Zijn hier nog Connemara fans?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 17:12

De Connemara is mijn jeugdliefde!!! <3
Ik heb vroeger de goedgekeurde dekhengst Ard Abalone gehad. Hij was vrij groot, 1.53.
Ik heb er alleen maar goede herrinneringen aan en hoop ooit nog eens iemand tegen te komen die een kind of kleinkind van hem heeft!
Ik rij nu western en heb daar een Amerikaans paard voor. ;)

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 17:22

Onze Easter is een kleinzoon van Ard Abalone! Ik zal even zoeken naar een foto.

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 17:24

Echt!!!!!! <3
Klopt, ze hadden vaak Easter voor hun naam staan!! *D

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 17:27

Zijn moeder heet Easter Daisy (dat is dan inderdaad van het voorvoegsel Easter) en wij hebben haar zoon toen Easter van de Leliaard genoemd. Nu dus geen voorvoegsel meer, maar zijn echte naam.

Hij is een goedgekeurde dekhengst en al verschillende keren kampioen op de hengstenkeuring geweest. En het is echt een super fijne pony.

Afbeelding

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 17:30

Mijn ouders hadden vroeger en Connemara fokkerij. Geweldige pony's. Hebben er erg veel leuke dingen mee beleefd.

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 17:31

Goh, hij heeft er best nog wat van weg ook!!! Hoe hoog is hij?
Easter Daisy heb ik volgens mij ook nog gekend! Ik heb heel veel foto's nog van Abalone maar niet op de PC. Ik moet ze dus eerst inscannen. Ik moet nog naar een verjaardag dus dat kan ik pas morgenavond, als je dat wilt?!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 17:44

Hallo Johanna, welke stoeterij naam hadden jullie?

@FindingJack: foto's zijn altijd leuk!! Ik heb zelf wel wat van Ard Abalone, maar niet veel. Easter is 1.45, Easter Daisy is groter.

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 17:54

Ik ben benieuwd welke foto's jij hebt!!!
Morgen begin van de avond ga ik ze zeker inscannen en plaatsen.
Mag dat in dit topic?

Voor de sport is de stokmaat van de jouwe perfect toch??

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 17:56

In dit topic mag van alles, als het maar over de Connemara gaat, dus kom maar op met de foto's.
Ik zal eens gaan neuzen of ik iets van hem digitaal heb.
Op zich zou voor de sport 1.47 mooi zijn, maar ik heb geen klagen hoor over de stokmaat van Easter 8-) .

Bar

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 18:26

En Easter is zo lekker breed dat hij veel groter toont dan 1.45!

Ik ben ook benieuwd naar foto's van Ard Abalone.

Wij zijn momenteel in Ierland bij de ponyweek in CLifden. Veel schitterende pony's gezien. De verkoop ging slecht, teveel aanbod en te weinig kopers.
Ook in het museum geweest en gesproken met Pat lyne en een DVD en boek gekocht.

ONCK 2011 in het Pinksterweekeinde?? NEEEEE, dan kunnen we niet komen!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 18:30

Bar schreef:
ONCK 2011 in het Pinksterweekeinde?? NEEEEE, dan kunnen we niet komen!

Ja zeg. Je hebt nog een paar maanden de tijd om het te regelen!! -O-

Hoe was het in het mooie Clifden? Hebben jullie genoten?

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 18:34

Helaas, het pinksterweekeinde is al bijna 20 jaar gereserveerd voor een weekend met vrienden weg....En daar moet zelfs het ONCK voor wijken. Baal er wel ontzettend van. |(
Kan de wedstrijd niet op Pinkstermaandag..... :D

Clifden is erg leuk, ik geniet me rot hier. Gister heel leuk zitten praten met een oudere dame die al jaren fokt en ook een riding school heeft. Heel gezellig en leerzaam.

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:23

Ard Abalone.....mijn oude kanjer. <3 Deze foto's zijn meer dan 20 jaar oud. Ik moet nog ergens betere hebben maar ik heb zoveel dozen met oude foto's!! 8-)
De eerste 2 zijn nog van een hengstenkeuring.
Afbeelding
Afbeelding
De volgende zijn van een landelijke dressuurwedstrijd uit 1983!!
Afbeelding
Wat was ik nog slank op die foto's!!!! *D
Ik zal van de week nog verder zoeken want ik moet echt nog betere hebben!!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 00:28

Oh wat leuk! Ze zijn wel beetje klein B-) 8-) . Ik ben nog niet aan het zoeken geweest, maar dat komt nog wel.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:23

Leuke foto's. Jammer dat ze zo klein zijn idd ;( Is Ard Abalone ook zo langzaam wit geworden? Easter is ook nog steeds behoorlijk grijs gelukkig.

