Noordzweden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:27

Nordsvensk schreef:
Paperboy, lees ik in je onderschrift dat je je eerste wedstrijd heb geplant?

Haha ja als alles goed is wel.... er zijn op dit moment wat omstandigheden waardoor ik wat minder rij (ivm bak, misschien verhuizing stal) dus ik hoop dat ik het met trainen nog ga redden ;) .

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:28

Claudia78 schreef:
Ik ga morgen ochtend weer naar Delano om te rijden *\o/* Ben benieuwd!

Veel succes en plezier morgen :D

Nordsvensk

Re: Noordzweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:38

Heel veel plezier morgen Claudia, :D

30 Juni vind ik nog best ver weg, Ik hoop voor je dat je het gaat redden. Niet vergeten iemand te regelen die foto's gaan maken hé ? <<)

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:17

Hey hey,

Het ging wel goed vanochtend met Delano eigenlijk. Ik heb ook even los gereden. Gestapt en gedraafd dan wel.
Met de gallop is degene die hem beleerd wel bezig geweest en die knop zit er dus wel op maar ik vond de stap en draf eerst genoeg.
Hij kan nu naar huis en dan mag ik hem verder opleren. Ik heb daar enorm zin in.
Nu nog even vervoer regelen.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 16:47

Nordsvensk schreef:
Heel veel plezier morgen Claudia, :D

30 Juni vind ik nog best ver weg, Ik hoop voor je dat je het gaat redden. Niet vergeten iemand te regelen die foto's gaan maken hé ? <<)

Fotograaf is al besteld hoor (mijn man en die moet mee haha).....

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 16:50

Heerlijk Claudia, nu lekker zelf aan de slag. Hummer had de galop knop er ook een beetje op, maar heb
eerst gezorgd dat hij in stap en draf goed zijn balans had en toen ging de galop vrij soepel erachteraan.
Ik kan bij Hummer wel merken dat draf meer zijn gang is, maar hij wordt wel steeds sterker in zijn lijf waardoor de galop steeds mooier en makkelijker wordt.....
Leuk hoor, heel veel plezier met rijden!!

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:04

Wat leuk dat Delano weer naar huis kan, heel veel rij-plezier met hem.. Denk dat dat wel gaat lukken ;)

Heb je goed voor elkaar, mooi dat de fotograaf nu al besteld is paperboy :)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:31

leuk hoor, dat hij naar huis komt. Verder opleren is natuurlijk ook een uitdaging. Groot gelijk dat je geen haast maakt met de galop. Zoals paperboy zegt is het belangrijk dat hij eerst balans heeft.

Paperboy, leuk, eerste wedstrijdje.Ben benieuwd.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:23

Ja oefenwedstrijd voor koudbloeden, dat lijkt mij wel een fijn begin om eens rustig de sfeer van wedstrijden te proeven ;).

Vrijdag komt de fysio voor Hummer voor zijn jaarlijkse check, altijd spannend vind ik. Met rijden lijkt hij vooruit te gaan en ben benieuwd of de fysio dat in zijn lijf ook terug kan zien. Aan de andere kant ben ik altijd bang dat ze enge dingen vind........ maarja op deze manier van jaarlijkse check hoop ik eigenlijk eventuele "enge" dingen op tijd bij of voor te zijn. (tsja is een overbezorgdheidje die ik van mijn zorgenkindje Moos hebt overgehouden denk ik :') )

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 20:38

Morgen is dus een spannende dag voor je, veel succes. Hoop voor je dat de fysio ook de vooruitgang kan zien in het lijf van Hummer ;)

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 21:44

Haha, dankje..... is het morgen ook nog eens vrijdag de 13e :') .

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 21:49

Daar had ik nog niet over nagedacht, jullie hebben toch geen zwarte kat op stal hé? :')

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:08

OEPS...... :D nee alleen hondjes.

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 12:11

En hoe was het gisteren bij de fysio?

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 16:15

Ja helemaal super, sterk verbeterd sinds vorig jaar. Ze vond zijn galop ook veel beter.
Hij had geen bijzonderheden en ze vond hem erg soepel zowel hals als rug, ik ben dus weer helemaal happy.
Volgende week wordt de rijbak ook aangepakt en dan kan ik weer lekker rijden hoop ik!
Dus de 13e.......geen probleem :D

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 16:46

Alleen maar goed nieuws dus :)

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:09

En hier nog meer goed nieuws :D ....

