Mensen met een Vlaams paard?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

San_PJarig

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 21:26

Ja heel vervelend, best wel wat stresserende dagen achter de rug. Op zich is de castratie goed verlopen, geen zwelling, wonde mooi aan het dichtgroeien, ... Tot onze speelse jongen wat zot werd toen we een ander paard van wei veranderden. Met zijn nog slungelige bewegingen ging hij tijdens enkele bokkesprongen onderuit. Dag nadien merkten we zwelling en bloeding die steeds erger werden (hele plassen bloed in de weide). Maar intussen is hij geopereerd, is de bloeding gestelpt en is hij echt aan de betere hand. Hij zou naar huis mogen, maar aangezien wij hier enkel een schutstal op de wei hebben staan die we moeilijk hygiënisch kunnen houden (en de arts ons aanraadde hem even binnen te houden omwille van zijn zotte buien), laten we hem nog maar enkele dagen daar ter observatie en herstel.

Onze Vlaam heet Sans-Peur van de Overhekerhof; zoon van Circle W Maxamillion (die zag ik hier eerder al wel eens passeren geloof ik) en kleinzoon van Rieck's Marcus T. Ik probeer gauw een fotootje te posten...

Hoe gaat het ondertussen met jullie Vlamen?

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 13:05

Ook al een afstammeling van maxamillion leuk.
Ja die gekke buien kunnen jammer genoeg heel vervelend uitpakken.
Met mijn vlaam gaat het weer de goede kant op. Zwelling is weg wonden zijn aan het helen. Verder heeft hij de lente in z'n bol. Niet altijd even fijn maar ach dat hoort erbij

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 23:06

Welkom San_P! Vervelend die complicaties, hopelijk gaat het snel beter! :(:) (Salvo is ook van Maxamillion :D )

Gelukkig dat het beter gaat suuske! Ach, die lente... Hier ook de meest idiote streken alweer voorbij zien komen. Op het moment is halstertje-trek weer helemaal hip 8-) Heerlijk om te kijken, veel beter als tv :')

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 12:45

Wat recente foto's van Salvo *\o/*
Afbeelding
Afbeelding
Vriendje pesten :Y)
Afbeelding
Afbeelding

Inmiddels zijn zijn manen er toch echt af. Ze eten door een ruif heen, en hij had lekker staan schuren, dus er zat een hele dunne plek. Nu dus maar een sportmodel ervan gemaakt :j Staat hem nog leuk ook. Binnenkort zal ik er een foto van posten...

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 13:58

Wat leuk, lekker vent is het! :)

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 19:14

Op die laatste foto lijkt hij wel op Qoke de blik die hij daar heeft. Hij is wel mooi asn het opdrogen

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:14

@jenn0dv: zeker! :D
@suuske: Ja he? Elke dag word ik weer een beetje blijer met hem! :o Leuk dat hij op Qoke lijkt. Is dat ook zo'n clown?

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 22:26

@leanne_salvo: Qoke is een clown eerste klas. Verdient hij de hoofdprijs voor. Hij is zeg maar heel creatief in zijn manieren om aandacht te vragen. En de bekken die hij dan trekt zijn echt geld waard.
Ik geloof idd dat je iedere keer blijer van hem wordt. Heb ik ook nog steeds en ze worden alleen maar mooier. Qoke word 20 april alweer 4 jaar. Kleine paardjes worden groot. Gelukkig heeft hij soms wel nog echt een puppy uitstraling

San_PJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 11:02

Leuke foto's! Toch altijd leuk om eens wat soortgenootjes te zien, want hier in de buurt zie je ze niet veel... Ben blij te horen dat niet alleen onze San een echte clown kan zijn! Hij staat trouwens nog steeds in het ziekenhuis. We zouden hem vandaag ophalen, maar gisteren had hij toch weer wat koorts, nog even afwachten dus. Arts benadrukte ook nog eens om hem niet meteen in een grote wei te zetten omwille van zijn zotte toeren... De lentekriebels zitten er bij die kerels ook in! Heerlijk om naar te kijken!

@ Suuske, fijn dat alles aan de betere hand is, gelukkig!

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 16:44

@San_P: Je ziet de Vlamen hier niet zoveel nee... Des te leuker om iets bijzonders te hebben denk ik dan maar :D
Maar wel balen dat hij nog niet naar huis mag... Moet hij nu het weekend ook nog blijven?