Ik ben weer terug van een erg leuke trip naar Ierland

Hieronder een verslag en wat foto's.
Woensdag de hele dag aan t reizen geweest. VLiegen zal wel nooit een hobby word van mij maar t is maar een klein stukje gelukkig. Even wat troubles met de gehuurde auto. Ik had een Ford Focus automaat gereserveerd en die was niet beschikbaar toen wij aankwamen. :( Ze hadden wel een grotere handgeschakelde of een Nissan Micra automaat. Nou die laatste is echt te klein en we wilden perse automaat omdat links rijden al lastig genoeg is zonder schakelen. :+ Moesten we dus wachten...na een urr kregen we een Ford Mondeo automaat mee, de Focus kwam blijkbaar niet, nou ja kregen we iig een grotere mee zonder bij te betalen. Echt fijne auto was t niet, hub en ik kregen allebei rugpijn van de harde stoelen. :o Maar goed we waren onderweg naar CLifden. Het bleek iets langer dan verwacht. Tot Galway hadden we snelweg maar de laatste 80 km ging over weggetjes die steeds kleiner en hobbeliger en bochtiger werd, dit tot groot ongenoegen van Mark die behoorlijk misselijk werd achterin. :(:) Kan ook aan hubbies rijstijl gelegen hebben. }>

Rond 5 uur kwamen we aan bij de B&B waaar we werden ontvangen met thee en cake.
Afbeelding

Even opgefrist en de stad ingelopen. De B&B lag maar een paar honderd meter van het centrum dus goed te lopen. Het vrijspringen was helaas al afgelopen dus helaas geen pony's meer gezien. Toen op zoek gegaan naar een restaurant en lekker gegeten.

De volgende dag genoten van een uitgebreid ontbijt :9 vooral Mark en Erwin vonden de spek en eieren in de ochtend erg lekker.
Daarna weer naar de showgrounds gelopen en een plaatsje langs de ring gezocht. Veel prachtige pony's voorbij zien komen.
Deze foto is van de merrie met veulen van de eigenaresse van de B&B
Afbeelding

Er was veel publiek. Wat wel jammer was was dat de speaker erg weinig informatie over de pony's gaf.
Afbeelding

Er liep veel familie van Koss rond waaronder deze 2-jarige hengst:
Afbeelding

Ik ben helemaal verliefd geworden op deze 2-jarige merrie. <3 Later op de dag is ze ook uitgeroepen tot jeugdkampioen. De foto doet haar niet echt recht, in het echt was ze veel mooier. Wat een plaatje van een pony.
Afbeelding

Ik geniet van de show:
Afbeelding
Erwin en Mark waren de show na verloop van tijd een beetje zat, ik had wel de hele dag kunnen kijken. Toch maar weg gegaan om wat van de omgeving te zien. We zijn de Sky Road langs de oceaan afgereden, prachtige vergezichten maar wat een bochten en hobbels in de weg. Hoe Connemara wil je t hebben? Pony's op de berg met uitzicht op CLifden:
Afbeelding

Mark in het Connemara National Park:
Afbeelding

's Avonds weer lekker in de stad gegeten en op tijd naar bed gegaan. De volgende dag stond de Performance day op het programma. Een dag met working hunterrubrieken en het puissancespringen.
Deze jonge hengst vond ik geweldig. Hij stamt van dezelfde hengst als Sir Henry, de vader van Koss.
Afbeelding

Afbeelding

Het puissancespringen was best spectaculair. OP 1.55m waren er nog 6 foutlozen. Helaas mocht het van de reglementen niet nogmaals verhoogd worden.
Tijdens de shows heb ik nog gezellig zitten praten met een oudere dame die pony's fokte.