Het gaat zo goed met Delano. Ik heb hem gisteren voor het eerst gereden.
Ik twijfelde nog wel even want ze waren op de boerderij met het rieten dak bezig (juis naast de bak)
Met de heggen schaar en omvallende ladders...Tja, ook vrijdag de 13e schoot door mijn hoofd :P Hij vond alles zo spannend. Ik had hem bijna nog net niet of schoot toen we de bak in kwamen (hihihi) Aan de longe schoot hij me 1x weg. Gelukkig kon ik hem daarna herpakken. Uit eindelijk ben ik zo toch in mijn eentje er voor de allereerst keer op gestapt. Tja, en toen begon hij te grappen. Ik legde 1x zachtjes mijn been aan en zei: Delano ...stap...
Maar meneer besloot stil te staan. Nog een keer herhalen dan maar. Been...Delano stap. Hey, er zit geen vooruit knop op maar een achteruit...
Na een paar keer mijn linkerteugel gebruikt te hebben stapte meneer voor uit. Vanaf toen ging hhet eigenlijk heel goed. We hebben gestap, gedraafd en vooral veel gestuurd (wat hij eigenlijk verassend licht doet). Vanochtend heb ik hem weer gereden. Kort even gelongeerd en daarna opgestapt. Jeetje wat is hij braaaaaaf <3 Weer veel wendingen gereden in de stap en draf. En het halthouden geoefend. Hij bleef eerst doordrammen tot stilstand en aan het eind hoefde ik maar een heel licht kneepje te geven. Hij heeft alles zo snel door. Ik was Noordzweeds fam maar nu nog verliefder dan ooit :j
Morgen heeft hij lekker een dagje vrij verdient.

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:24

Wat leuk dat Delano weer thuis is. En lekker van het rijden genieten. Mooi dat hij alles zo snel door heeft.

Vind het wel echt jammer dat er zo weinig zweedjes in Nederland zijn.

gatecrascher

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:29

Weet iemand hier of Mirjam binnenkort het importeren van Noordzweden weer oppakt?? Heb haar een tijd geleden ook reeds gemaild maar krijg geen reactie.

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:36

Ik ben daar eigenlijk ook wel benieuwt naar, alhoewel hier voorlopig nog geen geen Zweedje komt... Maar ik verwacht eigenlijk niet dat ze de draad nu snel weer oppakken.. Want vroeger gingen ze rond deze tijd van het jaar ook altijd naar Zweden. Is zelf een paard importeren geen optie voor je?

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:41

Ik heb even een krabbel naar Mirjams nichtje gedaan met jullie vraag (omdat Nordsvensk het eerder ook al vroeg)
Misschien dat zij wat weet. Maar ik weet zelf als moeder van een kleine meid hoe druk je het kunt hebben.
Bovendien werken Mirjam en Mike ook alle twee.

gatecrascher

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:49

Zelf importeren lijkt me wel heel lastig. Ten eerste zou ik erg bang zijn om een kat in de zak te kopen en verder heb ik eigenlijk geen idee wat er dan allemaal geregeld moet worden. En daarbij wordt het dan denk ik wel erg prijzig...
dank je claudia dat je even een berichtje hebt gestuurd. Hoop dat zij ons iets meer kan vertellen. Het is inderdaad druk hoor, weet er van mee te praten, heb zelf ook 2 kids...

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:55

Qwa kosten valt het mee, je bent niet duurder uit dan je er 1 bij Castelein koopt. Wel komt er voor jou nog wel een reis naar Zweden over... En in Zweden wil misschien liljebo wel met je meegaan als je daar een paard gaat bekijken. (Ze vraagt er dan wel een vergoeding voor denk ik) Verder hoef je alleen nog maar transport te regelen en een gezondheidsverklaring. Dus zo super ingewikkeld is het niet :o

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 19:12

:)

Claudia super dat het zo goed gaat. Blijkbaar hebben ze in de africhtingsstal goed werk geleverd. Toppie!!!

gatecrascher... nordsvensk heeft gelijk. Ik wil best helpen, in de zin van met je rondrijden hier en Noordzweedjes gaan bekijken voor de koop, maar idd wel tegen onkostenvergoeding (benzine)
Maar goed... mocht je dat ooit van plan zijn, dan stuur maar een pb-tje.
Bij voorkeur alleen als het serieus is, want ik heb best al veel pb'tjes gekregen van mensen die zeggen dat ze een NZ willen kopen, eerst vragen of ik alles kan regelen zonder dat ze komen (maar dat doe ik dus niet... mensen zullen zelf moeten komen kijken en beslissen. Ik ben geen bemiddelaar), vervolgens heel veel vragen stellen en dingen laten uitzoeken en dan niets meer laten horen.
Vind ik dan een beetje jammer van mijn tijd.
Serieuze mensen wil ik best helpen. Geen punt. Maar je moet idd zelf hierheen komen. Vliegen naar zweden is echter niet duur en anders kun je er nog altijd een vakantie van maken. :)

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 19:13

Hey Claudia super zeg dat hij het zo braaf doet. Ohhhhh en al zo netjes halthouden dat vind Hummer zelfs nog erg moeilijk :o .
Knap dat je er gewoon in je eentje op gestapt bent!
Die verliefdheid op een Noordzweed gaat echt noooooit meer over hoor :D