springen acht ik ook zeker niet onmogelijk hoor.
Maar het stukje EK/roelofs (top) zie ik (nog) niet.
Echter geef jij ook aan Z springen te bedoelen. :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:47

Graag wil ik jullie vragen om ontopic te blijven.
Onder andere discussie wat basissport is of niet is offtopic.

Arista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:49

Cupido : 5500,-
Rovaldi : 3200,-
Whola : 3000,-
Eros : 4000,-
Vivaldi : 4500,

Nu mijn merrie:

Naam: Cindy
Moeder: T.
Vader: Droomwals
Moeders vader: Ahoy
Leeftijd : 5 jaar
Niveau: L dressuur B springen.
Tevens beleerd voor de wagen in enkelspan, dubbelspan en met z\n drieen voor de huifkar. Weet ff niet hoe je dat noemt! Verder is ze volledig verkeersmak en braaf op het strand. Heb afgelopen zomers vele buitenritten begeleid op Terschelling met haar voorop.
Schoftmaat: 1:68 (groeit waarschijnlijk nog)
Karakter: Onzeker, maar zodra ze je vertrouwd wil ze altijd voor je werken. Mijn buurmeisje van 6 kan er alleen op rijden.

Afbeelding
Afbeelding

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:20

Ik spring er ook zo maar even in, begin gewoon ergens. Is dat erg? :o

@ietjelover; Ik kwam vandaag ook al een topic van je tegen geloof ik. Erg mooi paard en doet het zo te horen best goed! Ik zeg €3000/4500!
@Change3x; Ziet er leuk uit :) ook ik zeg rond de €2000/3000
@Pattypaard; Mooi paard! Nog een jong dier en kan vele richtingen op. €4000,- !
@Arista; Rond de €2000/2500,-

Naam: Ed King
Leeftijd; 4
Niveau; B (nog niet gestart)
Schoftmaat; 1,73
Afstamming; Ferro
Karakter; Lief, aanhankelijk, braaf, werkwillig, eerlijk paard, moet af en toe nog wel wat overtuigd worden, met veel belonen kom je ver. Hij doet het super!

Afbeelding
Afbeelding
http://tinypic.com/r/11bp947/6
http://tinypic.com/r/8wjw2v/6

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:48

Cindy; Rond de €1750,-/€2000,- Ik vind het wel een leuk paard, maar het tuigerbloed is toch helaas minder gewenst. Je moet er net een liefhebber voor hebben. Dat ze zo braaf is, is dan wel weer een groot pluspunt!

Ed King: €5000,- Leuk ding! Jong maar braaf, goede maat, leuke afstamming? (Ferro x ???) mooi kleurtje, talentvol zo van de foto's af te zien.. Nu starten en dan gaat het bedrag snel omhoog :)

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 13:21

Naam: Viana
Ras: KWPN
Geslacht: Merrie
Schofthoogte: 1.63
nivau: B (nog niet gestart volgende maand)
Vader: MECENAS vader van vader: MADRYT
vader van moeder: FARMER en daar vader van: VOLTAIRE
Kleur: Platenbont (bruin)
Karakter: Werkwillig

http://i49.tinypic.com/2vtz14m.jpg
http://i49.tinypic.com/2ahfujl.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=3ro2J9ydzxA
http://www.youtube.com/watch?v=P5dwgtPtbAY

Foto's van een jaar geleden toen ze nog niet van mij was. Op het filmpje nog onstabiel maar is er er al veel uit. Was de eerste keer rijden nadat ze weer terug was

Cindy 2.000 denk leuk beestje.
Ed King 4,500 denk dat je er heel veel uit kan halen! Mooi ding