Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 09:01

Saaams schreef:
Volgens mij is dat een klein beetje import connie eigen. Heeeeel hard willen :'). Want stel he voor dat de balans weg is en je om valt.

Oh dit is zo herkenbaar! :') E. is ook bang dat ze omvalt en gaat hoe dan ook scheuren.
Als ze langzamer gaat galopperen valt ze terug in draf. En ik ben nog niet stabiel genoeg om haar op zit in galop terug te rijden. Man, ingewikkeld allemaal :')

koetjeboe

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 12:51

Ik heb mij zo juist ingeschreven voor de cross in broekland. zijn er meer die gaan met hun connie

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 12:55

Al een paar jaar niet meer geweest maar in het verleden met de Connemara's wel een paar keer meegedaan. Heel leuke oefencross!

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 12:58

Bar schreef:
Al een paar jaar niet meer geweest maar in het verleden met de Connemara's wel een paar keer meegedaan. Heel leuke oefencross!

Ja mijn vriend heeft vorig jaar mee gedaan met zijn groninger.
Ik had nooit een geschikte pony ervoor, nu wel.
En komend weekend doe ik mee met de boscross in lemele.
En dan is het wel ff mooi geweest voor rex.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 13:03

Begint hij al een beetje op gewicht te komen?
Omdat hij in het begin zo slecht at.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 13:09

Bar schreef:
Begint hij al een beetje op gewicht te komen?
Omdat hij in het begin zo slecht at.

Ja hij word mooi nu. eet nu ook veel beter.
De kuiltjes naast de schoft zijn verdwenen en hij begint nu echt billen en nek te krijgen.
Maar voer hem ook knap veel.
avonds schep pony brok, en nog extra vitamine korrel, 300 gram soja schroot voor de eiwitten en avonds voor ik ga slapen nog een emmer lucerne.
morgens voer ik niks want dan wilt hij zo graag naar buiten dat hij niks meer eet.
En nachts krijg hij heel rijk hooi onbeperkt.
Maar de soja is nu bijna op dan stop ik er mee.
Zal straks eens een foto maken van hoe hij er nu uit ziet.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 13:16

Gelukkig! Ben wel benieuwd naar het verschil.

Trouwens, ook superleuk dat je hem voor de kar wilt beleren. Dat is echt nog mijn droom voor de toekomst. Een Connemara voor de kar.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 14:09

Afbeelding

zo zag hij er uit.

Afbeelding
en zo is hij nu.
Geloof niet dat het echt een stevige connie is. Meer sport pony hij is ook wat langer in de rug.

Mm nu ik de foto's zo bekijk lijkt het verschil minimaal. maar in het echt zie je het veel meer.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 14:19

Denk dat de eerste foto wat vertekent want daar ziet hij er op het oog best oke uit terwijl dat in werkelijkheid slechter was toch?
En hij lijkt qua bouw wel op het vosje dat ik heb gehad. Die was ook wat langer in de rug en wat meer sporttype. Die was als 4-jarige behoorlijk iel en uiteindelijk ook best een zware buffel geworden. De liefste die ik heb gehad.
Foto staat wel in mijn profiel

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 14:29

Bar schreef:
Denk dat de eerste foto wat vertekent want daar ziet hij er op het oog best oke uit terwijl dat in werkelijkheid slechter was toch?
En hij lijkt qua bouw wel op het vosje dat ik heb gehad. Die was ook wat langer in de rug en wat meer sporttype. Die was als 4-jarige behoorlijk iel en uiteindelijk ook best een zware buffel geworden. De liefste die ik heb gehad.
Foto staat wel in mijn profiel

Op de eerste foto had hij de rugraad er helemaal op liggen en een deukje achter het zadel in de rug.
Hij was niet mager hoor. maar miste gewoon spieren. En die zie je nu toch wel rap terug komen

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 20:25

Tis even wat stil geweest bij ons. Maar ik mag zeggen dat ik vandaag mijn diploma behaalt heb paardensportmasseur.
De afgelopen 2 jaar hard voor gewerkt . Met resultaat.

