ze hebben zo'n dikke vacht die krijgen het echt niet koud.Misschien ben je vergeven.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Fiffill schreef:Die van ons staan 24/7 buiten het hele jaar door, nooit problemenze hebben zo'n dikke vacht die krijgen het echt niet koud.
Citaat:Misschien ben je vergeven.
of iemand anders uit het topic. Een beetje regen kunnen ze best hebben, een stortbui van een halve dag is een ander verhaal. Als het miezert staan ze gewoon buiten, pas als het flink gaat regenen lopen ze zelf naar binnen...
die staan altijd open.
want hij gaat rustig in de zeikende regen staan.
) en hem dus gewoon opzij te tillen...

Fiffill schreef:Maar staat de rest dan ook buiten (de paarden)? Want je hoort wel eens dat ezels buiten gaan staan in de pisregen bij de paarden uit solidariteit omdat ze niet alleen binnen willen staan.
die gaat zo kneiterhard als hij het kan. Geldt ook voor de rest, we hebben een stel turbo-ezels hier staan geloof ik.
Als die van jou wat sloom is is het idd lastig, misschien gewoon eerst wat in de bak oefenen in stap dan. En het gaat zeker niet in één dag lukken...Morrie schreef:Fiffill schreef:Maar staat de rest dan ook buiten (de paarden)? Want je hoort wel eens dat ezels buiten gaan staan in de pisregen bij de paarden uit solidariteit omdat ze niet alleen binnen willen staan.
de oude Welsh kan ook naar binnen en rent bij de eerste druppel naar binnen, de paarden blijven buiten. Nono is vriendjes met de Welsh en niet zo met de paarden
Nieuwe pony is een pittig ding wat bij zijn vorige eigenaar ook een ezelvriendje had waar hij erg aan hing, die twee komen gelijk goed overeen en stonden heel de tijd samen. Met z'n stalgenoot lukt het ook wel, maar die laten elkaar eigenlijk gewoon met rust, zijn niet geïnteresserd in elkaar. Hmm, da's heel lastig, die pony staat namelijk te koop... Ik wil er geen paard meer bij, heb er genoeg op dit moment. Maar Vordjak lijkt hem wél heel leuk te vinden, en het moet nu lukken dat ik het zelf ook een erg fijne pony vind. Ik ga het nog maar eventjes aankijken, pony is niet echt in goede conditie dus ik neem aan dat hij vast nog niet meteen weg is. Stel dat Vordjak daar weer wat van "openbloeit" zal ik toch toch eens even moeten gaan nadenken...
Vandaag ging het wel goed hoor, ze stonden buiten en het begon flink te regenen en sneeuwen. Vordjak heeft maar héél even moeilijk gedaan toen hij weer vanonder het afdakje van de voorste stallen door het slechte weer naar z'n eigen stal heen moest, maar verder heeft hij de 5m naar zijn stal eigenlijk heel goed afgelegd. Laat maar komen, dat rotweer
Of als je wil rijden en je hebt de fout gemaakt de piste open te laten, kan hij zich ook zo heerlijk uitgebreid gaan rollen ergens nét heel erg in de weg. Of als er hier vreemde mensen zijn, komt hij ze eerst helemaal keuren met z'n zandneus, veel mensen weten niet meteen waar ze het hebben met zo'n groot exemplaar
2 merries en ik ben zot op ze 

rosant schreef:Ezel met deken?
Werd me in een cursus "ezel houden" ten stelligste afgeraden![]()
Oververhitting of zo
Rommy krijgt geen deken hoor het is al een beertje
De vorige 2 pogingen ging niet goed en werd hij heel nerveus en kwam omhoog en in de achteruit enzo... Dus ik dacht ja dan nemen we nog een ezel meer mee
Rommy wou af en toe te hard maar dat was 1 stapje voorbij mijn heup en zette hem daarna metteen weer op zijn plek
Heel goed 3 kwartier gewandelt en op het laatste stukje 7 min naar huis begon hij te trappen eerst nog richting mij
Dus ik gaf hem een corrigerende schop onder zijn hol en die snapte die dus trapte hij de andere kant op waar niemand was hoor
Begon hij te rennen en te steigeren elke keer hem een klein rondje laten draaien en verrek had ik dat bandje wat ik altijd om zijn neus doe niet om
Dus nouja, hij is niet mini en hij is sterk en weet dat ook van zichzelf... DUS toen begon hij toen we midden op de weg en begon die toch te rennen hield er niks aan dus was mijn kind los
Heel hard over de weg gegalopeerd waar auto's best hard rijden af en toe komt niet erg veel verkeer is buitenaf maar toch... Toen rende hij niet naar huis neeeuuu steil de andere kant op... Ik zag hem niet meer dus ik huilen en huilen en huilen ja wist ik veel waar dat beest heen is gerent... Komt er een ezelkop om een muurtje vandaan met die 2 grote oren naar voor
Ik ROOOOOOOOMMMMMMMMYYYYYYYYYYYYYY en kon hem zo weer pakken en liep hij net zo braaf mee
Dat is gewoon zijn bizarre humor maar oooh die minuut dat ik hem niet kon zien was ik wel zo bang PHOE