Marjoleinn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 23:00

Gelukkig is alles goed gegaan! Toch een hele gebeurtenis! :)

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 11:01

Ik werd afgelopen woensdag tijdens een buitenrit nog aangehouden. Door 3 mannen. Ik dacht wtf.. maar toen begonnen ze alledrie heel geïnteresseerd te vragen wat ik wel niet voor een paard had, want het was geen bels maar wat dan wel. Hij was zo mooi en hoe zwaar hij was en of hij lief was. En hoe hij onder het zadel was. Haha echt leuk.
We krijgen die vragen vrij vaak. Vind ik wel leuk neem dan ook altijd even de tijd om al hun vragen te beantwoorden. Beetje het vlaams paard te promoten.

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 11:39

Goed bezig suuske!! :D Wel leuk als ze echt geinteresseerd zijn! Ze hebben mij regelmatig gevraagd of het nou een Shire of een Bels is ofzo. Een Bels kan niet omdat hij de kleur niet heeft, en een Shire zien ze er ook niet echt in. Die verwarde koppies af en toe zijn echt goud :')
Als ik dan vertel dat het een Vlaams Paard is, zie je ze echt zo kijken.... "Dus het is een soort Bels dan?" :')

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 16:12

Ja het vlaams paard is en blijft toch een apart iets. Want het is geen bels geen shire en ook geen brabander haha

esthie70

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 01:10

Het is een mega haflinger... Zelfde streken, tenminste Nico wel!

Vlaamspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 09:15

Salvo ziet er goed uit Leanne.

Zijn er van jullie ook nog lid van het vlaamsepaard?
Ik vind de website van het vlaamse paard niet up to date. Uitslag van de hengstenkeuring staat er nog steeds niet op.
Jammer hoor, maar de hengst heeft zijn eerste dekkingen achter de rug, wilde eerst niet dekken...ja dat is iets wat je hem niet kunt leren. Maar het is nu dan toch gelukt.

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 14:31

Ja, ik ben lid van de VP vereniging. Moest om Salvo op mijn naam te kunnen laten zetten...

San_PJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 18:15

Wij zijn vandaag onze San mogen gaan oppikken in het ziekenhuis. En alsof hij het al jaren doet wandelde hij vlot de trailer op... fijn toch zo'n bomproof paardje... Eindelijk staat hij weer lekker bij ons op de wei :-)
Ik ben 2 jaar lid geweest, maar heb het lidmaatschap dit jaar niet verlengd (uit het oog verloren...).
En 't is inderdaad wel bijzonder om zo'n uniek ras te hebben. Er is toch altijd net dat meer interesse voor, fijn!

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 19:03

Hoef je niet perse lid te zijn dan? Ik vind de site ook een droefenis inderdaad. Trouwens, dat ledenblad ook... Daar zou echt weleens een frisse wind doorheen mogen :j

San_PJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 20:40

Tegen mij zeiden ze dat het lidmaatschap enkel verplicht is het jaar dat je het paard koopt en het jaar erop... Maar volgens mij kunnen ze je nooit verplichten om je ergens lid van te maken?? Ik vind het lidmaatschap voor mezelf niet echt een meerwaarde, zeker omdat ik helemaal geen ambitie heb om aan wedstrijden deel te nemen of zelf te gaan fokken. Ik denk als je daar wel interesse in hebt, dat je er dan wel wat uithaalt...
Wat ik wel steeds leuk vind, is om eens te gaan kijken naar een keuring of presentatie van het ras van de Vlaamse paarden. Zeker nu onze man nog niet helemaal volrgoeid is, is het telkens heel erg imposant om de volwassen paarden bezig te zien. Knap!

Vlaamspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:09

Je hoeft ook geen lid te zijn, is enkel nodig als je wil deelnemen aan keuringen en overschrijving van paard inderdaad.
De website is zeker droevig.....passen ze pas aan als het ledenblad bijna in de bus valt.....duurt nog 2 maanden....was bij de merriekeuring van september ook, pas in december stond het op de site.

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:29

Ik was lid om hem op mijn naam te krijgen. Maar heb maar 1x zo'n leden blad gekregen verder nooit meer ook geen brief of ik het wilde verlengen. Dit vond ik vervelend dus daarom ook niet verlengd. Site is ookniet up to date. Jammer want zou best willen weten waar en wanneer een activiteit of keuring plaatsvind of is.

Vlaamspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 23:21

In het ledenblad van december doen ze altijd een verzoek om je lidmaatschap voor het nieuwe jaar te betalen, nee een brief krijg je daar niet van.
Wanneer er keuringen zijn staat wel op tijd vermeld op de site en het ledenblad.

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 11:37

Ik heb me lid gemaakt in augustus 2012 heb hem toen 1x ontvangen. In september of zo daarna niks meer

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 13:42

Als je ze wilt lezen heb ik ze wel voor je liggen hoor...