pinkelotje16 schreef:dankje.
bobby heeft ijgelijk nooit om gedraait ik heb gewoon een keer een hooftstel omgedaan, de lijtssels van mijn zus gepakt en ben er mee naar buiten gegaan. mijn zus liep wel mee maar liep langs mij.
het eenige moment dat hij om draait is als ik iets vraag en hij begrijpt het niet dan draait hj zich om.
ik denk dat bobby tussen de 1,30 en 1,33 maar ik zal het morgen of over morgen is op meten ik licht het aan mij of lijkt bobby zo klein als ik jullie koniks zien lijken ze veel groter.
ghashira: als hij zich omdraait moet je zijn hooft de anderen kant op sturen en hem voorwaarts drijven dan moet hij wel van je weg.
tja, dat voorwaarts drijven, daar zit m heel het probleem, toen Juul bij ons kwam, kende hij niks. Ik heb hem geleerd van niks schrik te hebben, gooide touwen over hem heen, oude lakens en jutte zakken, ballonnen aan koorden enz... en Juul bleef rustig staan, gaat van niks nog vluchten..(tenminste die dingen niet-ahum)..nou, als ik nu dus met een zweep of carrotstick op zijn poep sla, blijft ie ook gewoon staan, kijkt even naar mij alsof hij wil zeggen: ach mens, wat wil je nou eigenljk? Heb ook geprobeerd met een lange zweep echt op de grond te laten knallen, achter hem, maar lukt ook niet. Ik spreek ook steeds tegen hem, als ik hem aan de hand aan het touw leerde lopen, zei ik altijd: Vooruit Juul, stàppen... dat probeer ik dus ook te zeggen als ik hem wil longeren of langelijnen..; maar blijkbaar snapt hij dat toch nog niet. Soms is het met paarden echt zoeken naar dat ene kleine detail, en vaak frustrerend als het lang duurt voor je het vindt...
Morgen heb ik afspraak met de buurvrouw, zij heeft een therapeutisch rijcentrum, met haflingers..dochter van collega gaat er les voltige volgen. Meisje heeft hier al n paar keer gereden maar nu ik haast niks kan na de operatie, had ik ruudje dus gevraagd of ze tijd had voor lesjes voltige.. joepie, daar steek ik nl ook altijd nog wat op.. Kijk er echt naar uit. Mss maandag als dochtertje o pschool is, toch ns proberen of ik kan langelijnen, maar moet zien dat ik me arme lijf niet forceer..