OP zaterdag en zondag werd er een veiling gehouden waar in totaal bijna 400 pony's werden aangeboden. Helaas was de handel erg slecht, er werd weinig verkocht. Als we hadden gewild hadden we leuke pony's voor weinig kunnen kopen.
Afbeelding
De veilingmeester:
Afbeelding

Afbeelding

Er kwam ook nog een knappe valkhengst onder de hamer. Er werd E5000 geboden maar dat bleek lang niet genoeg en hij is niet verkocht:
Afbeelding

We hebben ook het museum over de Connemarapony bezocht. Daar hing o.a. een fotoexpositie waarop we een foto van de opa van Starlight tegenkwamen. De foto is uit 1971 en Abbeyleix Owen was hier 7 jaar oud. Hij is gekluisterd, zo liepen de hengsten vroeger in het land, konden ze toch naar buiten en niet weglopen:
Afbeelding

IN het museum een praatje gemaakt met Pat Lyne, een bekende naam in Connemaraland. Ze heeft diverse boeken geschreven en heeft veel pony's gefokt. Uiteraard een boek gekocht en ook nog een DVD.

De laatste dag nog even bij de sales gekeken voordat we weer richting Dublin reden. Rond 3 uur zaten we op het vliegveld bij de Mac wat te eten. Ik was in de veronderstelling dat we pas rond 20 uur moesten vliegen maar dat bleek al 17.15 te zijn, moesten we ineens nog opschieten ook. Lange rijen voor de bagagecontrole maar gelukkig op tijd bij de gate. Rond 22uur waren we weer thuis.

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 10:22

ik heb ook een connemara pony. Hij noemt Errislannan Soya. Zijn vader is Moy Hazy Cove!!!

Hij is de liefde van mijn leven!!!!!!!

Hij komt rechtstreeks uit Connemara, Clifden van bij Mrs Brooks.
Hij is 1m52 en we rijden samen endurance. Als verschillende malen de 60 km goed uitgereden en we starten binnen 14 dagen de 80 km...

We hebben nu nog een daar gekocht, maar die komt pas in 2012 naar Belgie, hij noemt Errislanna Bunting.

Ik zou geen andere meer moeten hebben dan connemara's, tzijn echt schatten die enorm polyvalent zijn!!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 11:20

Wat leuk, een enduranceConnemara! Ze zijn ook echt van alle markten thuis die pony´s!
En wat leuk dat je er nog een krijgt. Is dat nog een veulen dat ie pas in 2012 komt?

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 14:44

Neen, hij is nu reeds 3 en komt als hij 5 is. Kan hij nog stevige benen en weerstand kweken in connemara :-)

SilverSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 11:38

Alexandra_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 00:47

Wat valt het stil hier ;)
Mijn zusje is zaterdag met Lucky Mr Ed Kampioen in de D-M geworden en met Darky was ze 1x foutloos parcour en foutloze barrage met een 3e plek en had ze 1x 1 balk dus was een goede dag :D

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 20:09

Gefeliciteerd joh!!! Hartstikke leuk.

Misschien een idee om even een mailtje naar nieuwsbrief@connemara.nl te schrijven met een leuke foto erbij: kunnen we haar in de nieuwsbrief zetten!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:52

Die Lucky komt uit een goed nest! :D <3
Goed joh, gefeliciteerd voor je zus!

@silversan, Owen is een lekkertje <3

Alexandra_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 22:22

En gister is ze weer overall kampioen geworden bij Prinsenstad in de DM met Lucky, die idd uit een goede familie komt haha, en met Darky 1 weigering dus weer eens super gedaan!
@INEZ: Daar hebben wij ook al aan gedacht maar, er zijn nog geen foto's van die dag. Zodra die er zijn komt er een mailtje :)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 22:27

Vind het geweldige pony's!
Toen ik een eigen pony zocht zocht ik het meest naar Connemara's (En New foresten) maar helaas niets gevonden, maar ben net zo gelukkig met mijn New forest :D
Maar een Schimmel (met lekkere donkere appeltjes) connemara had ik erg graag gewild ;)

astritos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 16:43

hier nog een superconnemara fan!!
Ik krijg in december een kleine meid, als ik dan weer aan het werk ben en ik denk weer tijd vrij te kunnen maken voor een pony , komt er zeker een connemara!!
Heb er nu al zin in, maar moet nog even geduld hebben, first things first!
Maar vind het al heel leuk om over jullie connemara's te lezen!