Nu weer verder met volgend projectje sky zadelmak maken.
Mijn kleurig setje is onderweg :)

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 21:01

Gefeliciteerd Kitobeer!! Super zeg!! *\o/*

Nou we zijn weer thuis en we hebben de oefencross overleefd. +:)+ Het rondje met hindernissen viel heel erg mee (was ook maar 40 cm natuurlijk) en het was gewoon super leuk!! :D Ik ben heeeeeeel trots op Eef <3 , want die is normaal al bang voor wandelende mensen in het bos (wat doen ze daar?!! Help, die horen daar niet!!! Zucht... :roll: ) en nu stond er bij iedere hindernis iemand en dan ook nog met reflectievestje aan en begonnen ze op een rolfluitje te blazen als we eraan kwamen. 8)7 De eerste hindernis dacht ze: WTF?!! -O- Maar toen haar vriendin Pien haar voorbij sprong ging ze er achteraan, en heeft vanaf toen zelf voorop gelopen. Wel heel de weg gedraafd, dat voelde toch met meest safe, want als ze de noodstop erin gooid, dan wordt ik gelanceerd in de galop.... _O-
Op en afsprong hadden we nog nooit gedaan, maar daar draaide ze haar hoefje niet voor om. De waterbak was aangelegd met plastic en daar stond een hoop publiek bij, heel even kijken, en hop er in!! Stoere merrie!! +:)+ Jammer dat ik er heel de weg bevroren van spanning op zat, :+ O:) maar dat pleit alleen maar meer voor Evrona dat ze zo dapper was!
Al met al een super leuke ervaring voor ons, was een goede teambuilding en goed voor ons zelfvertrouwen! *\o/*

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 21:16

Gefeliciteerd, Kitobeer!!! Knap hoor! *\o/* -:) -:)
en stoer, Marieke! Iemand met reflecterend hesje naast de hindernissen. .....hmmmmm....ik denk dat Rebel daar zo zijn bedenkingen bij zou hebben.

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 21:33

esje007 schreef:
Gefeliciteerd, Kitobeer!!! Knap hoor! *\o/* -:) -:)
en stoer, Marieke! Iemand met reflecterend hesje naast de hindernissen. .....hmmmmm....ik denk dat Rebel daar zo zijn bedenkingen bij zou hebben.

Je mag volgende keer gerust achter ons aan hoor! Samen zijn ze best stoer die paardjes! +:)+

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 22:07

Kitobeer: GEFELICITEERD *\o/* heb je hard voor gewerkt!
En Marieke: ik vind je een héld!!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 22:53

Marieke wat retestoer van jullie! Volgend voorjaar starten we samen 8-)

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 23:19

kitobeer gefeliciteerd. waar in de buurt woon je, mocht ik rex nog eens laten masseren...

en wat gaaf dat het zo goed ging marieke.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 23:29

Vraagje voor Birgit:

Is de notenraper ook na vaker gebruik inderdaad echt zo handig als het lijkt te zijn?

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 08:16

Ik gebruik 'm bijna dagelijks voor de walnoten die op de oprit liggen, zou 'm niet meer willen missen. Voor de eikels ontbreekt het me een beetje aan tijd helaas. Het is ook al zo vroeg donker! Maar dochter heeft het vd week nog even gedaan en binnen 5 minuten heeft ze dan wel een mandje vol, gaat een stuk sneller dan rapen. Op de verharde oprit gaat het wel iets makkelijker. In de wei moet je soms een paar keer heen en weer omdat het iets oneffener ligt.

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 09:54

Saaams schreef:
Marieke wat retestoer van jullie! Volgend voorjaar starten we samen 8-)

Leuk!!!! Doen we!!

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 10:39

koetjeboe schreef:
kitobeer gefeliciteerd. waar in de buurt woon je, mocht ik rex nog eens laten masseren...

en wat gaaf dat het zo goed ging marieke.

Ik zit in baarle nassau. Maar werk over de provincie Brabant

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 11:19

Dat is nog niet in de buurt, ik woon op de grens overijssel gelderland.
Mijn springzadel gaat terug, vanmorgen een wat langere rit gereden en hij was nu goed bezweet maar in het middel van het zadel nog droog.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 14:55

Dat is balen! Maar hoort dat niet? Omdat je ruggegraat vrijheid hebt.

Marieke je hebt geluk gehad, vandaag afgelast. Schijnt spiegelglad te zijn. Stalgenoot kon daar direct alweer terug.

Marrit dejavu die regen... ging je les door?

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 15:09

Ik denk dat Koetjeboe niet de ruggengraad bedoeld maar het middenste gedeelte van de kussen, dus het stuk kussen tussen de schoft en de lepel.

Kan je dit stuk niet gewoon meer laten opvullen als het zadel voor de rest prima is? Heb ik ook laten doen

Afbeelding

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 16:15

het is een zadel met foam kussens. Nu kon ze er wel iets aan aan passen zei ze. maar vind het zo zonde om aan een nieuw zadel te lopen prutsen